Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
24 Styczeń 2013, 15:27
Saxo 1.1 odpala tylko na zimnym
Autor Wiadomość
biolcok

Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Pb
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 11 Październik 2013, 20:57   

Wyciągnąłem jeszcze raz te czujniki i okazało się, że niebieski ma gęstszy gwint i większą średnicę od zielonego, więc zamiana ich miejscami nie wchodzi w grę raczej. To samo z wtyczkami, bo niebieska nie ma szans dosięgnąć zielonego czujnika. Nie mam pojęcia jakie ma być prawidłowe ustawienie. :-/

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 11 Październik 2013, 22:15   

Te czujniki różnią się między sobą - tak powinno być.

Ja już też się pogubiłem w tym temacie, bo znalazłem jeszcze brązowy czujnik ( ale to chyba od klimatyzacji ).
Ja bym wymienił wszystkie trzy czujniki żeby je wyeliminować i mieć święty spokój.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 12 Październik 2013, 09:42   

biolcok, Załączniki powinny pomóc rozwiać wątpliwości.
Co do zakupu drugiego, to skoro masz wyciągnięty stary - sprawdź numer i znajdź taki sam. ;-)



czujnik temperatury Saxo 1,1.jpg
Plik ściągnięto 6671 raz(y) 7,4 KB

opis kontroli czujnika temperatury Saxo 1,1.jpg
Plik ściągnięto 6671 raz(y) 31,58 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
biolcok

Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Pb
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12 Październik 2013, 18:16   

Brązowego czujnika nie mam i patrząc na wartości jakie podał Jacoll to zielony czujnik działa bardzo dobrze. Pozostaje mi tylko wymienić ten niebieski, wezmę go do sklepu i pokaże. Gdy dzwoniłem krzyknęli sobie za taki czujnik 45zł. To dużo czy mało, bo się nie orientuję.

Mam jeszcze jedno pytanie. Można w jakiś sposób sprawdzić gdzie doprowadzone są wtyczki? Jeżeli rzeczywiście coś było kombinowane w tym aucie, to równie dobrze wtyczki mogą być gdzieś głębiej przestawione, dlatego wolałbym sprawdzić.

 
 
biolcok

Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Pb
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22 Październik 2013, 20:31   

Wymieniłem zepsuty czujnik, zamieniłem wtyczki (krótką trzeba było przedłużyć), wyregulowałem czujnik położenia przepustnicy, przeprowadziłem autoadaptację i silnik już ładnie trzyma obroty :-) Dalej troszkę szarpie, ale myślę, że to będzie niskie ciśnienie w którymś cylindrze/ach. Niestety moja cytryna nie byłaby sobą gdyby po naprawie jednej rzeczy nie pojawił się inny problem :-P Po odpaleniu silnika coś zaczęło bardzo głośno świszczeć w okolicy wtrysku. Świszczenie ustaje po dodaniu dość sporo gazu ale jak się puści gaz znowu świszczy. Jakieś sugestie co to może być?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 22 Październik 2013, 20:41   

biolcok, Nieszczelność. Pewnikiem cosik rozbierałeś do przeprowadzenia prac. Podejrzewam, że gdzieś przy przepustnicy/wtrysku wystąpiła nieszczelność. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
biolcok

Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Pb
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22 Październik 2013, 21:09   

Musiałem wykręcić wtrysk, żeby mieć dobry dostęp do czujnika położenia przepustnicy. Uszczelka pod wtryskiem jak mi wiadomo nie była pierwszej młodości więc pewnie nie przeżyła zabiegu a ja nie zwróciłem na nią uwagi i skręciłem wszystko do kupy. Jutro odkręcę mono i dam znać co znalazłem. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Po skręceniu wszystkiego do kupy odpaliłem silnik żeby zrobić tą adaptacje i nic nie świszczało. Zgasiłem go po tym jak uruchomił się wiatrak i po ponownym uruchomieniu silnika zaczęło się. Pewnie przy rozruchu pociągnął więcej powietrza czy coś i się rozszczelnił :-) Zobaczymy jutro ;-)

 
 
biolcok

Mój samochód: citroen saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Pb
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23 Październik 2013, 22:37   

Jacoll trafiłeś w dziesiątkę :-) Nieszczelność była pod wtryskiem, zmieniłem uszczelkę i świszczenie znikło :-) Dzięki wszystkim za pomoc! :-D

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 24 Październik 2013, 05:54   

biolcok, ZUCH :-D

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA