Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
szarpniecie przy przyspieszaniu c4 1.6 16v
Autor Wiadomość
slowhand

Mój samochód: citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: coupe vtr pack
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: raszyn
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 19:20   szarpniecie przy przyspieszaniu c4 1.6 16v

Witam
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem citroena c4 1.6 16v benzyna, wszystko jest wspaniale,auto piekne ,wygodne,wyposazone ale jest maly problem.Podczas przyspieszania rowno przy 3000 obr. następuje takie jakby szarpniecie,delikatne odpuszczenie gazu dosłownie na ułamek sekundy po czym do 4000 obr. auto jakby troche słabiej ciągnie a gdy minie 4000 obr. jakby coś odpuszczało i znowu dostaje kopa.Dodam jeszcze ze na zimnym silniku jest wszystko ok i jak tak pojade jakies 10 km na obr. powyżej 4000 to przez jakis czas tego nie ma.Byłem na kompie błedów brak.Jeszcze jest taka opcja ze na wolnych obrotach na luzie silnik lekko nie rowno pracuje ale na obrotomierzu tego nie widac .
Cóż to może być,proszę o porady bo spac mi to nie daje >:(

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 20:51   

Trzeba by poogladac parametry dynamiczne (przejechac sie z komputerem podpietym). Przygladnal bym sie sygnalom z sond lambda i termometrow.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
arek1983

Mój samochód: xsara
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: td diesel
Wersja:: td kombi
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 70
Skąd: zielona góra
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 21:08   

dziwna sprawa :-? ale jeśli jest to twój nowy nabytek to zaczni od wumiany podstawowych rzeczy takich jak filtr paliwa ,powietrza i potem świec a potem kombinój z kompem jeśli chodzi o szarpanie to sprawdz dokładnie czy gumy na łapach które trzymają silnik nie są już wybite wtedy powstaje takie fałszywe złudzenie że wariują obroty a tak na prawde telepie nim bo jest lużno na mocowaniach łap miałem identyczny problem i skończyło sie na wymianie gum na łapach ;-) powodzenia

 
 
slowhand

Mój samochód: citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: coupe vtr pack
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: raszyn
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 08:30   

Jest to ewidentnie delikatna utrata mocy jakbym odpuscil gaz na ulamek sekundy i zawsze rowno przy 3000 obr. Potem do 4000 lekka zamula i dalej juz czuc ze jest ok.Dzisiaj rano mialem okazje jechac po sniegu i sprawa ma sie nastepujaco,na sniegu jak kola boksuja idzie gladko po calym zakresie obrotow ale juz po wyjechaniu na przyczepna nawierzchnie problem wraca.Tak mysle ze ma to zwiazek z obciazeniem silnika ,moze to map sensor w koncu cisnienie pewnie inne na sniegu i asfalcie?co wy na to?

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 11:41   

A na wolnych obrotach jest to uczucie "odjecia mocy" ??:> Czy wkreca sie normalnie plynnie??

Dwie rzeczy ktore mi na chwile obecna przychodza do glowy: 1 to przepustnica powietrza - trzeba by sprawdzic czy sie silniczek nie przycina gdzies (tylko ciezko to wykonac "pod obciazeniem" czyli jadac...) - jak na luzie tez jest ten efekt to zaczal bym od wyczyszczenia krokowca (IPA Spray) i lozysk klapy przepustnicy (EGR Cleaner) i jak wyschna to smarowanie jakims dobrym PTFE.

Druga rzecz to faktycznie swiece i przewody WN. Podobny objaw mialem w C180 - auto mialo kopa do ok. 3k, potem dziura miedzy 3-5k i potem znow rwalo. Okazalo sie ze kable WN mialy przebicia przy konkretnych czestotliwosciach (wlasnie pomiedzy 3-5k) a normalnie chodzily jak zloto;) Kable zmienione na lepiej izolowane (silikonowe z ekranem...) drogie jak cholera - ale temat zniknal.

Nie wiem tylko czy u ciebie jest pakiet cewek bezposrednio nad swiecami, czy sa kable WN, nie widzialem na zywo tego silnika nigdy - dlatego moje informacje to czysta teoria ;/

Jeszcze cos co mozna "poczytac":
Artykul o C4 na Autokulcie..

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
slowhand

Mój samochód: citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: coupe vtr pack
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: raszyn
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 12:20   

Na jalowym jak gazuje to jest ok,zauwazylem ze tylko jak jest opor na kolach,a powiedz u ciebie w c180 jak bylo na jalowym?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA