Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Mały kłopot z tyłem
Autor Wiadomość
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 31 Marzec 2009, 22:45   Mały kłopot z tyłem

Jak w temacie, mianowicie - wymieniony LHM, poczyszczone korektory, prześwit wyregulowany. Auto szybko i równo wstaje na pozycję drogową, na górny serwis idzie równo, ale na dolny schodzi tylko przód, a tył zostaje na pozycji 'szosa'. Jakieś pomysły?

 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 31 Marzec 2009, 22:47   

z czasem opada??

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Marzec 2009, 22:47   

A w czem to przeszkadza?! A tak na poważnie to jedyne wytłumaczenie - korektor :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 31 Marzec 2009, 22:53   

no właśnie nie wiem jak jeszcze ugryźć ten korektor. A przeszkadza bo ostatnio jak wymieniałem LHM to był zonk, musiałem ręcznie ciśnienie puścić żeby na glebę poszedł, no i to samo przy wymianie tarcz i klocków. Co ciekawe po paru dniach stania ładnie opada na glebę ( trochę to trwa z antyopadem )

 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 31 Marzec 2009, 22:57   

Widzisz ja u siebie miałem robioną całą hydraulikę i troche czasu już minęło wiadomo pewnie korektor jest już pewnie brudny i jak spuszcze go na glebe to przód siada a tył nie do konca ale fajnie to wygląda jak by był sportowo nastawiony na zawiasach :D (z resztą mam lekko inne nastawienie na wysokościach)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Marzec 2009, 23:09   

Pewno właśnie u Nicponia jest coś z tym antyopadem... Działo on pewno cały czas. Może tu szukać przyczyny?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 31 Marzec 2009, 23:18   

Nie no, antyopad nie ma na to wpływu. Nazwali toto tak a nie inaczej, a tak naprawdę odpowiada tylko za to żeby w razie awarii silnika czy pompy nie stracić hamulców. Z antyopadem czy bez auto powinno podnosić się i opuszczać na wszystkie pozycje. W weekend jeszcze raz dobiorę się do korektora. Antyopad to po prostu dodatkowa kulka z azotem i tyle :-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Marzec 2009, 23:23   

Nie nie! I tu się kolego mylisz! Antyopad powoduje to, że nawet w razie braku ciśnie nia na pompie, czyli na postoju, auto ci nie opadnie, tak jak w BXsie czy w starszych wersjach XMa i Xantii. To są tzw. zawory SCMAC, które blokują wypływ z kul i siłowników LHMu odłączając resztę układu. Zazwyczaj najpierw opadał tył bo ciśnienie uciekało przez rozdzielacz hamulcowy.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 31 Marzec 2009, 23:25   

Niestety w bxie nie ma antyopadu :) ZONK

 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 31 Marzec 2009, 23:29   

Ano to to też wiem, ale nie zmienia to faktu że nie ma on wpływu na opuszczanie tudzież podnoszenie auta. Zawór sc-mac natomiast jak był niesprawny to tyłek zrobił się deko sztywny bo wtedy za chiny ludowe nie chciał puścić ciśnienia. Tak jak pisałem, pobawię się jeszcze z tym korektorem, a jak nie dam rady to do p. Jurka z JHL uderzę :-D

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Marzec 2009, 23:35   

Za późno może puszcza ten twój zawór anty-opadowy. U mnie i u wszystkich innych XMów z anty-opadem, po dłuższym postoju, po załączeniu się silnika po kilku sekundach - autko najpierw deko opada. To jest właśnie efekt odblokowania się zaworów antyopadu i ujście ciśnienia w układ. Po chwili dopiero autko się podnosi do swojej normalnej pozycji.
U ciebie też tak jest?!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 31 Marzec 2009, 23:40   

Tak samo, więc zawór jest sprawny, zresztą, wymieniany na nówkę 4 miesiące temu :-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Marzec 2009, 23:41   

Czyli wniosek z tego, że to tylko głupi korektor :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 31 Marzec 2009, 23:51   

No właśnie jutro mam wolne i chyba się wybiorę, w zeszłym tygodniu wymieniali mi membranę na tylnym korektorze bo posikiwało conieco, to i zapytam :-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Kwiecień 2009, 00:11   

A co to? Zlot u Lipki robimy?! :evil:

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA