Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 22:07
Lewa żadem problem gorzej z prawą bo jest gorszy dostęp :
1. Wyciągasz akumulator
2.Odkręcasz zaślepkę ( okrągła czarna plastikowa ) 1/4 obrotu
3.Przekręcasz przetwornice też około 1/4 obrotu
4.Wypinasz zabezpieczenie ( drucik wygięty w kształt litery U ) od góry , dołem jest na stałe
5.Wyciągasz żarówkę
Przy prawej ja odkręcałem śruby mocujące pojemnik z LDSem i z płynem chłodniczym tak żeby wisiały na przewodach i dało się je trochę odsunąć .
podepnę się pod temat. Nie świeci mi prawa żarówka ksenon. Wymieniłem na nową i nadal jest problem. Byłem z tym u mechanika, który twierdzi, że prąd nie dochodzi do przetwornicy, a problem może być na przełączniku świateł. Dodam na marginesie, że czasami długie światła same gasną po kilku-kilkunastu sekundach od włączenia.
Czy możecie mi podpowiedzieć jak zdiagnozować brak prądu i nieświecenie żarówki? Skan lexią nie wykazuje błędów - wg lexii wszystko działa poprawnie. Muszę to naprawić w miarę szybko bo 6-06 mam przegląd
Pomożecie?
kacymar
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 35 Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 01:06
Dlugie światła to najprawdopodobniej wypalaja ci się blaszki w przelaczniku. Można to naprawic. jutro poszukam instrukcji krok po kroku. Chłopaki w 307-demkach sie z tym męczą. Co do ksenonow to raczej nie powinien być winny przełącznik zespolony ponieważ druga się świeci. Prąd najprawdopodobniej gdzieś Ci ginie po drodze. A jak jest w C5 z bezpiecznikami? Każda żarówka ma swoj czy podzielone jest to na strony ?
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 05:39
kacymar napisał/a:
A jak jest w C5 z bezpiecznikami? Każda żarówka ma swój czy podzielone jest to na strony ?
Podzielone jest na strony .
_________________ niech moc będzie z DS
kacymar
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 35 Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 11:38
Osobiscie nie wierzę Panom z przydrożnych warsztatów , kilkukrotnie sie nadzialem juz na takich. Sprawdź sam czy rzeczywiście Ci nie dochodzi prąd do przetwornicy. Jeżeli nie dochodzi to można zrobić to na czas przeglądu na szybko czyli ciagniesz przewód z drugiej lampy. ale to jest rozwiazanie krotkoterminowe. Najlepiej w przewód wstawić przekaznik z dodatkowym źródłem zasilania
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 15:33
kacymar: nie mozna podpiac 2 przetwornic pod 1 przewod bo modul/komputer swiatel mierzy sobie obciazenie na kazdej przetwornicy. Jak bedzie za duze, to wylaczy napiecie w celu ochrony przed zbyt duza moca i zasygnalizuje bledem.
Komputer niestety albo na szczescie mierzy tez napiecie na kazdej przetwornicy i wg. Lexi na Hudsona przetowornicach jest napiecie akumulatora (czyli w zasadzie wykonalem 2 test poza sprawdzeniem przez mechanika czy prad dochodzi do przetwornicy, ktory wykluczyl opcja mechanika - ale napiecie jak wiemy jest pomiedzy 2 potencjalami, zas prad niekoniecznie musi tamtedy plynac...). Ja sie obawiam od samego poczatku ze uszkodzona jest przetwornica, niestety w celu stwierdzenia tego trzeba by je zamienic miejscami - a to jak wiadomo jest dlubanina okrutna - ale chyba jak mus to mus. Zarowka zas wygladala na dobra, zarowno jedna jak i druga.
Pozdrowki
TS
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 19:29
Mysle ze w ten sposob to mozliwe. Ale z drugiej strony, majac tak potezne narzedzie do samodiagnostyki jak moduly spiete w CAN... nie powinno byc potrzeby wykonywania takiego "druciarstwa" jak w autach z przed pol wieku
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
kacymar
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 35 Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 22:15
Hudson co do gasnacych świateł długich moze to w jakis sposób Ci pomoże, co prawda jest to naprawa kierunków w Peugeocie 307, ale jest to ta sama manetka co w Cytrynach
KLIK
kacymar, dziękuję za link. Robota na jakieś dłuuuugie popołudnie. Znalazłem jeszcze taki oto artykuł odnośnie ksenona, sprawdzenia i wymiany przetwornicy Link
kacymar
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb
Wersja:: htb
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 35 Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 12:16
Dobra myśl, na Twoim miejscu zrobiłbym to co ten gosć opisuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum