Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 11:39
Cieszę się że w końcu działa.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
krymin26
Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: ok
Rok prod.:: 96
Dołączył: 01 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: Elbląg
Wysłany: 10 Luty 2013, 15:00
Trochę odkopie ten temat. Sprawdzałem czujniki temperatury i na tym z niebieską wtyczką ( chyba od kontrolki ) jest on przy termostacie, wskazania to 300ohm przy nagrzanym silniku, na zimnym ok. 2000 więc on jest w porządku. Drugi który sprawdzałem to czujnik w bloku silnika ( z zieloną wtyczką ) czyli prawdopodobnie od komputera. Podczas pomiaru miernik nawet nie zareagował czyli 0 ohm? To oznacza że czujnik jest nie sprawny tak? Dodam że auto gdy jest zimne nie chodzi, i nie odpala bez dodania gazu.
krymin26, Dla pewnosci zerknij ile kabli odchodzi od danego czujnika.
O ile sie nie myle, do kompa ida dwa a do wskaznika jeden. Zazwyczaj dla kompa jest zielony......
_________________ Pozdrawiam Jacek
krymin26
Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: ok
Rok prod.:: 96
Dołączył: 01 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: Elbląg
Wysłany: 11 Luty 2013, 15:04
Od tych dwóch czujników wychodzą dwa kabelki. Dobra kupie ten nie działający z zieloną końcówką... Teraz pytanie, byłem w sklepie motoryzacyjnym i taki czujnik u nich 70zł a na allegro 20zł... http://allegro.pl/czujnik...2947054059.html Opyla się brać ten z allegro?
Jeżeli podczas wymiany ubyło (raczej poleciało z otworu) trochę płynu, to nie za szkodzi.
_________________ Pozdrawiam Jacek
biolcok
Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Pb
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 7 Październik 2013, 22:00
Ostatni post był trochę dawno ale mimo to odkopię temat. Postanowiłem dzisiaj sprawdzić miernikiem czujniki temperatury w moim saxo lecz troszkę się pogubiłem. Czujniki u mnie są zamontowanie odwrotnie niż u kolegów wyżej, tzn. zielony na termostacie, a niebieski w głowicy i teraz nie wiem który czujnik wysyła sygnał do komputera a który do wskaźnika (mam tylko światełko jako wskaźnik, ale od każdego czujnika wychodzą dwa kable) Dodam że zielony czujnik przy termostacie ma oporność około 3500 Ω przy zimnym silniku, więc chyba troszkę za dużo prawda? Czujnik w głowicy wgl. nie daje sygnałów, więc pewnie muszę go wymienić. Odkryłem jeszcze taką rzecz, że podczas odpinania wtyczki z zielonego czujnika reaguje silniczek krokowy. Powinno tak być? Czy silniczek nie powinien reagować z tym czujnikiem który jest w głowicy? Troszkę się rozpisałem, ale chciałem jak najdokładniej przedstawić swój problem
biolcok
Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Pb
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 9 Październik 2013, 17:00
Wklejam zdjęcie, żeby wszystko było widać. Pomoże mi ktoś? Który czujnik jest do wskaźnika, a który do komputera?
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 10 Październik 2013, 10:53
INFO DLA LENIWYCH:
Do komputera jest z zieloną wtyczką,
Do wskaźników z niebieską, mogą występować dwu (ze wskaźnikiem temp), lub jedno pinowe z samą diodą alarmującą przekroczenie tempertatury).
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
biolcok
Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Pb
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 10 Październik 2013, 22:55
robert, więc jeżeli brać pod uwagę Twoje informacje, to u mnie w samochodzie komputerem steruje temperatura wody w termostacie, bo zielona wtyczka jest właśnie tam, a wskaźnikami temperatura silnika. Nie powinno być na odwrót??
"Do wskaźników z niebieską, mogą występować dwu (ze wskaźnikiem temp), lub jedno pinowe z samą diodą alarmującą przekroczenie tempertatury)." Jak widać na zdjęciu obydwa wskaźniki mam dwu pinowe, lecz na desce nie mam wskaźnika, ale samą diodę, więc to też się trochę gryzie z tym co napisałeś.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 10 Październik 2013, 23:28
biolcok napisał/a:
robert, więc jeżeli brać pod uwagę Twoje informacje, to u mnie w samochodzie komputerem steruje temperatura wody w termostacie, bo zielona wtyczka jest właśnie tam, a wskaźnikami temperatura silnika. Nie powinno być na odwrót??
Piszę jak standardowo powinno być zrobione. Jak widać te czujniki są niedaleko siebie, więc prawdopodobnie da radę zamienić wtyczki.
biolcok napisał/a:
"Do wskaźników z niebieską, mogą występować dwu (ze wskaźnikiem temp), lub jedno pinowe z samą diodą alarmującą przekroczenie tempertatury)." Jak widać na zdjęciu obydwa wskaźniki mam dwu pinowe, lecz na desce nie mam wskaźnika, ale samą diodę, więc to też się trochę gryzie z tym co napisałeś.
Nic się nie gryzie. Niebieskie czujniki sa wykonywane jako jednopinowe - i tylko kontrolką sterują, lub dwupinowe - mogą być stosowane do samej kontrolki, jak i do wskaźnika.
W AX wymieniałem czujnik koloru niebieskiego z jednopinowego na dwupinowy.
Jeżeli miałbyś czujnik jednopinowy i wskaźnik temperatury wtedy by się nie zgadalo to co napiałem.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
biolcok
Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Pb
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 11 Październik 2013, 17:32
wojtis1990 VIN: VF7S1HDZF56254023
Co do zamiany czujników to też tak podejrzewam, ale patrząc na długości przewodów wydaje się, że są w odpowiednim miejscu, ale jednak mogło być coś tu kombinowane.
robert Ze zmianą wtyczek będzie problem, bo niebieska nie dosięga do zielonej, ale może się uda i zobaczymy.
Powiedzcie mi jeszcze, czy wiecie jak te czujniki mają wyglądać? Chodzi chodzi mi o trzpień w środku. Ja wykręciłem obydwa czujniki i różnią się one wielkością. Zielony ma cienki trzpień a niebieski gruby. tak ma to wyglądać? Wszedłem na allegro żeby poszukać czujnika temperatury silnika, ale jedyne co mi wyskoczyło to czujniki temperatury wody, zarazem i szerokie i wąskie, więc nie wiem co ja mam wsadzone do tego auta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum