Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
brak mocy 2.2 HDI
Autor Wiadomość
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 19:34   

Witam Was Koledzy. Siłownik do SWRiL wymieniony. Jak narazie krotka jazda przyniosła oczekiwany efekt. :) koszt 160 zł.



DSC_1411.JPG
Przyczyna
Plik ściągnięto 252 raz(y) 116,51 KB

DSC_1409.JPG
Membrana
Plik ściągnięto 207 raz(y) 134,21 KB

DSC_1408.JPG
wewnątrz
Plik ściągnięto 228 raz(y) 192,07 KB

DSC_1403.JPG
Nowy i stary
Plik ściągnięto 284 raz(y) 136,61 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 10:56   

Cieszy mnie, ze w koncu doszedles sedna sprawy, ale: gdybys zrobil chociaz raz diagnostyke podcisnien przez pomiar jego wartosci na pracujacym silniku w roznych zakresach obrotow, juz dawno mialbys problem usuniety. A tak ponad rok mielismy zajecie i ciagle problem byl nie rozwiazany. W miedzyczasie w trzech pojazdach znalazlem podobny problem[okazuje sie, ze to prawie typowy problem], pisalem o tym na forum w kilku postach. Sumujac: do diagnostyki nie wystarcza tylko dobre checi. Trzeba miec wiedze i troche sprzetu. Niezbedna jest pompka podcisnienia z manometrem[ koszt okolo 125 pln].
Niestety nie da sie tego ominac. Inaczej mozna bez konca szukac rozwiazania bez zadnego pozytywnego wyniku. Pozdrawiam. Brawo i powodzenia z Cytryna na przyszlosc

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 12:26   

dejnekomirek, no masz racje u mnie jeszcze dochodził jeden czynnik - brak czasu. ja pełnie słuzby 24 godzinne poczas ktorych czasami mam chwile żeby zajzeć do auta a w domu duzo pracy zwiazane z remontem, jak tylko trafi mi sie wolne ( nie urlop) miedzy służbami to jade w twoje okolice i pracuje.
Ale tez sie ciesze z powodzenia operacji. Zostały mi pierdoły do porobienia tj, swiece zarowe niski poziom eloysu i linki recznego plus ew prowadnice. Dzis też na słuzbie zaraz pojde wymienić łaczniki stabilizatora. No a jak skoncze to biore sie za nowego kompa z Win 8 , albo postawie drogi system xp albo wirtualna maszyne bede szukał do Lexii. Pozdrawiam:)

_________________

 
 
krzall

Mój samochód: c5 mk1
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: mk1
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Styczeń 2015, 22:34   

Dzień dobry. Ciesze sięże walczyliście z tym cały rok bo w jednym temacie zawarte jest to o co miałem zapytać ;) . Już wiem że mi nie działa swirl :) bo wajha nie rusza sięprzydodaniu obrotó, wiem czego szukać i co sprawdzać (podciśnienia) . Mam przeładowanie P0234 i zwiazane z tym mulenie oraz błędy. Postaram się jak najszybciej wymienić na nowy swirl ale wcześniej posprawdzam podciśnienia :) ale jeszcze kilka dni muszę się przemęczyć zanim dojadedo miejsca gdzie będę miał dach nad głową, trochęświatła i jakieś narzędzia. Czy odłączenie cięgna i otwarcie klapy coś zmieni z wchodzeniem w tryb serwisowy?
Jeszcze raz dziękuję za tyle dobrze opisanych (pomocnie) napraw :) Pozdrawiam

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 22 Styczeń 2015, 15:20   

:D bardzo fajny post :D "otwarcie klapy" jak to napisałeś może powodować błąd ale z kolei zbyt małego ciśnienia a nie przeładowania :D

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
krzall

Mój samochód: c5 mk1
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: mk1
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Styczeń 2015, 18:15   

pedro napisał/a:
:D bardzo fajny post :D "otwarcie klapy" jak to napisałeś może powodować błąd ale z kolei zbyt małego ciśnienia a nie przeładowania :D

:) moja znajomośc określeń jest na poziomie tego co zobaczę :) . Jak rozbiorę to coś co jest dalej za wajchą na silniku (nie zwirl) to pewnie okże się że "klapa" to nie jest ;) ale do czasu kiedy jeszcze to jest w całości na silniku nie włączam wyobraźni :)
Pewnie w okolicy weekendu dobiorę się do swirla. Dziś tam zaglądałem i wsadzili go w czarną dziurę. Trzeba sporo rozebrać drobiazgów. Przy okazji jak wspomniałem posprawdzam wszystkie podciśnienia. Mam nadzieję że nikt jak coś tam grzebał nien pozamieniał wszystkiego bo nie dojdę co i jak :) . Na wszelki wypadek zaopatrzę siew kawałki silikonowej ciasnej rurki na wymianę końcówek podciśnień nakładanych na zaworki. Dzięki za info o doładowniu lub nie ...
POzdrawiam

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Styczeń 2015, 09:39   

spoko, wężyki jak pamiętam mają średnicę 3 lub 4 mm

P.S. kup wężyki zbrojone bo zwykłe się zacisną od podciśnienia

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
krzall

Mój samochód: c5 mk1
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: mk1
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Styczeń 2015, 09:49   

pedro napisał/a:
spoko, wężyki jak pamiętam mają średnicę 3 lub 4 mm

P.S. kup wężyki zbrojone bo zwykłe się zacisną od podciśnienia

:) dzięki ok.. na całe wykorzystuję te sztywne ale na łączenia (końcówki) mocne przylegające z silikonem (zbrojone)
Pozdrawiam

 
 
kovir

Mój samochód: Lancia Phedra 2.2 HDi
Paliwo: Diesel
Wersja:: .
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 4
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 4 Marzec 2016, 17:34   swirl

Witam
ja bujałem się ze swoją Phedrą 2.2 hdi 128KM z 2006 roku prawie 2 lata po warsztatach - m.in. w ASO. Dopiero jak kupiłem vacuometr okazało się, że nie było podciśnienia na elektrozaworze turbo i mieszku swirl. Silnik słabo wchodził na obroty. Podejrzewałem nieszczelność na wężykach ale dzisiaj doszedłem do tego, że podciśnienie ucieka na mieszku swirl... - oczywiście do wymiany.

Przy okazji pomiarów podciśnienia okazało się, że przy dodawaniu gazu podciśnienie za elektrozaworem turbo spada prawie do zera natomiast rośnie jak silnik wejdzie na wysokie obroty. Z tego co znalazłem na forach to podciśnienie powinno rosnąć przy rozpędzaniu się z niskich obrotów a spadać przy wysokich obrotach, żeby uniknąć przeładowania...

ktoś mnie oświeci jak ma być prawidłowo?

pozdrawiam
MArcin

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Marzec 2016, 21:37   

Podcisnienie w calym systemie powinno byc w przedziale 0.6- 0.8 Bar na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu powinno troche opasc, ale nie powinno byc nizsze jak 0.5- 0.6. Jesli spada mocniej to szukaj przyczyny-gdzies jeszcze jest nieszczelnosc. Lekki spadek podcisnienia spowodowany jest praca ukladu podcisnienia przy wzroscie obrotow silnika.
Teraz odnosnie turbiny : zawsze po dadaniu gazu podcisnienie musi rosnac, az do granicy doladowania zadanego. Jesli rosnie gwaltownie na bardzo wysokich obrotach, to jest cos zle. Przyczyna moze byc w elektrozaworze i jego podlaczeniach, albo co jest rowniez mozliwe, wyciecie fapa powoduje takie bledne sterowanie. Wartosci cisnienia roznicowego na fapie rowniez reguluja cisnieniem turbo, aby uchronic turbine przed uszkodzeniem i fap przed zapchaniem. Jesli sa jakies perturbacje z czujnikiem silnik moze przejsc w tryb awaryjny.
Dalej mecz sie sam, sam podjales decyzje o wycieciu....

 
 
kovir

Mój samochód: Lancia Phedra 2.2 HDi
Paliwo: Diesel
Wersja:: .
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 4
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 5 Marzec 2016, 13:38   

ja nic nie wycinałem - poprzedni właściciel też chyba nie :) ( włącza mi się wypalanie FAPa czasai więc zakładam, że jest - tym bardziej, że nie ma ani grama ciemnego dymka z tyłu :) )

z dorwanej instrukcji 2.2 HDi też jak dla mnie wynika, że przy niskich obrotach podciśnienie ma być niskie i rosnąć dla wysokiech obrotów... (oczywiście mówimy o podciśnienie na wężyku do turbo - za elektrozaworem).

Poczekam na nowy siłownik SWIRl - pozakładam wszystkie rurki i jeszcze raz na spokojnie pomierzę :) . pozdrawiam
Marcin

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Marzec 2016, 21:09   

Cos mi sie pomylilo, przepraszam: gdzies chyba czytalem Twoj post o wycieciu.
Podcisnienie sprawdzaj na wejsciu elektrozaworu turbiny, jak rowniez na wyjsciu pompy. To tutaj najczesciej jest problem. Dlatego rowniez najczesciej z powodu spadku podcisnienia w ukladzie , silnik sprawia problemy. Swoja droga zawsze mozesz poszczegolne elektrozawory odlaczac przez zatykanie wezykow na wejsciu i pomiar podcisnienia w ukladzie. Szybko dojdziesz co jest powodem tego problemu.

 
 
kovir

Mój samochód: Lancia Phedra 2.2 HDi
Paliwo: Diesel
Wersja:: .
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 4
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 3 Kwiecień 2016, 12:56   

Przy okazji zapytam mądrzejszych - na postoju po dodaniu gazu i puszczeniu jak spadają obroty to spadają na chwilę ciut za nisko - póżniej słychać metaliczny klik - lekki stuk i obroty lekko rosną do normalnych na jałowym. Myślałem, że ten stuk to zacinający się EGR , ale po odłaczeniu EGRa też to słychać...

czy to normalne?
co tak stuka?
pozdrawiam serdecznie
M.

link do Youtube - stuk w 6 sekundzie

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 3 Kwiecień 2016, 15:49   

nie umiem powiedzieć co to... dobrze by było sprawdzić parametry jakie ma.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA