Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
C4 telepie budą
Autor Wiadomość
Blejdzik


Mój samochód: Citroen C4 2.0 HDI FAP
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-04, 14:53   C4 telepie budą

Od paru dni jestem użytkownikiem C4 z silnikiem jak w temacie, przebieg 95k km. Do tej pory jeździłem kilkudziesięcioma innymi samochodami, ale przeważnie to były benzyniaki, stąd nie wiem czy "ten typ tak ma", czy coś jest nie halo. Otóż po zapalaniu go rano, telepie budą na wolnych obrotach (na postoju, na jałowych obrotach). Po przejechaniu 2-3km, i zatrzymaniu się telepanie się wzmaga, po czym po przebywaniu kolejnego dystansu drżenie maleje. Gdy silnik ma normalną temperaturę, telepanie jest już prawie niezauważalne, ale czasami można je odczuć. Czy tak powinno być, czy też są wybite np. poduszki silnika or something?

Pytanie nr 2: ile mniej więcej Wam palą te autka TYLKO po mieście, przy normalnej jeździe (nie jak kapelusznik, ale też bez kręcenia na każdym biegu do odcinki)? U mnie oscyluje to ok. 10l/100km. Ostatnio wzrosło do 12l, ale podejrzewałem, że FAP się wypala, to przegoniłem go po autobahnie-po wydmuchaniu pająków z wydechu i zresetowaniu tripa pokazuje właśnie ok. 10l.

 
 
H9bbiT

Mój samochód: C4 VTS
Poj. silnika (cm3): 2
Paliwo: diesel
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: z neta
Wysłany: 2012-10-08, 19:40   

Jesli chodzi o telepanie budą to na pewno nie jest to norma w tych egzemplarzach - ja nie mam czegoś takiego więc musisz szukać przyczyny w zawieszeniu układu napędowego. Na początek proponowałbym odpalić silnik, unieść maskę silnika i popatrzeć na silnik jak się zachowuje, czy rzuca nim i jak pracuje, potem pozostaje ci zawieszenie silnika i skrzyni.


Co do spalania to te silniki maja niezły apetyt :-) Ja musiałem nauczyć się nim jeździć przede wszystkim w mieście. Komputer podaje ci chwilowe zużycie paliwa więc na bieżąco widać jak silnik reaguje na to co robisz - wiem jedno, ze silnik lubi wyższe biegi bo wtedy automatycznie zużycie spada, tym samym w mieście trzeba często mielić dźwignia zmiany biegów. U mnie spalanie średnie w miescie na krótkich odcinkach nigdy nie było wyższe jak 8,5 litra. Natomiast poza miastem najlepiej wychodzę jeżdżąc na tempomacie 90/110 km/h wtedy spalanie wychodzi mi 5,4 - 5,7 zależy od warunków drogowych. Na tempomacie równiez wypalaj FAP - ustaw na 90 - 100 km i tak leć przynajmniej 5 minut.

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Technologie


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 745
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 2012-10-10, 12:01   

90km/h, 5 bieg? I to ma wypalic FAP? Przy 1800 rpm/min?? Ten silnik sie nawet dobrze nie zagrzeje, a moim zdaniem wrecz jeszcze bardziej zamuli w ten sposob. Moim zdaniem 2.500 (nawet pod 3, zeby ta turbina chodzila i dmuchala powietrze, wtedy do ilosci powietrza komp dobiera ilosc paliwa, temperatura spalin podnosi sie) obrotow przez ok 10-15 minut (lub dluzszy czas) to minimum.

Blejdzik jak chcesz to mozesz podjechac kolo 18-19 do mnie na Ugorek, za piwko czy dwa moge Ci podpiac auto do Lexi i sprawdzic czy bledow nie ma (np. wypadania ktoregos zaplonu). Co do rzucania silnikiem, sprawdzil bym swiece, wyglada ze jeden cylinder sie nie dogrzewa przy rozruchu. Jeszcze ewentualnie moze byc roznica na wtryskach (jak czasy sie beda znacznie roznic), wtedy komputer proboje robic autoadjustacje (wyrownanie predkosci tlokow w poszczegolnych cylindrach w celu zmniejszenia obciazen na wale korbowym - wywody Lusiny z PUG forum polecam) i sobie nie moze z tym dac rady. Jak czasy sie roznia znacznie (i opoznienia katow wtryskow), to daje podstawy do przeprowadzenia testu przelewowego. Potym mozna postawic sensowna diagnoze. A moze zwyczajnie poducha jest juz wyrobiona (przy czym w tak nowym aucie nie powinna jeszcze dawac o sobie znac).

Moje dane kontaktowe w profilu.

 
 
 
H9bbiT

Mój samochód: C4 VTS
Poj. silnika (cm3): 2
Paliwo: diesel
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: z neta
Wysłany: 2012-10-10, 13:57   

Ten silnik kolego rozgrzewa się szybciej niż myślisz i nie trzeba go katować aby mu pomóc, wręcz przeciwnie. Nie będę się tu przekomarzał itd.

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Technologie


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 745
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 2012-10-10, 21:36   

Ale nie o to nie o to... bron Boze...

Chodzi po prostu, ze silnik moze i grzeje sie szybko, ale temperatura silnika nie bierze sie od temperatury spalin, a raczej od tarcia.

Wypalanie filtra wymaga wysokiej temperatury spalin (od 250 do 450 stopni C dla ukladow z dodatkiem tlenku ceru ala adblue, 450-550 stopni dla ukladow pasywnych), nie silnika - silnik grzeje sie tylko po to, aby mial mniejsze zuzycie w trakcie tego procesu - przy optymalnej temp. elementy trace o siebie maja najmniejsze wspolczynniki tarcia, zakres tej temp. zalezy od materialu, tolerancji wykonania elementow, Ra par kinematycznych etc... i miesci sie w okolicach 89-93 stopni C.. tak tez jest skalowany bimetal termostatu (ma utrzymywac ta temperature).

Jesli to bedzie stanowic dla Was jakies uspokojenie, to pisalem prace mgr o filtrach FAP wlasnie z C5 2.2 HDI ;)

A 3k obrotow to odrazu katowanie? Niesadze. Calkowicie normalne obroty dla turbodiesla z CR. Bym sie obawial jak by to bylo 4500... ale i przy 4500 nic sie nie powinno stac nawet po dluzszej chwili (a wrecz przy odcieciu...). Pod warunkiem ze najpierw na spokojnie zagrzejemy auto do temp. pracy.

 
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: CITROEN XANTIA 2.0 HDI; Łada Niva 1,6
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel,
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1891
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 2012-10-16, 10:05   Re: C4 telepie budą

Blejdzik napisał/a:
... Pytanie nr 2: ile mniej więcej Wam palą te autka TYLKO po mieście, przy normalnej jeździe (nie jak kapelusznik, ale też bez kręcenia na każdym biegu do odcinki)? U mnie oscyluje to ok. 10l/100km. Ostatnio wzrosło do 12l, ale podejrzewałem, że FAP się wypala, to przegoniłem go po autobahnie-po wydmuchaniu pająków z wydechu i zresetowaniu tripa pokazuje właśnie ok. 10l.


H9bbiT napisał/a:
...Co do spalania to te silniki maja niezły apetyt


Wg mnie to bardzo, bardzo dużo. Moja xantia (a ma silnik na starszej generacji wtrysku, 8 zaworowy o mniejszej mocy - 110 KM) pali w okolicach 7,2 i - średnio z miasta - a i to podobno jest za dużo.
Przy normalnej jeździe powinien Ci palić średnio nie więcej jak 6 l Jeżeli jeździsz tylko po mieście to może dojść do 7.
Pamiętajcie, że jeżeli cały czas jeździcie na małych obrotach to zapycha się FAP.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 27 Luty 1995
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 97 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4206
Skąd: Pieszyce
Wysłany: 2012-10-21, 20:38   

BX 1,9D mieścił sie we Wrocławiu w 5l/100km. Na pełnym baku opału robiłem ponad 1050km i jeszcze do stacji dojechałem ;) Co za dziadostwo teraz produkują!!! Normalnie technologia wsteczna!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: CITROEN XANTIA 2.0 HDI; Łada Niva 1,6
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel,
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1891
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 2012-10-21, 22:33   

Dzisiaj jeździłem C5 najnowszej generacji z 2 litrowym HDI, gdzie średnie spalanie pokazywało na poziomie 5,8l.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
 
Blejdzik


Mój samochód: Citroen C4 2.0 HDI FAP
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-22, 17:59   

robert napisał/a:
Dzisiaj jeździłem C5 najnowszej generacji z 2 litrowym HDI, gdzie średnie spalanie pokazywało na poziomie 5,8l.

Ok, ale wyzerowałeś tripa i jeździłeś tylko po mieście w korkach? Ostatnio leciałem autobahną i na trasie, jadąc równo łyka minimalne ilości. Wydaje mi się, że jeżdżąc po tak zakorkowanym jak Kraków mieście cudów nie będzie-ale przyznaję, że po zmianie sposobu jazdy (przestawieniu się z benzyniaków na kopciucha), już urywam ponad litr z wcześniejszego spalania.
Ale-nie o to w sumie chodzi-jak wleci chips, to podejrzewam że spalanie poniżej 12tu nie zejdzie :lol:

_________________
Tarcze i klocki hamulcowe - EBC, Zimmermann, ATE, Black Diamond, DBA, SP Performance, Mikoda i inne
brakeparts.pl
 
 
Blejdzik


Mój samochód: Citroen C4 2.0 HDI FAP
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-27, 10:27   

Minęło trochę czasu i odkryłem ciekawą rzecz-odpalam zimny silnik, telepie, tak sobie się zbiera, dźwięk silnika jest głośniejszy. Ale wystarczy, że po przejechaniu np. 5-10km zgaszę samochód, i np. po minucie go odpalę, to jest zupełnie inne auto-równo pracuje, lepiej się zbiera. Wiem, że w HDI świece dogrzewają mieszankę w trakcie jazdy-może z nimi jest coś nie tak? Nie mam pomysłu :-?

_________________
Tarcze i klocki hamulcowe - EBC, Zimmermann, ATE, Black Diamond, DBA, SP Performance, Mikoda i inne
brakeparts.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA