Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z kodem
Autor Wiadomość
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 18 Lipiec 2013, 08:06   

Podejrzewałem, iż awaria będzie dotyczyć jednak braku styku w kabelkach, ale że przekaźnik bitron padnie?
Gdy czytałem wpisy użytkowników Xm i i występujący problem immobilisera (klawiatury kodu - świecące diody koloru czerwonego i zielonego) nie spotkałem się uszkodzonym przekaźnikiem. Na ogół zawsze problem zaczynał się od bezpieczników w komorze silnika ( upalone lub zaśniedziałe styki) a kończył na wyciągniętym kabelku przy klawiaturze.



 
 
grzesiek309

Mój samochód: Xantia X1 TCT
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: TCT
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Lipiec 2013, 20:34   

Witam.
Chciałem odpiąć kalwiaturkę w swojej Xantii i mam problem. Otóż po odpięciu klawiaturki silnik gaśnie i nie chce odpalić :-? Podpinam, wpisuję kod i działa. Co ciekawe wysiadam, zamykam, otwieram, wsiadam i nie muszę wpisać kodu. Cykl można powtórzyć kilka razy i nie trzeba wpisywać kodu. Po całonocnym postoju muszę już wpisać kod za każdym razem. Zmieniłem kod na serwisowy (0000), a i tak sytuacja wygląda jak powyżej.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 11:44   

grzesiek309, Trochę dziwne zachowanie ..... w swojej odpiąłem na pracującym i nic się nie działo. :shock:
grzesiek309 napisał/a:
Co ciekawe wysiadam, zamykam, otwieram, wsiadam i nie muszę wpisać kodu.

Nie świecą przy tym przypadkiem dwie diody - zielona i czerwona ??

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 16:10   

W silniku 2.0 TCT patent ze stałym odłączeniem klawiaturki nie działa. Mam XM-a z tym silnikiem i też nie działa. Funkcję włączania bądź wyłączani otwierania centralnego wraz z odblokowaniem immo z pilota zmieniasz wpisując sekwencje "C 0001 C" albo "C 0000 C" nie pamiętam dokładnie, która z tych kombinacji.

 
 
grzesiek309

Mój samochód: Xantia X1 TCT
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: TCT
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 20:34   

Sprawdziłem dziś, świeci tylko zielona.
Kemsey, da się ustawić odblokowywanie immo wraz z otwieraniem z pilota?
Zaraz spróbuję z tymi kombinacjami ;-) Teraz mam ustawione 0000 i nie odblokowuje immo po otwarciu :cry:
Powiedzcie mi jeszcze, czy da się usunąć immo z kompa za pomocą Lexii.

 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 21:24   

Da się wraz z otwarciem odblokować immo tylko chyba musisz zmienić kod z zer na jakiś nomalny kod. Spróbuj i zdaj relację. Nie wiem czy za pomocą Lexii usuniesz kod, nigdy nie próbowałem, ale może jest taka opcja.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 27 Lipiec 2013, 17:18   

Podsumowanie tego "drobiazgu lawetowego":
Pytanie: co było najpierw?
Padł bitron - pisałem.
Zamieniłem kompy silnika bez sprawdzania po wymianie bitronu - pali i jedzie.
Jedzie "skokowo" tzn. map sensor raz se działa a raz nie a jak już zrobi mu się gorąco pod maską to idzie spać... :shock:
Wężyk jest OK.
Wróciłem do starego kompa - umarły...
Sprawdzam map sensor wedle zapisków Robsona - wskazują że ten mój do recyclingu. :-/

Interesujące: co napsociło że zdechły praktycznie trzy elementy pod rząd?


Aaa- nie "rząd" a kolejno lub jednocześnie (rząd to wiadomo :-x ).

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 27 Lipiec 2013, 19:16   

staszek napisał/a:
Interesujące: co napsociło że zdechły praktycznie trzy elementy pod rząd?

"Prond go zepsił" :-)
Tu ja stawiałbym jednak na jego brak.Na ogół brakująca masa bardziej zawsze na rozrabia niż brakujące zasilanie ale ... no właśnie jak było w tym przypadku?
Trzeba by było zrobić "naradę zlotową" by wespół podumać przy pełnym zimnym jasnym :-)

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 27 Lipiec 2013, 20:06   

Jako uzupełnienie:
"Lawetowy dzień" miał drobne informacje a mianowicie, podczas jazdy w tym dniu były momenty jakie w benzynowcach nazywa się "wypadaniem zapłonu" - ułamkowe przerwy/ spowolnienia i znowu normalnie. Map sensor już coś "kumbinował" a że było gorąco... ;-)

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Małek

Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 10:25   

Witam


Roman Suchara napisał/a:
W bardziej zrozumiałym języku.



Właśnie autko odmówiło posłuszeństwa klawiatura nie działa a według tej rozpiski ze zdjęcia wychodzi na to że brakuje zasilania + 12 tego stałego czyli na pierwszym pinie, względem masy wtyczki i auta. reszta napięć po stacyjce jest.

Czy rozpiska złączy klawiatury z tego postu to rozpiska do XM i czy XM MK1 i MK2 się czymś nie różni.

A ten cały przekaźnik bitron to jest kolo komputerów taka brązowa duża kostka?

 
 
Małek

Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 18:20   

Dobra nie ma sprawy okazał się być uszkodzony kabel ten główny zasilający klawiaturkę.

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 20:36   

W razie co gdy masz awaryjnie odjechać a kod był serwisowy to wystarczy zmostkować 1 przekaźnik pod maską i odpali normalnie. Przynajmniej w 3.0

 
 
DJYendruh

Mój samochód: XM 2,5 TD Exclusive
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1999
SKYPE - login: djyendruh
Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 24
Skąd: Gryfice
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 00:52   2 lampki się palą jednocześnie

witajcie
To i ja się dorzucę z moim problemem co do kodu.
Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, ale oddałem autko do kolegi do warsztatu na wymianę rozrządu, odebrałem tego samego dnia zrobiony, ale o ile oddałem go z działającym kodem, to odebrałem go "bez kodu". Zawsze robię tam wszystkie autka i na pewno nikt nic nie zmajstrował mi na złość, trudno też posądzać kogoś o znajomość procedury zmiany kodu klawiatury w xm :-)

opis: mruga sobie czerwona lampka, przekręcam kluczyk - palą się dwie jednocześnie - dalej przekręcam kluczyk i odpalam auto bez problemów. Wyłączam - włączam - zamykam auto centralnym z pilota - otwieram -zawsze odpalam już teraz bez kodu

Nie to żebym się przejmował, ale lubię jak wszystko działa, ale najważniejsze jest że nie chciałbym przeżyć niespodzianki kiedy auto z tego powodu odmówi posłuszeństwa w trasie.
Co mogło się stać i jak to odkręcić? Nawet gdy wpisuje kod klawiatura wydaje dźwięki "przyjmując " poszczególne cyfry, ale po czwartej lampka nie przeskakuje na zieloną.... a ja i tak mogę go odpalić.

Nie wiem też czy to zbieg okoliczności - czy inna usterka - komp pokładowy przestał mi pokazywać średnie zuzycie paliwa.

_________________
-------------
pozdrawiam
Rafi DJYendruh
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Grudzień 2014, 12:45   

DJYendruh,
Brak pewnie jakiegoś zasilania. Jak świecą dwie diody, to znaczy, że klawiaturka nie komunikuje się z kompem. Zatem to tak, jakbyś odłączył klawiaturkę. Ja czsami też tak mam jak stoi auto długo. Wtedy świecą się dwie diody, świeci się ABS (także nie dostaje napięcia) i nie działają kierunki. Auto żyje swoim zyciem normalnie ;) . Ale wystarczy, ze zgaszę i odpalę jeszcze raz i wszystko działa ;) Zatem szedł bym tym tropem. Jak będę miał taki przypadek, to wezmę przyrząd i posprawdzam gdzie nie dochodzi zasilanie. Jakiś przekaźnik po prostu nie podaje na powyżej wymienione urządzenia a u Ciebie pewnie gdzieś jest przerwa między centralką a kompem.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
schoolboy

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 16
Skąd: Zakopane
Wysłany: 12 Styczeń 2015, 22:53   

Witajcie :)
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi działanie tego kodu?
Bo mam wrażenie że żyje swoim życiem :)
To znaczy, raz o niego prosi, raz nie. Na przykład, po otwarciu po nocy prosi, wystarczy zamknąć i otworzyć drzwi i już nie prosi. Ale też nie zawsze. Nie ma reguły (a przynajmniej tak mi się wydaje)
Dziś po wyłączeniu silnika (bez zamykania drzwi) czerwona świeciła chwilę i zaczęła mrugać. Przekręcam kluczyk - zielona - odpala.
Ktoś miał coś podobnego?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA