Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana silnika z 1,8 na 2,0
Autor Wiadomość
ronetto

Mój samochód: c5 kombi
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 09:47   zmiana silnika z 1,8 na 2,0

Witam . Tak bardzo krótko , pewnie ameryki nie odkrywam ale od zawsze miałem problem z silnikiem w moim c 5 ... zajechany, LPG od nowości ,1 l oleju na 800 km ,brak mocy, szarpanie do 2,500 obrotów, wycieki z każdej możliwej uszczelki... decyzja wymiana na inny. Tylko jak trafić na nie zajechany na szrocie. Jest jeden sposób , trzeba zobaczyć czy z pod rury doprowadzającej do przepustnicy nie ma śladów oleju który jest aż na kolektorze . W wielu silnika jakie oglądałem były tam zacieki . Silników z odkręconym kolektorem nie brałem pod uwage. I w końcu z nalazłem na szrocie koło Krośniewic ja jestem z Bydgoszcy pojechałem osobiście tylko niestety 2,0 a nie 1,8 jak posiadam w swoim. Silniki wyglądają tak samo może będzie pasować . Kilka dni kopania w internecie i jedna krótkie info ze niby pasuje, w serwisie nic nie powiedzieli tylko zaczeli wymyślać ile to będzie problemów z elektroniką że wszystko trzeba wymieniać . W końcu decyzja kupuje i wymieniam. całej operacji zmiany nie opisuje choć zrobiłem to sam w garażu bez kanału i mając wielokrążek samoróbkę. W "nowym" silniku powymieniałem pasek ,filtr ,olej TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 , świece na 3 elektrodowe Eyquem RFN 52 HZ3A i i pierwsze odpalenie. Wszystko działa , zero błędów ... pierwsza jazda... znacznie lepiej się zbiera , nie szarpie , ciekawe tylko czy spalanie spadnie z 15 l na 100 km . Powiem tak silnik 2,0 pasuje bez absolutnie żadnych przeróbek dodatkowych jedyne różnice jakie zauważyłem to jakiś dodatkowy zawór chyba egr albo coś którego ja nie miałem i było zaślepione i w "nowym" też zaślepiłem .
Jest to też dobry pomysł dla tjjjuniiierów jak chcą zwiększyć osiągi ... ale szału nie robi więc nie polecam...



brak.JPG
fotka silnika gdzie wychodziła plama oleju.
Plik ściągnięto 446 raz(y) 47,76 KB

 
 
Sebastian FOTOS
Sebastian


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 09:59   

OJ cenne informacje kolega przekazał, przyda się nie jednej osobie.

Zastanawiam się nad tym spalaniem. Może kwestia sprawdzenia i wyregulowania za pomocą komputera coś pomoże.
Ja mając 2.0 16V benzynę przy 305 000 km wlałem środek Modyfikator PLUS.

Nie mam zasilania LPG od nowości.

Efekt po 2000 km był taki, że ładnie silnik pracuje, płynnie obroty się zmieniają, a spalanie spadło na trasie w granicach 1,1-1,4 litra, sprawdzając to na paliwie 95 tankowanym zawsze w jednym miejscu.
Zauważyłem też, że wymiana kompletnego wydechu (ja kupiłem cały WALKERA) spowodowało również zmniejszenie spalania.

Może warto po poprzednim silniku sprawdzić kondycję układu wydechowego ?

_________________
Sebastian FOTOS

drnet@javornet.pl
GG 404143

Odkryłem, że choć aparat fotograficzny nie może wyrazić swej duszy, to może to zrobić fotografujący
 
 
ronetto

Mój samochód: c5 kombi
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 10:06   

wydech mam nowy tzn katalizator jakieś 1,5 roku a końcowy tydzień a spalanie 15 l miałem w poprzednim w 1,8 ... teraz testy zobaczymy.

 
 
Sebastian FOTOS
Sebastian


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 10:09   

Aaa to z tym spalaniem ciebie źle odczytałem, wybacz :))

A tak przy okazji świec.
Ja stosowałem Iskry (bardzo fajnie działają) i teraz mam Denso (też jest OK).

Ale ty użyłeś 3-elektrodowych. Była różnica przy ich założeniu w stosunku do 1-elektrodowych ?

_________________
Sebastian FOTOS

drnet@javornet.pl
GG 404143

Odkryłem, że choć aparat fotograficzny nie może wyrazić swej duszy, to może to zrobić fotografujący
 
 
ronetto

Mój samochód: c5 kombi
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 10:26   

w zasadzie to niewiem bo w poprzednim silniku który własciwie tylko z nazwy był silnikiem i nie jezdził to miałem jedno elektrodowe a tu założyłem tylko dlatego bo chciałem spróbować a w cenie sie mocno nie różniło ...

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4271
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 18:43   

Co do elektrod to miałem założone w dużym fiacie 125p- podczas awarii jaka się trafiła w kopułce to powiem że trzyelektrodowe pozwalały jechać do 80 na godzinę zaś po wkręceniu zwykłych bo podejrzewałem świecę :lol: to silnik miało wyrwać z poduszek a o jeździe nie było mowy...w kolejnym maluchu miałem boscha 4-elektrody i silnik lepiej się zbierał niż brata młodszy elegant który nie miał szans-dodam że spalanie było lepsze i kultura pracy silnika..następne już miałem diesle ;-)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA