Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczenie paska + kody błędów
Autor Wiadomość
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 30 Sierpień 2013, 18:47   Piszczenie paska + kody błędów

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem C5. Zakupiłem go z wieloma wadami ukrytymi ale sprzedawca się od nich wymiguje. Sprawa w sądzie może potrwać długo a bez auta nie mogę funkcjonować więc wziąłem się za naprawy (Tutaj chętnie bym rzucił mięsem w stronę sprzedającego,ale regulamin zabrania).

Do rzeczy. Sprzedający zapewnił mnie, że niekiedy słychać pasek i jest to normalne. Pasek wymieniłem i się okazuje, że to napinacz (jeżeli to napinacz to co zakupić? Ramię napinające czy napinacz paska?). Nagrałem przed chwilą jak to "chodzi". Mało widać ale wszystko słychać. Chciałbym poznać opinie innych osób w tym temacie, bo po co się pchać w niepotrzebne koszta.

http://www.youtube.com/watch?v=2Rp9piWVXRc


Teraz kody błędów:

Kod:
P0480 - duża prędkość przekaźnika kontrolki wentylatora (wentylator 1) obwód otwarty, krótkie zwarcie do + lub krótki zwarcie faza z uziemieniem.

P0420 - starzenie się katalizatora, utrata wydajności.

P0430 - Niezdefiniowany kod usterki

P0300 - Przerwy zapłonu w odciętych cylindrach lub innych cylindrach

P0306 - Niezdefiniowany kod usterki

P0305 - Niezdefiniowany kod usterki

P0304 - Wypadanie zapłonu cylindra 4

P0175 - Niezdefiniowany kod usterki

B3E3A - Niezdefiniowany kod usterki


Auto pali dopiero za drugim razem (podobno od katalizatora, mam też akumulator 55aH, powinien być chyba 72, wymiana dopiero przed zimą). Wiem, że wypadanie zapłonu jest na 3 cylindrach, tylko które to są (chodzi mi o ich rozmieszczenie, stojąc przed maską)? Antipollution faulty wyskakuje i na forum LPG się dowiedziałem, że to przez wtryskiwacze (mam valteki żółte, polecają mi jak najszybciej wymienić na np. barracudy)
Jak się ma sprawa z wentylatorem? Działa normalnie, ale nie działa po wyłączeniu samochodu.
I co to za niezidefiniowane kody? Ktoś wie co one mówią? Googlowałem i niestety nic nie znalazłem.

Inną jeszcze sprawą jest automatic gearbox faulty. Wiem, że jest to elektrozawór nr4 (tak wykazała lexia, w silniku też był jakiś błąd dotyczący skrzyni biegów, ale niestety nie pamiętam jaki). Ktoś wie jakie oznaczenie ma ten elektrozawór? W ASO chcą 1100zł za elektrozawór + robocizne + wymiana oleju, a w firmie gdzie zajmują się automatami ceny zaczynają się od 1200. Z tym błędem idzie jeździć, wystarczy nie dawać mocno gazu, nie robić kickdowna, ogólnie wystarczy jeździć "EKO".

Dziękuję za przeczytanie moich wypocin i ew. pomoc w tym temacie.

EDIT/ Już znam kolejność cylindrów, ale który jeszcze poza 4 ma wypadanie?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 30 Sierpień 2013, 19:25   

P0430 - Wydajność układu katalizatora poniżej wartości progowej ( Zespół 2 ).
P0306 - Wykryto przerwę zapłonu w cylindrze 6.
P0305 - Wykryto przerwę zapłonu w cylindrze 5.
P0175 - System zbyt rozbudowany ( Zespół 2 ).

B3E3A - nie wiem, dziwny błąd.

Polecam wyciąć katalizator.

Ten dźwięk, to pasek osprzętu ?
Słychać trochę jak zatarte łożysko albo ocierającą o coś plastikową rolkę napinacza.
Chyba taki sam dźwięk kiedyś słyszałem jak pasek rozrządu ocierał o plastikową obudowę bo "ktoś" tak sprytnie założył.

Jak pojawi się Sm0kus, to poprosi cię o odczyty z lexii i postawi diagnozę.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 30 Sierpień 2013, 20:01   

Niestety ja nie posiadam lexii. Przed zakupem byłem myć silnik i nie było żadnego piszczenia. Dopiero 2 dni później (dopiero w tedy odpaliłem go po zakupie) było to słychać. Wszystko było zalane olejem (wyciek spod uszczelki pokrywy) więc pojechałem przed zakupem umyć silnik żeby widzieć skąd to leci. Podejrzewam, że olej się wypłukał i zaczęło piszczeć. Po wymianie paska jest jeszcze gorzej (piszczy nawet podczas jazdy). Do czasu wymiany było tak, że piszczał przez parę sekund po odpaleniu i niekiedy podczas jazdy. Teraz piszczy podczas jazdy prawie non stop. No ale nowy pasek nie jest jeszcze "wychechłany".

 
 
Misza_am

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + Lpg
Wersja:: 16V 136KM
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 14
Skąd: Racibórz
Wysłany: 30 Sierpień 2013, 22:08   

Kolego, sprawdź stan koła pasowego na wale korbowym - część pasowa jest łączona z częścią przykręconą do wału gumą - tłumik drgań, etc. W Xantii miałem podobny objaw do twojego gdy załączała się sprężarka z klimy (wzrastało znacząco obciążenie) słychać było takie piski - najpierw tylko czasem, potem coraz częściej, potem stale, potem ta część koła osadzona pierwotnie na gumie wyprzedziła mnie w czasie jazdy :)

_________________
historia:
Citroen Xantia 2.0 PB+LPG automat 1995r
Citroen Xantia 1.8 PB+LPG manual 1996r
 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 08:59   

Jest opcja na sprawdzenie tego w warunkach domowych? Ja to ogólnie laik jestem w tych sprawach więc zadam parę (gorszących bądź nie) pytań:

Mogę to np. docisnąć czymś żeby nie drgało? Albo zatrzymać? (nie na stałe ofc, tylko w celach diagnozy czy to jest to)
Polać to np. olejem żeby przestało piszczeć?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4271
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 10:18   

Te koło pasowe musiało by być chyba oberwane,żeby tak piszczeć na wale-rzucać na obrotach na boki a trze przeważnie zaraz przy śrubie za tą jakby podkładką i tam możesz kapnąc oleju by sie przekonać - w mojej galerii jest przekrój mojego koła i pewnie jest podobne. Na słuch to coś się zaciera bez smaru,może łożysko ? ale te by bardziej chyba szumiało...niektóre elementy mozna wyłapać stetoskopem dotykając np: obudowy pompy wody lub ośki na której łozysko hula,a napinacz wtedy podskakuję który jak jest pisk? bo jest wtedy opór paska?pasek szarpie zamiast płynnie?bo nie wiele widać..dobrze by było nagrać to pod spodem auta. Rozrząd też może być wadliwy bo wszystko jest możliwe z takiego hałasu

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4271
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 10:21   

Ps .koła na obrotach niczym nie dociśniesz a jeszcze szkody narobisz jak cię pasek złapie.. tłumik drgań jak piszą wyżej to koło pasowe w mojej galerii..

 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 11:09   

Na YT wrzuca się już nagranie od spodu. Narazie nie wiem czy widać, ale jedno z "małych kółek" się rusza lekko na boki. Chciałem to uchwycic ale nie puszczal mnie wyświetlacz z kamery. Piszczy ewidentnie od spodu. Dziś piszczy trochę mniej niż wczoraj. Przynajmniej na jałowym. Podczas jazdy, a przeważnie podczas wyjeżdżania z placu tyłem i skręcając koła piszczy niemiłosiernie.

Jak się wrzuci to zedytuje ten post. Teoretycznie koło 11:45

 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 12:10   

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Nie dało się edytować (60 minut)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 15:22   

Ja obstawiam zatarte łożysko.
Zdejmij pasek wielorowkowy i każde koło ręką obracaj, zobacz które ma luz, które ciężko chodzi.
Jeżeli dźwięk nasila się podczas kręcenia kierownicą obstawiałbym łożysko na pompie wspomagania.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 17:40   

Znowu zadam gorszące pytanie:
Czy idzie to zrobić w warunkach domowych?

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 18:35   

ja w domu jeszcze nie naprawialem auta :)

jezeli umiesz sie poslugiwac kluczami, masz pojecie o srubach, gwintach i nakretkach to tak. oczywiscie trzeba miec zestaw kluczy, podnosnik, mlotek, etc...

tylko wydaje mi sie, ze nie dasz rady zadajac pytania o pasek klinowy. lepiej oddaj auto fachowcom.

 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 18:47   

Majsterkowac lubie, szczegolnie przy rowerach. A zniszczyc cos za 100/500zł a za pare tysiecy to jest roznica :) Wole zapytac. Pracuje na dole i tam nie ma rzeczy niemozliwych. Sa tylko nieoplacalne

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 18:56   

MoHardcore napisał/a:
Znowu zadam gorszące pytanie:
Czy idzie to zrobić w warunkach domowych?


Da się, tak jak ja robiłem jak mi Jacoll: tłumaczył.
Luzujesz napinacz i zdejmujesz pasek i masz dostęp do każdego koła pasowego.

Żeby to zrobić to trzeba odkręcić koło, podnieść samochód na lewarku, podstawić kobyłkę, pustaka żeby zabezpieczyć żeby ci nie spadł na głowę. Trzeba zdjąć plastikową osłonę koła i masz dostęp do paska.

Instrukcja jak zrobić to w moim silniku, zamiast tych "specjalnych " narzędzi używasz to co masz pod ręką.

Nie wiem czy u ciebie będzie tak samo, na pewno operacja wygląda podobnie.
W starszych samochodach gdzie był zwykły pasek klinowy trzeba było tylko jedną śrubkę przy grzebieniu alternatora poluzować i było trochę łatwiej.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 31 Sierpień 2013, 20:13   

http://service.citroen.co..._pl_c5_2000.pdf

62 strona :) Też już byłem zobaczyć czy będzie dostęp po zdjęciu koła. Myślę, że jutro się za to zabiorę :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA