Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Komputer hydractiv - koniec z twardością
Autor Wiadomość
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 29 Kwiecień 2014, 15:27   

Tak, dokładnie zgodnie z tutejszym opisem z download dla kompa HA

 
 
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 2 Maj 2014, 12:08   

Niestety, nawet czas zbliżony do minuty nie wykasował błędu

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Maj 2014, 19:30   

Nie wykasujesz bledu stalego, do momentu usuniecia usterki.

 
 
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 19 Maj 2014, 16:32   

Niestety nie był to błąd stały.

Czy można coś zrobić aby za wczasu zapobiec zapisywaniu błędów w pamięci komputera?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Maj 2014, 20:33   

Przeciez pisales o bledzie czujnika hamulca i chyba twierdzisz, ze go nie ma. Jesli wywaliles czujnik to masz odpowiedz, gdzie jest blad. Zadnych bledow nie usuniesz, jesli nie wymigasz odczytu do konca, rowniez, jesli komp widzi jakis staly blad. Mozliwe usuniecie bledow sporadycznych, a inne tylko po usunieciu usterki. Inaczej nie ma szans na miekkie zawieszenie. Kazdy blad w pamieci utwardza zawieszenie. Nie rozumiem naprawde jak mozesz usuwac czesc [czujnik] i liczysz, ze komp tego nie zobaczy? Przeciez chyba software nie zmieniales. Mysle, ze tu jest problem.

 
 
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 20 Maj 2014, 16:31   

Ale kiedy ja wspominałem że usuwałem jakąkolwiek część... ?

Niedoprecyzowałem jednak że od tego czasu (błędu czujnika ham. najprawdopodobniej spowodowany uszkodzeniem istniejącej, ale zaślepionej fabrycznie wtyczki) lexia była już dwa razy podłączana i dwa razy wykazała wyłącznie błąd przejściowy przedniego (stabilizatorowego) czujnika przechyłów, więc ten wkrótce będzie wymieniony.

Więc w razie czego pytam czy istnieje możliwość zapobiegnięcia zapamiętywania okresowo powtarzającego się błędu.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Maj 2014, 19:32   

Nie ma takiej mozliwosci, jedyna, to doprowadzic wszystko do idealnej sprawnosci. Odnosnie tego czujnika: sprawdzales stan wtyczki i zlacza? Czesto zly kontakt sieje bledami. Ja u siebie wywalilem zlacze , polutowalem kable i problem zniknal.

 
 
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 21 Maj 2014, 20:16   

Zaobserwowealiśmy z Romanem ciekawą kwestię.

I jego i mój xm jest ze zblizonego roku i posiada HA w wersji bez czujnika hamulca przy kole.
Istnieje w tym miejscu natomiast normalna wiązka zakończona wtyczką do tego właśnie czujnika, ale jest fabrycznie zaślepiona i przymocowana do ramy.

Stąd mniemam że najprawdopodobniej z powodu jej złego stanu (teraz już zabezpieczona) komp wtedy strzelił błąd.

Jak mówiłem wcześniej było to jednorazowe zapisanie się błędu tego czujnika które nigdy potem się nie powtórzyło.

Na dzień dzisiejszy powtarza sie błąd czujnika wychyłu nadwozia.

Po każdym jego wykasowaniu zawieszenie działa znakomicie ale błąd po paru tygodniach powraca i wiadomo co się dzieje.

 
 
ryyu


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: prawie Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 8
Skąd: Lubin
Wysłany: 5 Sierpień 2014, 22:54   

Cześć, wstawiłem diody prostownicze wg ogólnodostępnych instrukcji, wyprowadziłem zasilanie na ledy. Od dłuższego czasu mam problem z akumulatorem. Okazało się, teraz patrząc na ledy, że ciągną cewki. Po zamknięciu auta, diody palą się ok 8 minut, następuje cyknięcie, gasną na sekundę i z powrotem świecą. Innym razem gasną po tym czasie. A jeszcze innym razem cykają jak cykady na cykladach. Nie wiem, na jak długo ale niepokoi mnie to. Przed tą operacją sprawdzałem pobór prądu na akumulatorze. Po zamknięciu auta pobór wynosił ok 1A ( w tym sterownik gazu 50mA oraz alarm 50mA). Po tym w/w cyknięciu spadało do 0,2 A, czyli teoretycznie nie zasilane były cewki. Dlaczego ledy święcą? Oczywiście kontrolka na desce, pomarańczowa sprężyna HA nie zapala się przy zapłonie. Świeciła do czasu, i tu, ostrożnie mógłbym powiązać problemy z akumulatorem z jej zniknięciem. Komputer pokładowy działa, pokazuje spalanie, średnie. Tylko temperatura w granicach 50-60* C ;)
Moje sprawdzenie tranzystorów VN05N polegało na testerze diod od kombinacje nóżek. W obu takie same wartości, między nóżkami bardzo różnie, po 150Ohm do 900Ohm.
Tak wiem, przede mną chociażby sprawdzenie oporności cewek, i innych złączek ale prędzej spodziewałbym się braku napięcia na końcówkach mocy niż ich obecności.
Jakieś pomysły?

 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 00:41   

I jak "ryyu" poradziłeś już sobie z HA? Jeśli nie to przelutuj profilaktycznie luty tych tranzystorów, w każdym komputerze, który rozebrałem mocno wygrzane luty miały też rezystory, czasem i kondensatory. Przyjrzyj się też nóżkom wtyczek. Sprawdź wtyczkę pod spodem auta w pobliżu przedniego korektora wysokości. Daj znać czy coś się poprawiło.

 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 00:46   

Ja z kolei mam problem taki oto, że zacina mi się tylny elektrozawór. Objaw jest taki, że przód jest miękki, a tył w zależności od kaprysu raz twardy, raz miękki. Wygląda to tak, że po uruchomieniu auta tył się podnosi i jak gwałtownie lekko opadnie to wiem, że będzie miękki, a jak nie opadnie to taczka. Czy iglica w zaworze może się przycierać przez co cewka nie ma siły jej ruszyć?

 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 16:58   

Witam. Orientuje się ktoś jakie napięcie powinien dawać komputer HA II na elektrozawory? Mam 2 pasujące bez błędów komputery (wersja H5) do mojego auta i wyniki są minimalnie różne. 2,95V vs 3,05V na odpalonym silniku. Jak silnik zgaszony to oba mają po ok 2,7V. Czy to normalne? Zauważyłem też jak komputer obniża napięcie na 2,7V to elektrozawory są mniej szczelne i przepuszczają trochę więcej LHM,u powrotem, czyli jakby napięcie było ciut wyższe to elektrozawory mogłyby być też bardziej szczelne- chyba że już mocno wyklepane...
Wykopałem też 2 starsze modele komputerów (które teoretycznie nie działają z autami od 1998r. produkcji) H5 przed modyfikacją czujnika hamulca i H4. Podłączyłem je do auta wykasowałem błędy i po sprawdzeniu napięcia starsze komputery na postoju dają 3,4V - stuk iglicy jest minimalnie mocniejszy niż na oryginalnym komputerze, auto jakby lepiej się uginało przy mniejszym nacisku. Po odpaleniu komputery wyswietlają auto test HA i błędów nie łapią ale napięcie spada do ok 2,6V i mało tego przy przekroczeniu prędkości 24 km/h HA się utwardza na amen i komputer jest cały czas w trybie sport chyba, że zmniejszę prędkość poniżej 24 km/h. Dlaczego są takie różnice w napięciach i co w komputerze HAII może "tracić swoje właściwości" po latach, że podaje inne napięcia niż powinny być? Jak widać mają one wpływ na pracę/szczelność elektrozaworu czyli również bloku HA.

 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 17:57   

Kemsey napisał/a:
... Czy iglica w zaworze może się przycierać przez co cewka nie ma siły jej ruszyć?

Może to jednak przeciera się tłoczek w zaworze ha, a nie iglica. Na "najstarszym" forum ogólnopolskim był kiedyś interesujący wątek na ten temat. Wtedy można jeszcze było kupować nowe zaworki. Okazywało się, ze wymiana zaworka nie zawsze dawała poprawę, bo przyczyną były nagromadzone wewnatrz bloku ha brudy, opiłki itp. Zacinanie się tłoczka z tyłu było znacznie częstsze niż z przodu, bo (podobno) dla tej samej jego średnicy oddziałuje nań sporo niższa różnica ciśnień?
Dla pocieszenia powiem Ci, ze mam dokładnie takie same objawy i dodatkowo spore przecieki w siłownikach tylnych...

 
 
kmpw66


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 220
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 20:33   

ogolnie jest tak ze przy starcie na cewke przez pierwsze 0.5s podawane jest pelne napiecie, dopiero potem spada. I wlasnie wydaje misie ze piwinno byc cos kolo 3v.

_________________
LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 22:53   

12V to wiem ale chodzi mi o podtrzymanie. Znalazlem w dwoch opisach rozne informacje i nie wiem ktora prawdziwa. W jednych dokumentach podaja 2,6V a w innym 5-6V. I jak to sie ma do tych wynikow ktore odczytalem z tych 4 komputerow?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA