geny
Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 67 Skąd: TL
Wysłany: 26 Sierpień 2013, 20:45 map sensor
witam wszystkim mam pytanie czym rozni sie map sensor do xsara 1 98 rok ,numer tego czujnika to 0 261 230 012
na allegro zas jest pelno podobnych i z tad nie wiem bo sa dwa tylko o takich numerach i a nie jest opisane z jakiego to modelku i teraz moje pytanie czy z koncowka 043 bedzie sie nadawal do mnie ,jakie to ma znaczenie ? dodam ze samochodem ostatnio nie da sie jezdzic na benzynie bo szarpie strasznie i potrafi nawet zgasnac ,moze wy macie jakies pomysly zanim kupie ten czujnik ? pozdrawiam
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Sierpień 2013, 21:08
Zacząłbym od lexii bo teraz to można powróżyć z kawy.
Powodów falujących obrotów / gasnącego silnika może być kilkanaście.
Jak wrócę do domu to poszukam ci opisu jak sprawdzić ten czujnik, chyba że koledzy zrobią to wcześniej.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 28 Sierpień 2013, 21:13
Tyle znalazłem:
Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką napięcia zasilania i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy trzema końcówkami złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Wszystkie wartości powinny być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:
Podłączyć oscyloskop lub woltomierz do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU (kabel sygnału) i uziemienia. Wyjąć czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i podłączyć pompę próżniową. Włączyć zapłon i zastosować kilka różnych ciśnień. Porównać z pokazaną charakterystyką.
Napięcie zasilania: 5V
W załączniku masz jeszcze zasadę działania i inne przydatne informacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum