Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Roznica w silnikach 2.0 c5 136/140 a xsara vts 163
Autor Wiadomość
kaczy46

Mój samochód: nissan
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: benzyna
Wersja:: gt
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: pomorze
Wysłany: 22 Lipiec 2012, 22:02   Roznica w silnikach 2.0 c5 136/140 a xsara vts 163

Witam jak w temacie czy wie ktos czym sie roznia te dwa silniki bo nigdzie nie moge znalezc... i jestem ciekawy czemu taka roznica w mocy moze mozna przelozyc walki kolektor i zwiekszyc moc w c5 :)

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 23 Lipiec 2012, 10:47   

2.0 16V 136KM to wersja benzynowa z posrednim wtryskiem paliwa (wtrysk do kolektora ssacego)
2.0 16V HPI (RLZ) 140KM to wersja benzynowa z bezposrednim wtryskiem benzyny (wtrysk bezposrednio na denko tloka)

Przekladanie czegokolwiek nic nie da - duzo roboty, jeszcze wiecej zabawy z elektronika.

Od kiedy to przekladanie walkow w glowicy czy kolektora zwieksza moc? Moc moim zdaniem da sie zwiekszyc w silniku benzynowym tylko i wylacznie "otwierajac" dolot i wydech zwiekszajac przy tym dawke paliwa.

 
 
kaczy46

Mój samochód: nissan
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: benzyna
Wersja:: gt
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: pomorze
Wysłany: 23 Lipiec 2012, 13:34   

Kolego smokus dzieki za odp i wynika z tego ze hpi jest lepszym silnikiem... Co do twojego pytania od kiedy przekladka lepszych walkow i kolektora daje moc hmmm widze pojecie masz zerowe niestety na pytanie od kiedy odpowiadam ci ze od wtedy kiedy zaczeli robic lepsze walki i kolektory czyli nnp. jakeis sportowe :) raddze poczytac o tuningu i zwiekszaniu mocy z wydechem i dolotem masz racje oczywiscie ale dochodza jeszcze zmiany mechaniczne takie jak walki kolektor pokrecenie rozrzadem w niektorych przypadkach, planowanie glowicy itd :) , a jesli w vts jest tez 2.0 i jest podobnej budowy to moze akurat by walki pasowaly wiec moc by byla wieksza bez tam wiekszego grzebania w elektronice ale to moje przypuszczenia bo jesli sa inne calkiem walki i budowy silnikow to wiadomo nie ma sensu ale kierowalem sie tym ze to tez 2.0 cytryny
aha i jeszcze pytanie mam do Ciebie bo widze masz akurat taka cytrynke 2.0 140 powiedz mi jak ten silnik sie sprawuje jak przyspiesza czy awaryjny i jak ze spalaniem? pzdr

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Lipiec 2012, 00:08   

kaczy46 napisał/a:
jak ten silnik sie sprawuje jak przyspiesza czy awaryjny i jak ze spalaniem? pzdr
Poczytaj na forum bo sporo jest o tym właśnie silniku.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 24 Lipiec 2012, 13:08   

Gotuje sie we mnie jak czytam takie impertynenckie teksty, naprawde, rada odemnie na przyszlosc - powstrzymaj sie, dobrze to zrobi i tobie i innym.

Widze ze poczytales gdzies na forach, ze ludzie zmieniaja walki na sportowe, kolektory, planuja glowice, grzebia przy rozrzadzie - ale nadal nie masz pojecia o podstawach czyli o ZASADZIE DZIALANIA SILNIKA CIEPLNEGO (jakiegokolwiek, niezaleznie czy z zaplonem iskrowym czy samoczynnym), ze o obiegach/wykresach/punktach pracy takiego silnika nie wspomne.

Zatem poducze Cie troche, po prostu to lubie:
Jakiekolwiek elementy mechaniczne w przypadku tuningu zmienia sie tylko w 1 celu, ze wzgledu na wytrzymalosc materialow - tutaj glownie chodzi o walki rozrzadu, waly, tloki, pierscienie, sworznie, korbowody, zawory, popychacze, szklanki popychaczy. Chodzi o to, ze po podniesieniu mocy w pojezdzie, te elementy powinny wytrzymac nowe obciazenia ktorym beda poddawane. Najczesciej obciazenia te sa wieksze niz w zalozeniach projektowych, zatem elementy standardowe moga ich nie wytrzymac (wytrzymalosc i przekroje elementow sa projektowane pod konkretna moc +10-15% tzw. zapasu/przewymiarowania, znaczne zwiekszenie mocy np. o 30% powoduje koniecznosc wprowadzania zmian). Sama z siebie wymiana walka nie podnosi mocy. Po to zmienia sie np. korbowody czy tloki na tzw. KUTE - czyli wykonane z zageszczonego mechanicznie materialu, czy to w operacjach kucia i speczania czy obrobki powierzchniowej (np. azotonasiarczane w celu zwiekszenia odpornosci na scieranie). Pole do jakiejkolwiek zmiany widze tutaj jedynie przy walku rozrzadu, gdyz mozliwa jest zmiana krzywizny walka, a co za tym idzie czasu i kata otwierania zaworow (co faktycznie czasami jest niezbedne) - stad tez wziely sie tzw. "walki sportowe", ktore najczesciej maja za zadanie "niedomykac" zaworow do konca (podobnie zreszta jak dziala zmienna faza rozrzadu).

Jesli mowa o "planowaniu glowicy" to jest to operacja, ktora ma na celu tylko i wylacznie doprowadzenie powierzchni stykowej glowicy z blokiem silnika do stanu idealnie plaskiego, oczywiscie w granicach dopuszczalnej odchylki. Planowanie glowicy nie podnosi mocy silnika. Wykonuje sie natomiast tzw. odprezenie glowicy, czyli wprowadzenie dodatkowej uszczelki, najczesciej stalowej (bardzo dobrej gatunkowo stali) o grubosci do 2mm, ktora to uszczelka ma za zadanie powiekszenie komory spalania (wprowadzenie dodatkowej uszczelki podnosi glowice) oraz zmniejszenie skoku tloka w przypadku jego wymiany, taki zabieg powoduje zmniejszenie/zwiekszenie cisnienia sprezania. Temat ten jest dosyc szeroki i proponuje abys sobie go uzupelnil (glownie chodzi o tematyke "turbodoladowania", laczy sie tez z przeplanowaniem otworow gniazd zaworowych - bo zapewne o to Tobie chodzilo piszac "planowanie glowicy", a jest to czesty zabieg tuningowy), bo ja mam jeszcze pare rzeczy "do powiedzenia" tobie.

Wymiana kolektora czy to dolotowego czy wydechowego: kolektor istotnie mozna wymienic, jest to rzecz jasna operacja "otwierania" czyli zwiekszania srednicy oraz przeplywu plynu (w tym wypadku gazu) czy to dolotowego (powietrza) czy wydechowego (gazow wydechowych) majaca na celu zdjecie ograniczen przeplywu gazow. Wiecej powietrza w dolocie = wiecej tlenu = mozna wtrysnac wiecej paliwa i wiecej paliwa spalic zupelnie i calkowicie, a co za tym idzie uzyskamy wiecej mocy (po uzyskaniu tej wiekszej mocy, warto aby wszystkie elementy wytrzymaly to obciazenie). Jesli zas chodzi o kolektor wydechowy - trzeba pamietac ze zwiekszanie ilosci gazow w dolocie i dawki paliwa (a co za tym idzie zgodnie ze stechiometria spalania ilosci gazow wydechowych) musi isc w parze ze zwiekszeniem zdolnosci silnika do wypychania tych gazow, a zatem trzeba zapewnic odpowiedni przekroj/przeplyw (zakladajac ze predkosci czasteczek beda stale, niestety tak nie jest ale dla uproszeczenia tlumaczenia..), inaczej bedzie sie "dusil".

Jesli chodzi o elektronike, ta wydaje sie byc kluczowa w zasadzie, gdyz to ona steruje procesem spalania. Jesli do tego silnik jest doladowany, czyli w dolocie silnika wystepuje nadcisnienie, a nie podcisnienie ssania silnika jak w silnikach wolnossacych, do tego dochodza parametry takie jak temperatury, cisnienia, przeplywy i inne - inaczej mowiac warto jest pomyslec o tzw. czip tjuningu czyli dostosowaniu map zaplonu do panujacych warunkow pracy silnika (szczegolnie ich optymalizacji).

Zastanow sie kolego, czy istotnie moje pojecie o tej tematyce jest faktycznie zerowe.
Przyznam ze mogl bym kontynuowac ten wywod, ale prawdopodobnie braklo by mi czasu w pracy, gdybym sie juz porzadnie rozpedzil.

Jesli chodzi o 2.0 16V HPI - silnik jest calkiem fajny, niestety nie przemyslany do konca. Po pierwsze ma zmianna dlugosc kanalow dolotowych (2 dluzsze, 2 krotsze) a co za tym idzie zawirowania powietrza na poszczegolnych cylindrach sie roznia (a w silniku z bezposrednim wtryskiem benzyny sa bardzo istotnym czynnikiem), po drugie zmienna faze rozrzadu, po trzecie kiepsko rozwiazany problem dostarczania paliwa pod wysokim cisnieniem do zasobnika czyli po prostu problematyczna pompe wtryskowa. Niestety biorac pod uwage, twoja marna wiedze w tej tematyce napisze moze prosciej (oszczedzajac Ci tym samym wywodow nt. wad zmiennej fazy rozrzadu w tym modelu, spalania oleju, zmiennej stechiometri, mieszanek uwarstwionych i wszystkich innych rzeczy ktore w tym silniku zastosowano oraz czerwieni na twarzy z powodu mojego protekcjonalnego tonu) i tak zebys doskonale zrozumial:

Silnik zbiera sie fajnie i doskonale ciagnie 1,5 tonowa bude C5. Pali przy tym stosunkowo malo (ok. 6.5 litra benz w trasie, kolo 10 maks). Niestety jest dosyc awaryjny (ta tematyke szeroko opisujemy w topikach HPI Szarpie, HPI EGR, Pompa HPI itd.).


PS. Przepraszam, musialem sie wyzyc..moze mialem tylko gorszy dzien... trafilo akurat na Ciebie.. mam nadzieje ze nie zywisz urazy.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 24 Lipiec 2012, 13:34   

Sm0kus napisał/a:
mam nadzieje ze nie żywisz urazy.

amen

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
bik3rz

Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 152
Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 24 Lipiec 2012, 22:00   

witam wszystkich po dłuższej przerwie :-)
Cytat:
Silnik zbiera sie fajnie i doskonale ciagnie 1,5 tonowa bude C5. Pali przy tym stosunkowo malo (ok. 6.5 litra benz w trasie, kolo 10 maks). Niestety jest dosyc awaryjny (ta tematyke szeroko opisujemy w topikach HPI Szarpie, HPI EGR, Pompa HPI itd.).


kaczy46 - silnik troszku awaryjny ale i łatwo naprawialny we własnym zakresie (jeśli chodzi o powyżej wymienione problemy, które z kolei wydają się najczęstszymi usterkami HPi) - sam naprawiłem swojego a jestem totalnym laikiem

chętnie sprzedam Ci swojego, tyle, że to anglik :) ale podejrzewam, że i tak wyjdzie dosyć tanio ;)


Sm0ku - się tak nie złość bo złość piękności szkodzi :mrgreen:

_________________
1. pug 206 - 1.1 - 60bhp
2. kaszalot c5 - 1.8 - 117bhp
3. kaszalot c5 - 2.0 hpi - 140bhp
4. volvetta s60 - 2.0T - 180bhp
5. jagu xf - 3.0DS - 275bhp
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 08:31   

Bik3rz jak się jezdzi Volka?? Tez chciałem V kupić, tyle ze V40 2.0 T4 z fabrycznym podtlenkiem petrolium gazu... :D

Poza tym , nie denerwuje się. Tylko mnie śmieszy, bo się okazuje ze każdy może zostać "fachowcem" od tjuningu, przecież to takie proste przełożyć wałek rozrządu z jednego auta do drugiego (a gość pewnie pojęcia nie ma, co by trzeba odkręcić żeby w ogóle wałek wyjąć)... i już 10KM więcej:P

Kiedyś (jak bylem piękny i młody, teraz została tylko kropka nad i) istniała taka teoria, ze nalepki RAKO (Rako.pl ) dają od +5KM do +25KM w zależności od wielkości nalepki... wystarczy nalepić i można śmigać.

Ostatnio zmieniony przez grigori333 25 Lipiec 2012, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 11:41   

Sm0kus napisał/a:
Kiedyś (jak bylem piękny i młody, teraz została tylko kropka nad i) istniała taka teoria, ze nalepki RAKO (Rako.pl ) dają od +5KM do +25KM w zależności od wielkości nalepki... wystarczy nalepić i można śmigać.


Przecież nadal tak jest. ;-) Nie mieszaj ludziskom w głowach. Niech przekładają wałki itd. itp. Rozpierdzielą ze dwa motory, to może się czegoś nauczą. :-P

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 13:55   

Nie chce juz podsycac tematu, ale sobie siedze w pracy i po odwaleniu calej nalezacej do mnie roboty jak zwykle zaczalem sobie ogladac, co tam YT ma ciekawego do zaoferowania dla takiej lajzy tjuningowej jak ja...

Zatem garsc ciekawostek od dziada Sm0kusa:
Demontaz i montaz glowicy
Warto zauwazyc jedna rzecz - w warunkach pokazowych (i profesionalnych?) mechanik nie brudzi nawet rak. Dlatego tak wazne jest zeby korzystac z uslug Mechanikow, a nie Fachowcow (p. Miecia), ktorzy maja pojecie o tym co beda robic i o technologii w jakiej powinni niektore naprawy wykonac. Np. dobrze by bylo zeby mechanik wiedzial ze glowice montuje sie przykrecajac sruby/szpilki w odpowiedniej kolejnosci, najczesciej w 2 lub 3 fazach, np. 30Nm, 60Nm, 75/85Nm +90 stopni. Widzialem juz jak chlop zakrecal glowice jak popadlo, a potem jesio dociagnal na wyczucie i stwierdzil ze bedzie dobrze, bedziesz pan zadowolony.

Demontaz zaworow, planowanie komor, planowanie zaworow, wreszcie planowanie powierzchni glowicy i montaz zaworow
Znow, gosc demontuje elementy w bialych rekawiczkach, wytrawia calosc w 10% HCl zeby pozbyc sie wszelkiego oleju i innych organicznych zanieczyszczen, nastepnie na maszynce CNC poglebienie komor (cofniecie komory i gniazd zaworowych o 1-3mm w glab glowicy), wycinanie nowych zaworow, polerowanie dolotow, polerowanie przylgni gniazd zaworowych, nastepnie montaz zaworow (w tym wypadku tych samych ktore wyjal - sa wystarczajaco przewymiarowane ;) ) i glowica gotowa - to jest "tuning" glowicy. Swoja droga G60 ciekawa konstrukcja - kompresor turbodoladowania napedzany z rozrzadu.

A tak sie wytwarza "sportowe" elementy np. tloki
Z utwardzonego (kutego) materialu wycina sie metoda obrobki skrawaniem nowe tloki (tutaj recznie wszystko, precyzyjna robota do 0.005mm), dla mniej wtajemniczonych powiem ze pieknie widac jaki twardy jest material - w metalach o wiekszej sprezystosci i mniejszej twardosci powstaje wior skrecony, w twardych metalach o wysokiej zawartosci wegla i innych pierwiastkow (Cr, Ni, etc.) wior jest ostry i krotki. Warto tez zauwazyc ze standardowe tloki czesto sa aluminiowe, "sportowe" natomiast stalowe. W standardzie stosuje sie alu poniewaz jest lzejsze, a co za tym idzie ma mniejsza mase bezwladnosciowa. Zmiana tloka na kuty i pozostawienie standardowego korbowodu rozwali korbowod w moment (wieksza bezwladnosc ciezszego tloka bedzie powodowala skoki naprezen powyzej dopuszczalnych naprezen dla korbowodu).

I ostatni, filmik reklamowy firmy produkujacej korbowody "sportowe".
Na filmiku pan pokazuje, co sie dzieje, jak jest za duzo mocy (turbodoladowana benzyna przy duzych predkosciach obrotowych, tam zdaje sie Scorpio/Sierra 2.9 Biturbo Cosworth) i co sie dzieje z elementami w srodku silnika. Korbowod moze wyjsc bokiem. Warto tez zauwazyc ze nie tylko grubosc i material korbowodu sa zmienione, ale przede wszystkim przekroj - tak aby zoptymalizowac wskaznik wytrzymalosci przekroju na zginanie.

I jeszcze nic zwiazanego z tuningiem, ale niektorych moze to zaciekawi:
Mechanik demontuje zuzyte walki z glowicy 2.5 TDI
Niestety po 2004 roku wszystkie firmy ktore chca liczyc sie na rynku automotive postanowily przejsc na tzw. normy ISO pod wzgledem kontroli jakosci - czyli zoptymalizowac koszty w stosunku do zdiagnozowanych potrzeb klienta. I wyszlo im, ze 2.5 TDI po 2004 roku robia maks 200kkm, potem rynek wtorny i przydalo by sie znow na czyms zarobic - wiec moze na serwisie? I tak oto zastosowano nowy material do produkcji walkow dla dwuglowicowego 2.5TDI (tez ciekawa konstrukcja, krotki wal V6 ale za to bardzo cienkoscienny, 4 krotkie walki w 2 glowicach) oraz nowoczesna technologie ich napawania w miejscach sciernych (dawniej kute + azotonasiarczane, nowa metoda jest tajemnica technologiczna firmy - jak widac o kant d... rozbic, bo stare 2.5TDI jezdzily miliony km i nic sie nie dzialo)

Sa jeszcze jacys chetni aby sie zajac tjuningiem we wlasnym garazu??
Ja nie mowie, sa fanatycy ktorzy to robia (:D )... ale widac maja ku temu mozliwosci i widze.

Pozdrawiam
TS

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 14:42   

Sm0kus napisał/a:
Nie chce juz podsycac tematu

Jakie tam podsycać , bardzo ciekawy tekst.

ps. wydaje mi się , że powinno to trafić w inne miejsce np. TU

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
kaczy46

Mój samochód: nissan
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: benzyna
Wersja:: gt
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: pomorze
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 18:31   

buahahaahah widze temat sie fajnie rozwinal :) kolega smokus zagotowal sie pare razy ale ok ja tam nie mam pretensjii trafilo na mnie i juz heheh nie chce mi sie opisywac co i jak zadalem proste pytanie chodzilo mi o odpowiedz czy wsadzajac walki z VTS ma to sens i czy podejda bo jesli sa bardziej "ostre" - ( uswiadomie cie ze tak sie mowi na walki sportowe zwiekszajace moc) to by zaowocowalo zwiekszeniem mocy wiec naprawde nie wiem o co ci chodzi ze tak naskoczyles na mnie jak bym nie wiem o co zapytal!!! mogles napisac- kolego nie ma to sensu bo nie wiem nie pasuja albo nic to nie da a nie zaraz skakac i sie wytrzasac jak by nie mozna bylo normalnej odpowiedzi dac... A pomysl wyszedl dlatego bo zastanawialem sie jak wyciagneli w vts 163km a w c5 jest tylko 140 wiec zapytalem bo sa tu ludzie ktorzy znaja pewnie budowy oby silnikow ale widze ze zle trafilem...Aha i jeszcze jedno do naszego spejalisty od tuningu :) lubisz tak sie chwalic sucha wiedza to ja sie pochwale mialem duzo aut gl nissana tera jezdze skylinem i s4 ponad 300 konna :) heheh wiec cos wiem o zwiekszaniu mocy i robilem nie jeden "projekt" wiec nie gadaj mi tu glupot ze wymiana walkow nic by nie dala bo wrzucajac kiedys sportowe walki dostalem 10km kolektor dal kolejne 10 km!! bylo to robione na hamowni i robili to ludzie ktorzy sie zajmuja tym na codzien strojenie tez jakies dochodzilo zeby uzyskac lepsze moce i nm wiec prosze cie bez takiego unoszenia bo zgrywasz specjaliste a jak pokazalem twojego posta chlopakom co tuninguja fury na codzien to az im sie nie chcialo CIEBIE komentowac...mam nadzieje ze nie zywisz urazy. Aha i do typa JACOLL gosciu przestan ogladac juz tvn turbo i sie wymadrzac idz wsiadz do swojego 1.8 gazora i idz poszalej buahahahaah . SZKODA ZE CZLOWIEK CHCE SIE DOWIEDZIEC CZEGOS WRZUCA JAKAS MYSL A TU ZARAZ SPECJALISCI SIE ZNAJDUJA... :-/

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 21:17   

kaczy46 napisał/a:
Aha i do typa JACOLL gosciu przestan ogladac juz tvn turbo i sie wymadrzac idz wsiadz do swojego 1.8 gazora i idz poszalej buahahahaah


Nie ładnie kolego, nie ładnie :evil: Czy oberwałeś coś nie miłego z mojej strony ??
Czy wyzwałem Ciebie od "typków", czy wytykam Ci co oglądasz lub czym jeździsz ??
Po prostu dla mnie jest jasne jak słońce - chcesz mieć mocniejszy motor kup V, chcesz słabszy kup 1,0. Natomiast jak ktoś się lubi bawić w podciąganie koników to życzę powodzenia. Na prawdę jest mi obojętne kto czym jeździ. Natomiast ostatnią rzeczą jaką czynię, to jest obrażanie kogoś.
Jeżeli poczułeś się urażony, to PRZEPRASZAM.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
bik3rz

Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 152
Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 21:46   

Sm0kus napisał/a:
Bik3rz jak się jezdzi Volka?? Tez chciałem V kupić, tyle ze V40 2.0 T4 z fabrycznym podtlenkiem petrolium gazu... :D


Sm0kus...180 kucy na turbinie - ciągnie jak wariat...a spalanie wręcz takie samo jak w kaszalocie. full wypas komfort, no trochę bardziej telepie niż w CE PJĘĆ ;) ale naprawdę wręcz niezauważalne (w sensie nie przeszkadza mi to). w zakrętach jak przyklejony, ale to też zasługa 225/45/17 ;) wyposażenie full extrasy też (ale to już zależy od wersji a jest sporo wariantów wyposażenia z tego co widziałem na rynku wtórnym)

najlepsze silniki volvo podobno są w dieslu 2.4, ja dostałem 2.0T i też sobie chwalę :) generalnie jestem zachwycony zakupem i naprawdę polecam s60 (o niebo lepiej wygląda od v40 :P )

_________________
1. pug 206 - 1.1 - 60bhp
2. kaszalot c5 - 1.8 - 117bhp
3. kaszalot c5 - 2.0 hpi - 140bhp
4. volvetta s60 - 2.0T - 180bhp
5. jagu xf - 3.0DS - 275bhp
 
 
kaczy46

Mój samochód: nissan
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: benzyna
Wersja:: gt
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: pomorze
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 22:30   

Jacoll napisales-
Niech przekładają wałki itd. itp. Rozpierdzielą ze dwa motory, to może się czegoś nauczą.
Odebralem to jako atak na mnie i smianie sie z mojego pytania. Jesli nie o to ci chodzilo to rowniez PRZEPRASZAM :) i jesli nikt nie ma nic do dodania to zakonczmy temat bo naprawde szkoda nerwow i klotni bez sensu jakeis spinki przeciez to tylko forum!!! zadalem pytanie odpowiedzi i tak nie otrzymalem hehehe a o 2.0 hpi poczytam tam gdzie polecaliscie i wezme pod uwage co tam piszecie a jak sprzedam swoje auta to i tak kupie c5 2.0 :) dzieki za odpowiedzi...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA