Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
map sensor
Autor Wiadomość
geny

Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 67
Skąd: TL
Wysłany: 26 Sierpień 2013, 20:45   map sensor

witam wszystkim mam pytanie czym rozni sie map sensor do xsara 1 98 rok ,numer tego czujnika to 0 261 230 012

na allegro zas jest pelno podobnych i z tad nie wiem bo sa dwa tylko o takich numerach i a nie jest opisane z jakiego to modelku i teraz moje pytanie czy z koncowka 043 bedzie sie nadawal do mnie ,jakie to ma znaczenie ? dodam ze samochodem ostatnio nie da sie jezdzic na benzynie bo szarpie strasznie i potrafi nawet zgasnac ,moze wy macie jakies pomysly zanim kupie ten czujnik ? :) pozdrawiam

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Sierpień 2013, 21:08   

Zacząłbym od lexii bo teraz to można powróżyć z kawy.
Powodów falujących obrotów / gasnącego silnika może być kilkanaście.
Jak wrócę do domu to poszukam ci opisu jak sprawdzić ten czujnik, chyba że koledzy zrobią to wcześniej.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
geny

Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 67
Skąd: TL
Wysłany: 28 Sierpień 2013, 21:05   

ok czekam :)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 28 Sierpień 2013, 21:13   

Tyle znalazłem:
Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką napięcia zasilania i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy trzema końcówkami złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Wszystkie wartości powinny być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:
Podłączyć oscyloskop lub woltomierz do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU (kabel sygnału) i uziemienia. Wyjąć czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i podłączyć pompę próżniową. Włączyć zapłon i zastosować kilka różnych ciśnień. Porównać z pokazaną charakterystyką.

Napięcie zasilania: 5V

W załączniku masz jeszcze zasadę działania i inne przydatne informacje.



Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.doc
Pobierz Plik ściągnięto 714 raz(y) 171 KB

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA