Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu i uszczelki pod głowicą.
Autor Wiadomość
pablomerol837

Mój samochód: C5 2.0HDI 138KM autom
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive /full option
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 111
Skąd: FRANCJA
  Wysłany: 2012-05-06, 21:30   Wymiana rozrządu i uszczelki pod głowicą.

Witam ponownie.
Panowie albo na starość oślepłem albo po prostu nie ma takiego tematu.
Otóż muszę wymienić pasek rozrządu i uszczelkę pod głowicą w mojej "roboczej" Xantii 1.9TD.
Dlaczego?
Otóż ma ona już przejechane 322000 km. i nic nie było robione od nowości.
A od około tygodnia pojawiły się problemy-rano auto nie chce zapalić pomimo kilkukrotnego podgrzania świec żarowych {świece nowe,grzeją-sprawdzone},jak już zapali po około 2 minutach kręcenia to kopci na czarno.Bardzo zauważalnie wzrosło zużycie paliwa tak o około 3l/100 km. , auto jest strasznie "mułowate" bardzo słabo przyśpiesza na 3 i 4 biegu a wycisnąć z niego więcej niż 120 km/h to rzecz niemożliwa.
Uprzedzając pytania filtr paliwa i powietrza nowy.
Zamówiłem już uszczelkę i pasek i w związku z tym mam pytanie odnośnie wymiany.
Jaka jest kolejność czynności przy wymianie rozrządu,czy pierwsze wymienić rozrząd czy uszczelkę pod głowicą,zawory-jaki jest luz zaworowy w silniku 1.9 TD {model X18A},czy są jakieś punkty do zablokowania wałka , pompy i wału i co należy zdemontować żeby robota była bezproblemowa?
Bardzo proszę o pomoc , nigdy jeszcze nie robiłem tych napraw i jestem w tym zielony.
Pozdrawiam.
Paweł

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 27 Luty 1995
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 97 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4204
Skąd: Pieszyce
Wysłany: 2012-05-07, 20:43   

pablomerol837, Zacznij właśnie od sprawdzenia luzów zaworowych! Znam je na pamięć ;) 0,15mm na ssących i 0,3mm na wydechy. Może być, że już się gdzieś luz zbliża do zera... Sprawdź też wtryskiwacze, bo to one mogą być przyczyną kopcenia z powodu złego rozpylania paliwa.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
pablomerol837

Mój samochód: C5 2.0HDI 138KM autom
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive /full option
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 111
Skąd: FRANCJA
Wysłany: 2012-05-08, 09:41   

Witam.
Dzięki robson za dane o luzach zaworowych.Po rozebraniu wszystkiego sprawdzę to ale i tak muszę wymienić rozrząd i uszczelkę pod głowicą. Autko kilka razy robiło za "holownik" i ciągnęło na sztywnym holu {we Francji jest zakaz holowania na lince} drugą Xantię zdarzyło się że nawet 150 km. Właśnie opisywane przeze mnie usterki zaczęły się po ostatnim holowaniu Xantii do wynajętego garażu.Wydaje mi się że podczas tego ostatniego holu moja Księżna lekko zagotowała {kierowała nią żona-ja byłem w holowanej bez hamulców=KOSZMAR} i boję się że trochę to nadwyrężyło uszczelkę pod głowicą.Wtryski są OK były sprawdzane 2000 km. temu . Dziś sprawdzałem kompresję metodą "na koło" {podnoszę auto do góry,4 bieg i kręcę kołem} i co ? Tak jakby w ogóle nie było kompresji !!!Kręcę kołem bardzo lużno , jest lekki opór ale słabiutki.Sprawdziłem tak samo drugą Księżnę 2.0HDI i nie mogłem obrócić kołem.Czyli na mój stary rozum brak kompresji-albo uszczelka albo tfu,tfu pierścionki....Co o tym sądzisz?
Dzięki za porady.
Paweł

 
 
banan
Aktywny


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 636
Skąd: uk
Wysłany: 2012-05-08, 13:17   

a co ma do tego sztywny hol? jakos nie widze roznicy miedzy sztywnym a zwyklym krawatem

metody na kolo komentowac nie bede...

zaczniej najpierw od porzadnej diagnostyki i sprawdzenia podzespolow a nie od razu chcesz rwac glowice.

 
 
KinioPP

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2012-05-08, 15:40   

Manometr do sprawdzania ciśnienia sprężania kupisz taniej niż komplet uszczelek do głowicy :D .

 
 
 
pablomerol837

Mój samochód: C5 2.0HDI 138KM autom
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive /full option
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 111
Skąd: FRANCJA
Wysłany: 2012-05-08, 15:59   

Odpowiedz do "banana".

Taa....Ok To spróbuj przejechać 150 km. na linie bez hamulców wtedy pogadamy......

A co jest złego w tej metodzie jak się nie ma przyrządu a diagnostyka we Francji kosztuje krocie?Po porównaniu z drugą Xantią widzę że coś nie tak z kompresją a co to się okaże po zdjęciu głowicy.

A co jeszcze mogę sprawdzić jak wszystko sprawdzone z wierzchu?

 
 
pablomerol837

Mój samochód: C5 2.0HDI 138KM autom
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive /full option
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 111
Skąd: FRANCJA
Wysłany: 2012-05-08, 16:03   

KinioPP napisał/a:
Manometr do sprawdzania ciśnienia sprężania kupisz taniej niż komplet uszczelek do głowicy .
Cytat:

Polemizował bym....Za uszczelkę dałem 19E a manometr kosztuje 71,63E z tutejszym Vatem....

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 27 Luty 1995
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 97 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4204
Skąd: Pieszyce
Wysłany: 2012-05-08, 17:46   

pablomerol837, Sprawdź najpierw luzy zaworowe - bo to może być przyczyną braku kompresji. A uszczelkę się wymienia raczej tylko wtedy, kiedy są przedmuchy.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
pablomerol837

Mój samochód: C5 2.0HDI 138KM autom
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive /full option
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 111
Skąd: FRANCJA
Wysłany: 2012-05-08, 20:28   

Dzięki robson,tak zrobię ale to dopiero w sobotę jak będzie wolne.Pochwalę się co było..

 
 
banan
Aktywny


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 636
Skąd: uk
Wysłany: 2012-05-08, 22:58   

pablomerol837 napisał/a:

Taa....Ok To spróbuj przejechać 150 km. na linie bez hamulców wtedy pogadamy......


Mialem na mysli co to za roznica dla samochodu holujacego czy ciagnie auto na sztywnym holu czy na lince. jakos tak wywnioskowalem z twojej wypowiedzi, ze to dobilo silnik, bo hol sztywny. ale mniejsza o to

Cytat:

A co jeszcze mogę sprawdzić jak wszystko sprawdzone z wierzchu?


no wlasnie obejrzales z wierzchu, teraz musisz zdiagnozowac. chcesz rwac glowice- prosze cie bardzo. tylko moim, i rowniez wielu osob na tym forum, jest za wczesnie na to. jezeli masz ochote ja sciagnac to nie mozemy ci zabronic, tylko szkoda twojej kasy.

p.s. co do manometru do sprawdzania kompresji. poszukaj na ebayu. jestem w podobnej sytuacji jak ty: mieszkam w uk i naprawde wiele rzeczy mam z ebaya. akurat jutro jade do wioski obok (20-25 min od domu) po rampy za 5,50 funta :)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 27 Luty 1995
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 97 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4204
Skąd: Pieszyce
Wysłany: 2014-04-09, 19:57   

pablomerol837,
Jak sprawa się zakończyła?!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA