Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
27 Październik 2013, 22:51
C5 2.0 HPI - odwieczny problem z szarpaniem
Autor Wiadomość
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 31 Maj 2013, 16:23   C5 2.0 HPI - odwieczny problem z szarpaniem

Witam.
Auto: C5 2001 2.0 HPI
Problem:
Do niedawno auto czasami od razu po odpaleniu, a czasami po przejechaniu kilku, czasami kilkudziesięciu kilometrów przechodziło w tryb awaryjny. Skontaktowałem się ze Sm0kusem, umówiłem na wizytę u mnie. Sm0kus podejrzewał ze to regulator, jednak od wczoraj auto nie wchodzi juz w tryb awaryjny. Poruszałem troche kostkami na silniku i (pewnie sie myle, ale przynajmniej jest lepiej), o dziwo, poprawiło się. Auto nie wchodzi w tryb awaryjny, jednak gdy mocniej naciskam na pedał gazu mam wrazenie ze nie nadązy przepalac mieszanki. Zaczyna szarpac, wyświetla się bład Awaria katalizatora (antypollution fault) oraz Błąd FAP. w dodatku mam wrazenie ze gdy juz wyswietla sie ten drugi komunikat to autko właśnie jakby "załapało".
Błędy z lexii:
P0141
P0301
P1414
P1622
P0121
P1153
P1161

Trochę tego jest.. od czego zacząć?
Poza tym czasami przy wchodzeniu w szczegóły błędu lexia wyrzuca mi: "Przerwanie komunikacji z kalkulatorem"

pozdr.
J.D.

 
 
kacymar

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 35
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Maj 2013, 16:41   

Tak na szybkiego

P0141 sonda lambda
P0301 wypadanie zapłonu
P1414 - System powietrza dodatkowego-zwarcie do plusa. i tu może być powiazany z pierwszym
P1622 zawór elektrohydrauliczny -zabezpiecza on systemu ECU
P0121 - EGR ???
P1153 Przedni Sensor O2 Zakres obwodu, cos z wydajnością mieszanki, nie pamiętam dokładnie
P1161 Czujnik temperatury w kolektorze ssącym, ale nie jestem pewny


Sprawdź sobie sondę lambdę na sam początek, to jest ten silnik co w opisie?
Jeżeli sie mylę to proszę mnie poprawić

_________________
kacymar
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 31 Maj 2013, 22:55   

Generalnie nie ruszaj sond, termometrow, katalizatorow itp itd. Wypadaniem zaplonow na cylindrach tez sie nie przejmuj. Po prostu zywot twojego regulatora zakonczyl sie definitywnie (jak dobrze pamietam, to w Boze Cialo zrobiles spora trase?). Zaczniesz kombinowac i rozkrecac, to tylko pogorszysz sprawe - a winny jest jak juz mowilem regulator (slizg starl sie do konca i tyle...). Wszystkie bledy sa efektem nieprawidlowego sterowania cisnieniem.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
kacymar

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 35
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Maj 2013, 23:27   

SmOkus o ktorym regolatorze Mowisz jeżeli to nie tajemnica ?

_________________
kacymar
 
 
Hudson

Mój samochód: Citroen C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: break excusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Maj 2013, 23:54   

Sm0kus, ma rację. Chodzi o regulator ciśnienia paliwa. Miałem to samo. Przeróżne błędy, szarpania, tryby awaryjne. Auto jechało do mechanika na lawecie, a ten zjeżdżał normalnie. Szukałem wg wskazań komputera i tylko brnąłem w niepotrzebne koszty. Przyjechał do mnie Smokus, zbadał lexią i ciśnienie skakalo jak chciało - różnica nawet 16 barów. Po wymianie regulatora wszystko pracuje rowniutko. Zrobiłem ponad 1000 km i jest ql. Czekam jeszcze na pompę hpi, ale to będzie już wymiana profilaktyczna, aby mieć święty spokój.

 
 
kacymar

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 35
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Czerwiec 2013, 00:23   

To by sie zgadzało co do błędów. ECU raportuje błędy zbyt bogatej mieszanki. Jak regulator jest uszkodzony i podaje za duze cisnienie na wtryski to ECU prubuje redukowac czas otwarcia wtrysku za duzo paliwa leci ze względu na ciśnienie. Sygnał z sondy podaje błędne odczyty i wywala błędy mieszanki . Stąd ta cala kolekcja tych bledow.

_________________
kacymar
 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 1 Czerwiec 2013, 08:05   

Sm0kus: dokładnie. Byłem w Twoich okolicach a jak pamietasz to ponad 400km.. Jedyne co to zdziwiło mnie, że kiedy stanąłem w Tomaszowie Mazowieckim to po 15 min. prób odpalania (za każdym razem tryb awaryjny) po dotknięciu do kostek (sam nie wiem od czego one są) stał się cud i sie troche polepszyło. Szarpanie zostało ale tryb awaryjny minął. Objechałem trase do końca, tzn Wadowice->Lutocin i na razie nie wszedł mi w tryb awaryjny ani razu.
Na daną chwile ja na pewno nie bedę niczego dotykał. Czekam cierpliwie na Sm0kusa. Daj znać jak będziesz się do mnie wybierał.

A co to za kwiatki z brakiem połączenia z kalkulatorem? Przy niektórych błędach jest ok a przy innych wyrzuca mi to..

pozdr.
J.D,

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 2 Czerwiec 2013, 17:08   

Widze ze na standardowe wycieczki do Was bede potrzebowal jeszcze puszke Contact Sprayu ;) I bedziemy profilaktycznie meczyc co widoczne.

Ciekawa zaleznosc zauwazylem ostatnio od klienta - zapomnialem przy skladaniu wpiac czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym i... wszystko dzialalo normalnie ;)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 15:19   

Czesc

Oddalem regulatory do tokarza (az 4 w sumie!) wiec na przyszlosc bede mial na wypadek takich sytuacji jak ostatnia z Toba - byles w okolicy a ja nie moglem Ci pomoc. Pewnie pod koniec tygodnia bede mial regulator dla Ciebie. Umawiamy sie gdzies w polowie drogi czy ja mam przyjechac, czy ty przyjedziesz do mnie?

Pozdrawiam i zycze milego dnia
TS

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 16:45   

Przyjedź do mnie. Nie będę ryzykował jeszcze raz. Jednak to kawałek drogi. Kosztowo to dla mnie w zasadzie prawie to samo. Daj znac dokładnie kiedy będziesz.

pozdr.
J.D.

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 09:06   

I niestety, nie udalo sie tym razem. U MacLeana 2 sonda zostala wczesniej wymieniona i.. moim zdaniem albo ktos spieprzyl kablologie do sondy (cale 4 przewody) albo sonda ktora zmontowano jest diablu pod ogon. Generalnie sonda za katalizatorem denox przelacza sie pomiedzy wartosciami 412 i 431 - a powinna pomiedzy ok. 750 +-100 mV (w zaleznosci od mieszanki) do 90 +-50 (zmiany sygnalow powinny sie odbywac kilkanascie razy na sekunde, ale przy powolnym probkowaniu Lexi i tak da sie je zauwazyc). Dodatkowo bledy nieusuwalne praktycznie prostymi metodami (tylko podnosnik, tylko mechanik z doswiadczeniem) czyli zwarty 1 termometr do + (pokazuje stale 996*C - albo kabel przetarty/upalony albo termometr strzelony - dostep do tego termometru po lewej stronie w okolicach "wentylka" - trzeba odchylic oslone katalizatora zeby sie do tego dostac). Druga sprawa to grzanie 2 sondy L (blad grzania, zwarcie do plusa - moga byc zamienione przewody + grzania i sygnalu).

Auto wogole nie przelacza sie na mieszanke uwarstwiona - chodzi nonstop na homogenicznej (uwazam ze to wina sondy).

Regulator wymieniony, pompa WC sprawna. Rekomendacje: ustalic/uruchomic sonde L i powinno byc juz ok (szarpanie ustanie). Termometr mozna zostawic narazie tak jak jest - ale nalezy juz powoli myslec nad jego wymiana - ale bez tego i tak auto powinno jezdzic w miare normalnie.

Jesli chodzi o numery czesci (sonda lambda, moze bedzie latwiej znalesc w dobrej cenie):
A2C59513321Z VDO Siemens to pierwszy montaz
lub OEMy Citroen:
16288C CITROËN
16289S CITROËN
1628PX CITROËN
1628QY CITROËN
(dane wg. katalogu Intercarsu, sprawdze jeszcze w Service Citroen)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 15:18   

W tym tygodniu się nie wyrobię ale od poniedziałku jadę z Cytrynka do warsztatu.. Popatrzymy co tam ciekawego od dołu widać, jak wyglądają kabelki. Podejrzewam że tak jak mówiłeś mogła być tam założona nawet nie orginalna sonda. Zobaczymy jak wejdę do kanału.

 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 15 Czerwiec 2013, 10:00   

Sm0kus: pytanko jeszcze jedno: pamietasz ten mój samozałączający sie wentylator?
Podobny problem miał grigori dwa lata temu. Okazało się że padł mu czujnik temperatury spalin. Czy to nie jest przypadkiem ten termometr który u mnie też jest do sprawdzenia?

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 18:17   

Kurde, nie pamietam, zdaje mi sie ze 1 mial 996*C - ten przy wentlu.

Tak - jak nie dziala moze uruchamiac wentylator.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 8 Lipiec 2013, 20:27   

Jest w koncu ciag dalszy. Troche poszperalem przy przewodach i nagle sonda L ożyła. Został jeszcze termometr ale wskoczył bład P1153. To zdaje sie cos o przepustnicy.. Ale silnik nadal chodzi w tym jednym trybie. Nie przełącza sie. Zobaczymy co sie stanie jak uda mi sie w koncu zreanimowac termometr. Jakie powinno byc napiecie na 1 sondzie lambda?
Jeszcze jedno: dzis znowu wszedl mi w tryb awaryjny. Po podłaczeniu lexii pokazały sie oprocz tych znanych bledów jeszcze 3 odnosnie położenia przepustnicy. Czy możliwe jest ze mogla sie ona zablokować? Co zrobic by tego uniknac na przyszłość?
pozdr.
J.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA