Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukające zawieszenie tylne
Autor Wiadomość
kociniak08

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 31
Skąd: Jawor
Wysłany: 31 Październik 2012, 11:28   Stukające zawieszenie tylne

Po przejechaniu niewielkiej odległości z nie dokonca podniesionym zawieszeniem coś sie stało jak jade na nierownej nawierzchni słychac pukanie z lewej strony. Troche jakby metaliczny dzwiek. Najbardziej jest to odczówalne przy szybszej jeżdzie na uskokach drogi jak zawieszenie bardziej sie ugina. Na postoju i mocnym nacisnieciu na hak (bujając auto) także to słychac wiecie co trzeba sprawdzić? Droga jest naprawa zawieszenia w C5? Posiadam auto od niedawna i nie znam jeszcze dobrze budowy tylnego zawieszenia.

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 31 Październik 2012, 11:48   

Budowa zawieszenia jest podobna jak w każdym innym samochodzie. Różnica polega w sposobie amortyzacji nierówności.
Jeżeli chodzi o ceny to nie są najwyższe.
Co do twojego problemu to ja bym, sprawdził czy coś się czasami nie poluzowało, np. jakieś śruby.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
kociniak08

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 31
Skąd: Jawor
Wysłany: 31 Październik 2012, 12:13   

Nie wiem czy mogło sie cos poluzowac bo stało sie to po tym jak przejechałem jakąś odległość na niskim zawieszeniu. W takim przypadku jak nie ma amortyzacji co jest najbardziej narazone na uszkodzenie jakies tuleje może amortyzatory?

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 31 Październik 2012, 12:24   

Sugeruje wjechanie na kanal i pozwolic diagnoscie to obejzec na plytach przesuwnych: koszt ok. 20zl (za flaszke).

Sugeruje sie przygladnac: sworznie przednich wahaczy, laczniki stabilizatora, mocowanie stabilizatora (gumy) z przodu oraz lozyska tylnych wahaczy. To sa miejsca gdzie cos moze "stukac". Wykluczam natomiast koncowki drazkow kierowniczych - bo slyszalbys stuki przy szybkim skrecaniu kierownica.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 31 Październik 2012, 12:25   

Wprawdzie nie ma amortyzatorów, ale chyba najprościej będzie wjechać na kanał i pooglądać, lub chociaż podnieść na lewarku, ściągnąć koło i sprawdzić.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 31 Październik 2012, 13:27   

Pamietaj ze to C5... jakim lewarku?!:D Tutaj sie kola same zmieniaja/sciagaja (no, wiem, przesadzam, ale o malo co), tylko trzeba miec ze soba jakis pieniek/stosik cegiel:D

Generalnie plyty beda szybsze i pewniejsze (i mniej z tym klopotu i brudzenia sie w aktualna aure). A 20zl nie majatek.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA