Niestety po raz kolejny pękła śruba wahliwego napinacza paska pk6. Poprzednia pękła jesienią ubiegłego roku, pochodziła ze sklepu Autowojciech, kolejna tak samo... To jakaś spieprzona konstrukcja albo śruby od Autowojciecha to badziewie?
Czy ktoś miał podobny przypadek i jakoś sobie poradził?
W otworze (a raczej zagłębieniu) na wahacz napinacza widać przełom urwanej śruby. Gdybym opuścił jeszcze trochę silnik z prawej dojście nawet dużą wiertarką byłoby w miarę dobre. Tylko co z tego, kiedy wszystkie moje wiertła ślizgają się po przełomie śruby.
Nie wiem, jaką klasę wytrzymałości ma taka śruba ale chyba nie mniej niż 10,9 a to już twardość 330 HV...
Jestem załamany, bo w przyszłym tygodniu mieliśmy jechać na urlop...
stanryba
Mój samochód: xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: on
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 130 Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Sierpień 2013, 08:35
A może łatwiej będzie wykręcić całą łapę (mocowanie) tego napinacza z bloku silnika? Wtedy będziesz miał wszystko na stole. Tak to wygląda:
http://img09.allegroimg.p...1/17/3445911717
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 21 Sierpień 2013, 14:13
Wiercenie było by chyba dla mnie ostatecznością.
Czy nie lepiej poświęcić 2-3 godziny.
Nie wiem jak to wygląda w Xm 2.5Td, chodzi o dojście do stopki ,na której osadzony jest napinacz i ją po prostu wykręcić z silnika. Czy wystarczy tylko odkręcić sprężarkę czy trzeba wykręcać wszystko po kolei pompę hydrauliczną,alternator i sprężarkę?
Moim zdaniem szybciej tzn. bez wiercenia bo wiercąc ręczną wiertarką w tak twardej śrubie możesz zaliczyć porażkę.
Ja przy takiej operacji,daleko od domu wybrał bym opcję odkręcania stopki. Może i to było by czasochłonne ale z powolnym dojściem do celu.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Sierpień 2013, 17:03
Cieplik, A może po prostu zbyt mocno dokręcasz tą śrubę?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum