Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana palnika ksenonowego w C5
Autor Wiadomość
bilu70

Mój samochód: Citroen C5 Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: 16 v HPi kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 26
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 21:38   

Witam. Czy może ktoś mi pomóc i napisać w jaki sposób wymienić żarówki ksenonowe w c5 2.0 16v hpi? Proszę o pomoc

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 22:07   

Lewa żadem problem gorzej z prawą bo jest gorszy dostęp :
1. Wyciągasz akumulator
2.Odkręcasz zaślepkę ( okrągła czarna plastikowa ) 1/4 obrotu
3.Przekręcasz przetwornice też około 1/4 obrotu
4.Wypinasz zabezpieczenie ( drucik wygięty w kształt litery U ) od góry , dołem jest na stałe
5.Wyciągasz żarówkę

Przy prawej ja odkręcałem śruby mocujące pojemnik z LDSem i z płynem chłodniczym tak żeby wisiały na przewodach i dało się je trochę odsunąć .

życzę udanej zabawy i mnóstwo cierpliwości ;-)

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Hudson

Mój samochód: Citroen C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: break excusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Czerwiec 2013, 23:45   

podepnę się pod temat. Nie świeci mi prawa żarówka ksenon. Wymieniłem na nową i nadal jest problem. Byłem z tym u mechanika, który twierdzi, że prąd nie dochodzi do przetwornicy, a problem może być na przełączniku świateł. Dodam na marginesie, że czasami długie światła same gasną po kilku-kilkunastu sekundach od włączenia.
Czy możecie mi podpowiedzieć jak zdiagnozować brak prądu i nieświecenie żarówki? Skan lexią nie wykazuje błędów - wg lexii wszystko działa poprawnie. Muszę to naprawić w miarę szybko bo 6-06 mam przegląd :(
Pomożecie?

 
 
kacymar

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 35
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 01:06   

Dlugie światła to najprawdopodobniej wypalaja ci się blaszki w przelaczniku. Można to naprawic. jutro poszukam instrukcji krok po kroku. Chłopaki w 307-demkach sie z tym męczą. Co do ksenonow to raczej nie powinien być winny przełącznik zespolony ponieważ druga się świeci. Prąd najprawdopodobniej gdzieś Ci ginie po drodze. A jak jest w C5 z bezpiecznikami? Każda żarówka ma swoj czy podzielone jest to na strony ?

_________________
kacymar
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 05:39   

kacymar napisał/a:
A jak jest w C5 z bezpiecznikami? Każda żarówka ma swój czy podzielone jest to na strony ?
Podzielone jest na strony .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
kacymar

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 35
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 11:38   

Osobiscie nie wierzę Panom z przydrożnych warsztatów , kilkukrotnie sie nadzialem juz na takich. Sprawdź sam czy rzeczywiście Ci nie dochodzi prąd do przetwornicy. Jeżeli nie dochodzi to można zrobić to na czas przeglądu na szybko czyli ciagniesz przewód z drugiej lampy. ale to jest rozwiazanie krotkoterminowe. Najlepiej w przewód wstawić przekaznik z dodatkowym źródłem zasilania

_________________
kacymar
 
 
Hudson

Mój samochód: Citroen C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: break excusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 13:18   

A jak można sprawdzić przetwornice? Może to ona jest spalona. Czy ktoś ma pomysł?

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 15:33   

kacymar: nie mozna podpiac 2 przetwornic pod 1 przewod bo modul/komputer swiatel mierzy sobie obciazenie na kazdej przetwornicy. Jak bedzie za duze, to wylaczy napiecie w celu ochrony przed zbyt duza moca i zasygnalizuje bledem.

Komputer niestety albo na szczescie mierzy tez napiecie na kazdej przetwornicy i wg. Lexi na Hudsona przetowornicach jest napiecie akumulatora (czyli w zasadzie wykonalem 2 test poza sprawdzeniem przez mechanika czy prad dochodzi do przetwornicy, ktory wykluczyl opcja mechanika - ale napiecie jak wiemy jest pomiedzy 2 potencjalami, zas prad niekoniecznie musi tamtedy plynac...). Ja sie obawiam od samego poczatku ze uszkodzona jest przetwornica, niestety w celu stwierdzenia tego trzeba by je zamienic miejscami - a to jak wiadomo jest dlubanina okrutna - ale chyba jak mus to mus. Zarowka zas wygladala na dobra, zarowno jedna jak i druga.

Pozdrowki
TS

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
kacymar

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 35
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 16:50   

Sm0kus, dlatego napisałem ze w kabel trzeba wczepić przekaźnik z dodatkowym napięciem z aku, może to oszukało by kompa?

_________________
kacymar
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 19:29   

Mysle ze w ten sposob to mozliwe. Ale z drugiej strony, majac tak potezne narzedzie do samodiagnostyki jak moduly spiete w CAN... nie powinno byc potrzeby wykonywania takiego "druciarstwa" jak w autach z przed pol wieku ;)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
kacymar

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 35
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 22:15   

Hudson co do gasnacych świateł długich moze to w jakis sposób Ci pomoże, co prawda jest to naprawa kierunków w Peugeocie 307, ale jest to ta sama manetka co w Cytrynach
KLIK

_________________
kacymar
 
 
Hudson

Mój samochód: Citroen C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: break excusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: Opole
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 01:41   

kacymar, dziękuję za link. Robota na jakieś dłuuuugie popołudnie. Znalazłem jeszcze taki oto artykuł odnośnie ksenona, sprawdzenia i wymiany przetwornicy Link

 
 
kacymar

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 35
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 12:16   

Dobra myśl, na Twoim miejscu zrobiłbym to co ten gosć opisuje ;)

_________________
kacymar
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 13:51   

To co, kiedy przyjezdzasz do mnie pobawic sie tymi przetworami?? ;)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
Hudson

Mój samochód: Citroen C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: break excusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: Opole
Wysłany: 6 Czerwiec 2013, 12:48   

Apropos wymiany przetwornicy. Czy ktoś z was może polecić dobre źródło z częściami, aby kupić używaną przetwornicę?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA