Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jacoll
29 Marzec 2016, 13:08
Citroen Xsara - luzy drążka zmiany biegów
Autor Wiadomość
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 9 Czerwiec 2013, 17:26   Citroen Xsara - luzy drążka zmiany biegów

Koledzy, drążek zmiany biegów lata na wszystkie strony świata, jest luźniutki.
Biegi wchodzą bardzo dobrze,
Które elementy podlegają wymianie w moim przypadku ?
Są jakieś zestawy naprawcze ?
Na schemacie nie bardzo widzę co mogło się zużyć:



_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
Ostatnio zmieniony przez robert 23 Sierpień 2013, 20:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4266
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Czerwiec 2013, 18:05   

Chyba musisz skontrolować elementy w tunelu lewarka, może coś się zużyło lub pękło.. bratu tak się stało w Vektrze ;-) czyli Viki ;-)

 
 
Sidi25


Mój samochód: 2 szt Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 20002100
Paliwo: Pb + Lpg Diesel
Wersja:: SX Exclusive
Rok prod.:: 1999
SKYPE - login: koffcio.sko
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 76
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 9 Czerwiec 2013, 18:17   

W moim przypadku zostało uszkodzone cięgno najdłuższe czyli u ciebie podobnie jak u mnie cięgno nr 2. Drążek latał na wszystkie strony podczas jazdy.

Najlepiej wjedź na kanał i zdiagnozuj który element ma luzy. :-)

_________________
MOJE AUKCJE
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 9 Czerwiec 2013, 19:30   

Wróciłem z kanału.
Te trzy cięgna różnej długości przy skrzyni mają delikatne luzy ledwo wyczuwalne ręką.
W zamian za to drążek nr. 1 lata jak głupi, wajcha zmiany biegów tak samo.

Gdzie tu może leżeć przyczyna ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 9 Czerwiec 2013, 21:35   

wojtis1990, Podejrzewam, że wysiadły tulejki na łączeniu drążka nr 1 (z Twojej fotki) i "wajchy". ;-)
Zerknij jeszcze na końcówkę tegoż drążka nr 1. Widoczne jest tam zakończenie typowe dla tulei lub coś w ten deseń. Tak czy inaczej bez rozbiórki się nie obejdzie.



xsara wodziki.jpg
Plik ściągnięto 38578 raz(y) 17,63 KB

xsara lewarek biegów.jpg
Plik ściągnięto 1065 raz(y) 49,01 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 9 Czerwiec 2013, 21:41   

Nr. 19 - to będą te tulejki ?
Będąc pod autem w tym miejscu widziałem tylko śrubę która łączy wajchę z elementem nr. 1.

Jak to sie ma nazywać żeby to kupić ?
Szukałem na allegro ale są tylko cięgna( nowe ).
Dużo roboty to chyba nie ma ? - tam od góry ( od wajchy ) są 4 śrubki.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 9 Czerwiec 2013, 21:51   

wojtis1990 napisał/a:
Nr. 19 - to będą te tulejki ?

Tak
wojtis1990 napisał/a:
Będąc pod autem w tym miejscu widziałem tylko śrubę która łączy wajchę z elementem nr. 1.

Są schowane w kołnierzu - wyjdą dopiero po wykręceniu owej śruby (załącznik nr 2, po prawej stronie przekrój)
Co do nazwy - ???
wojtis1990 napisał/a:
Dużo roboty to chyba nie ma ? - tam od góry ( od wajchy ) są 4 śrubki.

Obawiam się, że dojście od spodu po zdemontowaniu tłumika ..... :-/ Więc i roboty troszkę będzie ......

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 9 Czerwiec 2013, 22:00   

Dobra. Ta śruba w tym przekroju jest zardzewiała i podejrzewam że się ukręci, bo nie jest niczym osłonięta - brakuje osłony nr.20 (zaopatrzę się w kilka podobnych w razie w) wd-40 i ogień. Szukałem informacji pod nazwą " zestaw naprawczy ", " tuleje" - nic nie znalazłem. Jutro pojadę do sklepu z zaopatrzeniem do aut francuskich ( jest tam rzeczowy gościu ) to coś mi dobiorą ( chyba ). Tłumik to chyba uda mi się tylko opuścić z wieszaków i może jakoś się do tego dobiorę. Nie mam ani kanału ani nic. Będę dłubał pod blokiem - w jednym miejscu na krawężnik trzeba wjechać i można wleźć pod spód nawet z moim brzuchem :lol:

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie pomysły to proszę o rady ...

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 16:48   

W czasie wizyty w sklepie kupiłem owe tulejki nr. 19, nie mieli śruby nr.8 ( pojechałem do ASO i nabyłem za 5,11 zł ) - moja jest skorodowana i już wyrobiona.
Nowe części:


Na krawężniku się nie dało ...
... ale nie trzeba zdejmować wydechu, miejsca jeszcze trochę jest.
Pojechałem na kanał w moje ulubione miejsce na garażach.
Nakrętka odkręciła się elegancko, pytanie teraz jak wyjąć tą śrubę żeby rozdzielić dźwignie i wymienić tulejki ?
Próbowałem odkręcić ( wd40 ) i uderzałem w nią - ani drgnie. Próbowałem wybijać też się nie poddała.
Nie widzę tam nigdzie żadnych dodatkowych zabezpieczeń.
Wyjmował ją ktoś kiedyś ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 21:46   

To aż tak by się zastało / zapiekło ..... :shock:
Samą śrubą idzie obrócić ?? Możliwe, że naleciało tam rozmaitego syfu i teraz trzyma.
Patrząc na fotki - nie widzę dodatkowych zabezpieczeń. :roll: A może ktoś kombinował tam wcześniej i dołożył ekstra drugą nakrętkę ..... ;-) lub przyspawał śrubę ...... :-?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 21:55   

No właśnie cały problem polega na tym, że nakrętka się odkręciła elegancko a cała ta śruba ani drgnie.
Nie ma tam żadnych dodatkowych zabezpieczeń ani spawów - oglądałem ze wszystkich stron.
Boję się że mogę urwać coś i nie będę wstanie ruszyć samochodu i zostanę tam uziemiony.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 22:03   

wojtis1990, Pepsi, WD40 lub trochę płynu hamulcowego zmieszanego z olejem i podlej tą śrubkę porządnie. Nie puści - zostaw, podlej i po chwili zaś próba. Nie zaszkodzi jej lekkie opukanie (ino gwinta nie załatw). ;-) Nic innego tu się nie wyduma - no chyba, że totalna rozbiórka. Wyciągnięcie całego lewarka wraz z drążkiem - o ile się tak da. :-?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 22:10   

Pukałem - ino nie w gwint, a od czoła żeby śrubę zluzować. Jutro druga próba. Ta śruba jest od nowości i w jednym miejscu już jest trochę wytarta. Też mam wrażenie że to rdza i brud ją trzyma. Wezmę ze sobą wiertarkę akumulatorową i jeśli śruba się urwie to przewiercę dziadostwo na wylot.

Wyciągnięcie całego lewarka z drążkiem byłoby najlepszym rozwiązaniem, ale do tego na pewno do demontażu wydech ( tak jak wspominałeś ) a on jest cholernie skorodowany i w dodatku nie mam ani miejsca ani narzędzi na takie dłubanie ( bo tu by się przydała i gumówka i migomat ).

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 15:24   

Problem został zlikwidowany w 100%

Jeżeli ktoś będzie miał w przyszłości takie same problemy to należy:
- zakupić nowe części ( zdjęcia wyżej ): śrubę ( ASO ), nakrętkę samohamowną ( ASO ) oraz tulejki ( na wszelki wypadek ),
- uzbroić się w cierpliwość,
- zaopatrzyć się w klucze nasadowe 10 mm i 12 mm oraz puszkę wd40 ( lub coś podobnego ) i trochę smaru ( towot lub podobne ),

Prace wykonujemy na kanale. Jedynym problemem jest wykręcenie śruby. Moja była tak zapieczona że ukręciła się przedłużka od grzechotki ( chiński badziew ) i musiałem użyć małego palnika żeby podgrzać toto. Po mozolnej pracy udało się, śrubę trzeba wykręcać i jednocześnie wyciągać bo mocno siedzi ( pełno rdzy i piasku ). Oryginalne tulejki są mosiężne i nie wymieniałem ich na plastikowe zamienniki ( o dziwo były w dobrym stanie ), natomiast śruba się ukręciła i była skorodowana. Przeczyściłem tulejki w środku napchałem smaru do łożysk i skręciłem.
Efekt: luzu na lewarku nie ma wcale, biegi wchodzą idealnie 3- ma palcami.

Zdjęcia z telefonu przed rozbieraniem ( po rozebraniu nic się nie zmienia oprócz tego że wszystko jest wysmarowane zielonym smarem ):


Dziękuję wszystkim za udzieloną pomoc :mrgreen:

Chyba można zamknąć i przenieść do opisów czy coś.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
Ostatnio zmieniony przez wojtis1990 11 Czerwiec 2013, 15:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 15:29   

wojtis1990, Cóż mogę powiedzieć

ZUCH :mrgreen:

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA