Witam
Jestem nowicjuszem i na Forum i jako użytkownik SAXO 2000r 1.1 benzyna, otrzymałem przy zakupie dwa kluczyki (bez pilota); jeden do stacyjki drugi do drzwi i wlewu paliwa, czy tak jest fabrycznie ?, czy może wymieniona została stacyjka ?, a jeśli tak, to czy istnieje możliwość adaptacji na jeden kluczyk i podłączenie pilota ?.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 11:23
Możesz dorobić kluczyk pod bębenki albo bębenki pod kluczyk żeby mieć jeden grot do wszystkiego.
Jeśli chodzi o pilot i centralny zamek to jeżeli nie masz fabrycznie założonego to możesz kupić uniwersalny bo z pewnością wyjdzie taniej niż oryginał.
dziadek1
Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2013 Posty: 56 Skąd: Tarczyn
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 11:34
A jak się do tego zabrać aby zmienić ustawienia, i czy lepiej dostosować stacyjkę, czy drzwi i korek wlewu do stacyjki (może jest w kluczyku immobilizer ?)
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 11:45
Czy masz immobilizer to nie wiem, musisz sam sprawdzić.
Po najmniejszej lini oporu to najłatwiej kupić czyste bębenki i dorobić je pod istniejący kluczyk do stacyjki. Zrobi to każdy klucznik samochodowy w kilkanaście minut.
Obawiam się że bębenek w korku wlewu paliwa jest nierozbieralny i tu będziesz musiał używać drugi kluczyk. Ale do reszty: stacyjka, drzwi, klapa da się zrobić jeden kluczyk.
Immobilizer jeżeli masz nie ma nic do rzeczy bo pastylka będzie zalana w kluczyku i nas interesuje grot, ważne żeby do tego kluczyka co używasz do odpalania auta dorobić bębenki.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 12:00
dziadek1 napisał/a:
może jest w kluczyku immobilizer ?
Łatwo sprawdzić , jeżeli po przekręceniu kluczyka na desce ( w lewym dolnym rogu ) zapala się kontrolka z kluczykiem i po sekundzie gaśnie , to masz imo .
Dokładnie TAKA
_________________ niech moc będzie z DS
dziadek1
Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2013 Posty: 56 Skąd: Tarczyn
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 12:11
Tak, sprawdziłem, jest immobilizer, posłucham rady i rozejrzę się za bębenkami - bardzo dziękuję z pomoc.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 12:17
Proszę uprzejmie.
W sumie to można by się pokusić i samemu to zrobić ale to trochę durna i czasochłonna robota.
Daj znać jak się sprawy potoczyły i jakie rozwiązanie wybrałeś.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 12:57
Opisz bliżej co to za kluczyki i czy imo jest tylko w tym od stacyjki .
Pytam dlatego bo należało by też dorobić drugi zapasowy kluczyk z imo na wypadek zagubienia .
Jak u ciebie z centralnym zamkiem masz go czy nie .
Pilota piszesz że nie ma ,lecz czy jak otwierasz drzwi kierowcy otwierają się automatycznie pozostałe .
_________________ KK
dziadek1
Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2013 Posty: 56 Skąd: Tarczyn
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 13:20
Czy jest imo w tym drugim kluczyku ?, nie wiem bo nie przekręcę nim stacyjki, a centralny zamek jest bo otwierając drzwi kierowcy otwierają się drzwi prawe i tylna klapa.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 16:24
To jak to imo działa w kluczyku w stacyjce , chyba przez to że jest w odpowiedniej odległości od czujki , jak ktoś wie niech napisze .
Musisz mieć na zapasie drugi dobry kluczyk z imo z grotem do stacyjki , to w tej chwili ważniejsze moim zdaniem niż dorabianie reszty kluczyków .
Chyba że zdejmiesz imo z auta ( to może prostsze to też temat dla znawców) .
Centralny wg. ciebie masz , więc wystarczy zakupić kpl. centralkę radiową z dwoma pilotami na portalu aukcyjnym , cena to około 50 zł i odpowiednio podpiąć pod istniejącą w aucie centralkę . Wtedy kluczyki do drzwi staną się mniej ważne , do użycia tylko w sytuacji awaryjnej .
Także wg. mnie na ten czas dorabiaj kluczyk do stacyjki z imo, lub imo zdejmij i dorób kluczyk bez imo , będzie zapewne taniej ,oraz zakup kpl. do centralki radiowej .
Nie baw się we wkładki bo podrożysz bez potrzeby .
_________________ KK
dziadek1
Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2013 Posty: 56 Skąd: Tarczyn
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 17:30
Cytat:
wojtis1990 napisał/a:
W sumie to można by się pokusić i samemu to zrobić ale to trochę durna i czasochłonna robota.
Do ustawienia pod jeden kluczyk skłania mnie podpowiedź wojtisa1990, i z myślą że da się przestawić zapadki bez wymiany wkładki, ale dobrze by było potrenować na jakims innym zamku.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 19:09
Tak jak napisał audikom, w kluczyku masz pastylkę a na stacyjce pierścień i to jak jest blisko siebie to się szczytuje i odpalasz auto.
Zapasowy kluczyk z immo to podstawa.
Również jak pisze audikom polecam dołożyć centralkę sterującą twoim centralnym zamkiem, i będziesz miał pilota.
Co do dorabiania, to ja kupiłem czysty bębenek, włożyłem kluczyk i to co wystawało ( zapadki ) zeszlifowałem ot cała filozofia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum