Witam wszystkich.
Sprowadził mnie tutaj problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Ponad 2 lata temu kupiłem cytrynkę C5 2.2 hdi. No i prawie na samym początku zaczęły się kłopoty . Po mocniejszym przegazowaniu pokazywał się komunikat: antipollution fault. Po sprawdzeniu błędów - wyskoczyło, że jest coś nie tak z filtrem fap i że turbina przeładowuje. W pierwszej kolejności dałem do usunięcia filtr (zrobione przez profesjonalną firmę zmiana softu i mechaniczne usuniecie - jednak po usunięciu powiedzieli mi, że to nie tu tkwił problem, bo nadal wyskakiwał błąd turbiny). Postanowiłem oddać ją do regeneracji i okazało się, że z turbiną jest wszystko OK (została wyjęta i sprawdzona przez profesjonalistów zajmujących się tylko regeneracją turbin, a załatwiał to mój znajomy więc wierzę, że diagnoza była ok).
Mój mechanik ma zatrudnionego byłego pracownika serwisu citroena (elektronika) i nie może postawić diagnozy (oczywiście zawory, czujniki itp sprawdzono), błąd jest nadal ten sam - turbosprężarka przeładowuje. Ostatnio wpadli na pomysł, że może jest problem z gruszką (zawór sterujący kierownicą), podobno jak jest wyrobiona to nie odcina tak jak trzeba (jest to element, który akurat tylko w tym modelu nie da się wyregulować). Po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć tę gruszkę (nie występuje jako oddzielny element, ale można go zdemontować ze starej turbiny) i co się okazało mój mechanik nie chce jej zmienić bo obawia się, że nie uda mu się jej odpowiednio zamontować, a nie ma pewności, że to to jest przyczyną problemów.
Jeszcze kilka uwag odnośnie zachowania się samochodu:
- zauważyłem, że jakby z wzrostem temperatury, autko było słabsze i bardziej mułowate
- komunikat antipollution fault włącza się jak mocniej przyspieszę powyżej 2 tys obrotów, ale tez jak jadę na tempomacie dłuższy czasz (15-20 min) z obrotami niecałe 1500 (prędkość na piątce 100km/h)
- jak mi wyskoczy komunikat antipollution fault mogę go usunąć poprzez mocne przyspieszenie na zimnym silniku (ostro pow 2,5 tys obrotów i komunikat znika)
- komunikat pojawia się tylko pod obciążeniem, czyli podobne warunki na jałowym biegu tego nie powodują.
Sam już nie wiem co jest przyczyna usterki, a właściwie to nawet nie wiem co jest usterką, bo choć pokazuje, że turbina przeładowuje, to dziwne, że wchodzi mi w tryb awaryjny przy jezdzie ze stałą prędkością z obrotami trochę poniżej 1,5 tys. obrotów.
Czy ktoś miał kiedyś podobny problem?
Czy może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny.
Dawid
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 12 Kwiecień 2012, 08:40
dawid_f,
Witam
Jak widać masz ciężki orzech do zgryzienia
Samochód przeszedł przez poważne warsztaty i ... d.... usterka dalej siedzi w tym aucie.
Cóż moja wiedza na temat C5 jest znikoma i zaczynam mieć coraz większe obawy na jaki model samochodu citroena przesiądę się jak zrezygnuje z XM .
Co do usterki ... czy był może sprawdzony czujnik położenia pedału gazu/przyspieszenia ?
Może on podawać błędne info i zaczynają się działać ta usterka .
Inną przyczyną jest znów to ,że gdy auto się rozgrzeje to spada jego moc ,czyli raczej by nie wskazywało na pedał przyspieszenia ale ...
czujnik pedału.jpg
Plik ściągnięto 889 raz(y) 50,17 KB
czujnik pedału2.jpg
Plik ściągnięto 843 raz(y) 61,35 KB
czujnik ciśnienia 2.jpg
Plik ściągnięto 985 raz(y) 65,27 KB
czujnik ciśnienia.jpg
Plik ściągnięto 796 raz(y) 68,41 KB
regulator.jpg
Plik ściągnięto 955 raz(y) 63,14 KB
zawór 2.jpg
Plik ściągnięto 793 raz(y) 91,37 KB
zawór.jpg
Plik ściągnięto 846 raz(y) 58,2 KB
dawid_f
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Kwiecień 2012, 22:20
dzięki za podpowiedź, ale to już wszystko zostało sprawdzone.
Moi mechanicy się poddali. Ale ja jeszcze walczę:)
Witam,
mam C5 2.2.HDI 2001r, i ten sam problem.
Diagnoza wskazała na uszkodzoną pomkę dodatku eyols, więc został wyłączony i usunięty FAP, ale problem nadal pozostał.
Następny krok to wymiana map sensora
Jak "rozpracuję" usterkę to opiszę, ale to potrwa.
Witam,
mam C5 2.2.HDI 2001r, i ten sam problem.
Diagnoza CDIF-em wskazała na uszkodzoną pompkę dodatku eyols, Został wyłączony w ECU i usunięty fizycznie FAP, ale po zwiększeniu obrotów komunikat: "Antypollution Fault" nadal wyskakuje. Sterownik zapisuje dwa błędy, w najbliższym czasie jadę na zczytanie KTS-em.
Sprawdziłem już wszystkie wężyki i kolanka od podciśnień, zostało mi jeszcze sprawdzenie i czyszczenie EGR.
Kolejne kroki opiszę.
kuba49a
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: Diesel
Wersja:: C5
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 07 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11 Wrzesień 2012, 10:49
Witam,
po sprawdzeniu wszytkich podciśnień i czujników okazało się, że jest O.K. i ma jeździc. Był też błąd sterownika świec żarowych, który raz się pojawiał a kilka razy nie. Po sprawdzeniu w komorze silnika, skrzynce bezpieczników pod komputerem znajduje się ów sterownik, obok niego ułożone były dwie wiązki przewodów. Jedna biegnąca od silnika ocierała o styyk zasilający sterownika, przetarła się izolacja na dwóch przewodach i robiło spięcia. Po zaizolowaniu tych przewodów jest O.K. Potwierdza się więc zasada, że jeżeli pokaże błąd na diagnostyce, to należy sprawdzic dany element, jego przyłącz i zasilanie a nie tylko go wymienic.
kuba49a
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: Diesel
Wersja:: C5
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 07 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Wrzesień 2012, 09:36
witam, ponownie
po tygodniu jazdy problem powrócił, diagnozowałem u kilku mechaników i jeden znalazł przyczynę "antipollution fault". Przyczyną była zacinająca się turbina, która obrosła "brudami" przez zapychający się FAP, po zdemontowaniu i wyczyszczeniu jest O.K. Czyszczony by również cały układ EGR, ponieważ były komunikaty "Unblock Diesel Filter" czyli odblokuj filtr FAP.
Zapraszam do lektury obowiazkowej dla kazdego kto posiada samochod z VTG (VNT) czyli zmienna geometria lopatek turbiny. Niewazne czy jest to VAG/PUG/Citro/Fiat czy jakikolwiek inny - powod jest ten sam.
Filmikow oczywiscie jest wiecej, sa tez takie ktore objasniaja mechanizm (lopatki powinny sie domykac przy wyzszych obrotach, zeby nie przeladowywala turbina - a nie domykaja sie).
Do czyszczenia polecam albo kompresor i dobry pistolet + rozpuszczalnik IPA albo Valvoline EGR Cleaner (puszka kosztuje ok 25zl, spokojnie wystarczy). Nie czyscimy samych lopatek turbiny, a z turbina obchodzimy sie jak z malym dzieckiem (ostroznie). Prosze pamietac ze oba srodki czyszczace rozpuszczaja nie tylko osady, ale takze np. gume (nie stosowac jak niektorzy imbecyle psikajac w dolot...).
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 2 Październik 2012, 19:38
Aha - nie dolewajcie zadnych specyfikow czyszczacych wtryskiwacze/turbiny itp. do paliwa przypadkiem - to nie dziala! A moze tylko pogorszyc sprawe poprzez np. zatarcie wtryskiwaczy i par kinematycznych pomp common rail (swoja droga to widzialem nawet czujnik cisnienia ktory sie w ten sposob uszkodzil). Na dowod polecam wywody kolegi Lusina z forum PUGa.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum