Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
20 Kwiecień 2013, 09:11
Źle pokazuje wskaźnik paliwa
Autor Wiadomość
siwymilek

Mój samochód: Xsara 2.0
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd: Piła
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 16:39   Źle pokazuje wskaźnik paliwa

Witam,
mam Xsare 2.0 HDi 2004.
Wskaźnik paliwa w mojej cytrynce przestał się podnosić. Leży praktycznie na samym dole rezerwy i po zatankowaniu nawet nie chce drgnąć. :/
Podejrzewam, że może się pływak zawiesił.

Macie jakieś sugestie co można w tej sytuacji zrobić i sprawdzić czy to na pewno pływak?

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 20 Kwiecień 2013, 09:12   

siwymilek napisał/a:
Podejrzewam, że może się pływak zawiesił.
To może warto sprawdzić , 15 minut roboty .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
siwymilek

Mój samochód: Xsara 2.0
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd: Piła
Wysłany: 21 Kwiecień 2013, 09:22   

Jak mogę to sprawdzić? Nie znam się na tyle. I czy warto w ogóle samemu grzebać?

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 21 Kwiecień 2013, 11:16   

Warto, Musisz podnieść tylną kanapę, znajdziesz tam taką okrągłą zaślepkę, otwierasz ja i zobaczysz pompę paliwa przykręconą pierścieniem. Odłączasz przewody elektryczne, przewody od paliwa i odkręcasz pierścień.
Przy odkręcaniu pierścienia uważaj aby go nie połamać bo unieruchomisz auto - do czasu wymiany nowy.
Jak odkręcisz to wyciągniesz pompę z zamontowanym czujnikiem paliwa. Możesz wtedy zobaczyć co mu dolega,może tylko przewody się odłączyły.
Przy dokręcaniu sprawdź czy dobrze założyłeś uszczelkę, bo inaczej będzie Ci ciekło paliwo na zakrętach. Składasz w odwrotnej kolejności.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
gys0n

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 50
Skąd: Poręba
Wysłany: 20 Lipiec 2013, 10:12   

Moje pytanie jest takie: Czy jak się odłącza przewody od paliwa to z jednego się leje. Czy to normalne? Bo chciałem sobie wszystko zrobić wg instrukcji ale ten przeciek troszkę mnie wystraszył.

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 20 Lipiec 2013, 10:42   

Tak, sprawa wygląda podobnie jak podłączenie węża do kranu. Ja zakręcisz kran (wyłączy się pompka paliwa) pewna ilość cieczy pozostaje w wężu (w przewodach paliwowych). Powinno Ci polecieć nieco paliwa z obu przewodów. Wiadomo wężyki odłączamy przy odłączonej stacyjce

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
gys0n

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 50
Skąd: Poręba
Wysłany: 21 Lipiec 2013, 14:13   

Dobra wszystko fajnie się zrobiło do momentu próby odkręcenia pierścienia. Nie wiem czy nie mam wystarczającej siły żeby to cholerstwo odkręcić czy się boję że połamię. Ktoś chyba kiedyś w tym grzebał bo pierścień ma po odłamywane te dzyndzle z boku. Nie wszystkie ale jednak. Jakieś rady jak to ugryźć?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 21 Lipiec 2013, 15:21   

Pierścień taki jest że ciężko się odkręca.
O ile nie ma zabezpieczeń trzeba użyć siły albo sposobu żeby go odkręcić ( np. jak słoiki przez gumę ).
W megance użyłem po prostu większej siły i odkręciłem.
Znajomy kiedyś nawinął kawałek dętki rowerowej i tak odkręcił.

Podejrzewam że ktoś w te dzyndzle włożył śrubokręt i pukał młoteczkiem żeby odkręcić pierścień, tak też można, ale delikatnie przez drewienko.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 22 Lipiec 2013, 07:35   

Dokładnie przez drewniany klocek - tylko dobrze jak druga osoba będzie dociskać ten krążek (też jakimś klocusiem) po przeciwnej stronie. ;-)
Oczywiście delikatność wskazana. Często te nakrętki pękają.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
augustowianka1
augustowianka1

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2173
Paliwo: diesel
Wersja:: vsx
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 35
Skąd: Gołdap
Wysłany: 23 Luty 2015, 16:35   

Witam,mam kłopot ze wskaźnikiem paliwa w citroenie c8-mianowicie wskazówka podnosi sie do 40l bez względu na to ile rzeczywiście jest paliwa, a po wyłaczeniu silnika wskazówka spada na zero....podejrzewamy,że spdł pływk lub sie zawiesił,ale potrzebuję podpowiedzi jak się do niego dostać czy przez podłoge czy z kanału od spodu? z Góry będę wdzięczna za szybka odpowiedź

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Luty 2015, 15:38   

Akurat C8 nie znam ale zasada działania jest taka sama jak wszędzie. Jeżeli masz otwór rewizyjny to pod nim jest pompa paliwa z całym osprzętem i najczęściej zakręcana takim pierścieniem.

 
 
augustowianka1
augustowianka1

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2173
Paliwo: diesel
Wersja:: vsx
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 35
Skąd: Gołdap
  Wysłany: 25 Luty 2015, 18:58   

Właśnie nie możemy doszukać się otworu rewizyjnego,nawet nie wiedziałam jak to się nazywa,ale siadam i szukam.... dzięki za wszelkie wskazówki

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 25 Luty 2015, 20:31   

Otwór rewizyjny jeżeli jest to jest z tyłu pod fotelem / kanapą nad bakiem.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
augustowianka1
augustowianka1

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2173
Paliwo: diesel
Wersja:: vsx
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 35
Skąd: Gołdap
Wysłany: 25 Luty 2015, 21:52   

Dzięki bardzo

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Luty 2015, 09:32   

No chyba, że C8 fabrycznie jest jak XP i taki otwór trzeba sobie samemu zrobić :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA