Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Komputer hydractiv - koniec z twardością
Autor Wiadomość
kmpw66


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 220
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Grudzień 2015, 18:48   

W z danych które mam cewka ma opór 4,8ohma i na potrzymaniu pobiera 0,5A czyli wychodziło by 2.4V. Ale wg danych przy 13,4V powinna pobierać 3A i widzimy rozbieżność bo 3*4,8 =14,4V. Także nie wiadomo komu wierzyć

_________________
LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Grudzień 2015, 13:06   

Słuchajcie. Pomiar wartości napięcia nie ma sensu. Trzeba zmierzyć przebieg tego napięcia. O ile pamiętam, to jest różnica w częstotliwości miedzy HA4 i HA5. Stąd ta różnica.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 13 Grudzień 2015, 11:23   

Udało mi się uruchomić komputer H4 i pierwsze wersje H5 w aucie bez czujnika hamulca. Komputer H4 który posiadam ma chyba inne nastawy, bo czujniki są dużo mniej czułe niż dedykowany H5 (tylko przy zmianie biegów czujnik przyspieszenia utwardza auto a pozostałe to trzeba się natrudzić trochę). Po rozebraniu komputera na czarnej wtyczce 11 pin trzeba połączyć z masą i powyżej 24km/h komputer staje się aktywny. Tylko dalej nie wiem dlaczego po odpaleniu silnika napięcie spada z 3,4V na 2,6V i co może powodować taką sytuację. Wie ktoś jaki pin trzeba odłączyć żeby komputer nie wiedział, że odpaliłem auto? Mam jakąś rozpiskę, ale to tłumaczenie z niemieckiego i połowa to są znaki zapytania... Możliwe, że w tygodniu będę miał oscyloskop to postaram się sprawdzić te komputery co mam.

 
 
kmpw66


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 220
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Grudzień 2015, 12:17   

mam rozpiskę z xantii activy ale chyba to są bardzo podobne komputery:

biała wtyczka:

1- sterowanie elektromagnesem HA przód
2- sterowanie elektromagnesem HA tył
5- linia diagnostyczna
6- sygnał zamknięcia bagażnika
7- sygnał zamknięcia drzwi
8- masa
9- sterowanie elektromagnesem SC/CAR
11- sygnały z czujnika prędkości
12- przełączanie trybem normal/sport
13- czujnik na kierownicy
14- sterowanie kontrolką zawieszenia
15- masa


Czarna wtyczka:
1- zasilanie
2- zasilanie
3- zasilanie 5v do czujnika na pedale przyspieszenia
4- sygnał z czujnika na pedale przyspieszenia
5- zasilanie po przekręceniu kluczyka
9- sygnał z 2 czujnika przy kierownicy
10 - zasilanie 5v do czujnika przy kierownicy
11- sygnał z czujnika ciśnienia hamowania
12- masa czujnika przyspieszenia
13- sygnał z czujnika ruchów nadwozia
14- sygnał z czujnika ruchów nadwozia
15- sygnał z 1 czujnika przy kierownicy

_________________
LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
 
 
wojtas37

Mój samochód: citroen XM 3 , DS 20 , C 6
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: pallas
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: pleszew
Wysłany: 8 Wrzesień 2016, 11:11   

mam teraz XM na przeglądzie
jaka jest szansa abym pozniej mogl sie gdzieś zjawic aby posprawdzac także i mój komputer ?
wydaje mi sie że "zdziebko" twardo jezdzi a nie jest przestawiony na opcje sport

_________________
było C5 , jest DS 20 , XM , C6
 
 
kmpw66


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 220
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Wrzesień 2016, 21:20   

jak ma złącze obd2 to można lexie podpiąć. A jak nie, to akurat w HA2 można sprawdzić działanie cewek bez kompa. Mianowicie po otwarciu drzwi powinny piszczeć cewki i byc miękko a po zamknięciu i odczekaniu 30s powinien się utwardzić.

_________________
LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
 
 
ryyu


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: prawie Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 8
Skąd: Lubin
Wysłany: 22 Styczeń 2017, 23:09   

ryyu napisał/a:
Cześć, wstawiłem diody prostownicze wg ogólnodostępnych instrukcji, wyprowadziłem zasilanie na ledy. Od dłuższego czasu mam problem z akumulatorem. Okazało się, teraz patrząc na ledy, że ciągną cewki. Po zamknięciu auta, diody palą się ok 8 minut, następuje cyknięcie, gasną na sekundę i z powrotem świecą. Innym razem gasną po tym czasie. A jeszcze innym razem cykają jak cykady na cykladach. Nie wiem, na jak długo ale niepokoi mnie to. Przed tą operacją sprawdzałem pobór prądu na akumulatorze. Po zamknięciu auta pobór wynosił ok 1A ( w tym sterownik gazu 50mA oraz alarm 50mA). Po tym w/w cyknięciu spadało do 0,2 A, czyli teoretycznie nie zasilane były cewki. Dlaczego ledy święcą? Oczywiście kontrolka na desce, pomarańczowa sprężyna HA nie zapala się przy zapłonie. Świeciła do czasu, i tu, ostrożnie mógłbym powiązać problemy z akumulatorem z jej zniknięciem. Komputer pokładowy działa, pokazuje spalanie, średnie. Tylko temperatura w granicach 50-60* C ;)
Moje sprawdzenie tranzystorów VN05N polegało na testerze diod od kombinacje nóżek. W obu takie same wartości, między nóżkami bardzo różnie, po 150Ohm do 900Ohm.
Tak wiem, przede mną chociażby sprawdzenie oporności cewek, i innych złączek ale prędzej spodziewałbym się braku napięcia na końcówkach mocy niż ich obecności.
Jakieś pomysły?


Tę zagadkę udało mi się rozwiązać jakiś czas temu. Otóż odkryłem, że stycznik od zamka nie rozwierał się po zamknięciu klapy bagażnika. Oświetlenie wnęki bagażowej było spalone, więc nie widziałem przyczyny (widocznie żaróweczka jest wpięta równolegle). Czyli mimo zamknięcia auta komputer HA widział otwarty bagażnik. Jaka w końcu powinna być amplituda napięcia podtrzymującego cewki? Ok 3 V czy 14 V wg opracowania Kolegi robsona?

 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 22 Styczeń 2017, 23:35   

Chwilowe 12v na wzbudzenie i ok 3v na podtrzymaniu.

 
 
ryyu


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: prawie Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 8
Skąd: Lubin
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 00:27   

Pisząc powyżej, miałem w pamięci wykres wstawiony przez robsona w temacie "zamiast nieszczęsnego kompa HA.." str 2.



t_wykres_211.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 16,34 KB

 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 06:33   

Na komputerze H5 i H4 tak to u mnie wyglądało.



H5 zgaszony silnik 800x600.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 162,15 KB

H4 zgaszony silnik 1 800x600.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 182,25 KB

 
 
ryyu


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: prawie Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 8
Skąd: Lubin
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 14:54   

Nie widać działek, ciężko więc o interpretację wyniku :) Jaki to sprzęt?

 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 17:03   

Było to urządzenie firmy Velleman. Górna część wykresu odpowiada za 12V. Na zdjęciu w prawym dolnym rogu jest 5,91V średnie? Porównywałem moje wykresy z wykresami na forach zagranicznych i niby są zbliżone. Chociaż 50% wypełnienia ja tam nie widzę. Tak samo na tym wykresie co wrzuciłeś. Błędu HA nie złapał już od ponad roku na różnych komputerach sprawdzane także tymczasowo odpuściłem komputerowi. W planach jest sprawdzenie pompy i siłowniki przednie. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Marzec 2017, 20:57   

trebacz87,
Jeżeli nadal walczysz i uważasz, że auto twarde - podjedź do mnie to coś poradzimy.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 7 Marzec 2017, 21:14   

Póki co z komputerem dałem sobie spokój. Chyba, żę miałbyś jakiś H4 lub H5 100% sprawny na sprzedaż to bym miał wtedy pewność co do sprawności swoich oryginalnych komputerów.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 20 Maj 2019, 08:01   

Ostatni post - ponad dwa lata wstecz.
Wznawiam:
Mam takie CUDEŃKO z kalkulatorem/kalkulatorami ->
HB 2,5 TD 1998 rok -LEXIA "świeci" - uszkodzony kalkulator.
Mam drugiego - 2,5 td ESTATE 1997 rok - przekładam / zamieniam miejscami i...HB świeci" - uszkodzony kalkulator a w estate - brak usterek..
HB sztywny jak furmanka na drewnianych kołach w obu przypadkach a estate mięciutki i też w OBU wariantach...
Kiedyś dokupiłem jakieś kalkulatory - robiłem zamiany w ciągu ESTATE - H.B i za każdym razem HB świeci "uszkodzony kalkulator" a estate - "brak usterek"...
No i...czyżby jakiś przewód w wiązce "dał ciała" i nie przepuszcza prundów?

Sugestie mile widziane.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA