Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
MkII 2,5 td - pęknięta śruba napinacza paska wielorowkowe
Autor Wiadomość
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Sierpień 2013, 22:58   MkII 2,5 td - pęknięta śruba napinacza paska wielorowkowe

Niestety po raz kolejny pękła śruba wahliwego napinacza paska pk6. Poprzednia pękła jesienią ubiegłego roku, pochodziła ze sklepu Autowojciech, kolejna tak samo... To jakaś spieprzona konstrukcja albo śruby od Autowojciecha to badziewie?

Czy ktoś miał podobny przypadek i jakoś sobie poradził?

W otworze (a raczej zagłębieniu) na wahacz napinacza widać przełom urwanej śruby. Gdybym opuścił jeszcze trochę silnik z prawej dojście nawet dużą wiertarką byłoby w miarę dobre. Tylko co z tego, kiedy wszystkie moje wiertła ślizgają się po przełomie śruby.
Nie wiem, jaką klasę wytrzymałości ma taka śruba ale chyba nie mniej niż 10,9 a to już twardość 330 HV...

Jestem załamany, bo w przyszłym tygodniu mieliśmy jechać na urlop...

 
 
stanryba

Mój samochód: xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: on
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 130
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Sierpień 2013, 08:35   

A może łatwiej będzie wykręcić całą łapę (mocowanie) tego napinacza z bloku silnika? Wtedy będziesz miał wszystko na stole. Tak to wygląda:
http://img09.allegroimg.p...1/17/3445911717

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 21 Sierpień 2013, 14:13   

Wiercenie było by chyba dla mnie ostatecznością.
Czy nie lepiej poświęcić 2-3 godziny.
Nie wiem jak to wygląda w Xm 2.5Td, chodzi o dojście do stopki ,na której osadzony jest napinacz i ją po prostu wykręcić z silnika. Czy wystarczy tylko odkręcić sprężarkę czy trzeba wykręcać wszystko po kolei pompę hydrauliczną,alternator i sprężarkę?
Moim zdaniem szybciej tzn. bez wiercenia bo wiercąc ręczną wiertarką w tak twardej śrubie możesz zaliczyć porażkę.
Ja przy takiej operacji,daleko od domu wybrał bym opcję odkręcania stopki. Może i to było by czasochłonne ale z powolnym dojściem do celu.



 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Sierpień 2013, 17:03   

Cieplik, A może po prostu zbyt mocno dokręcasz tą śrubę?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA