Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
brak mocy 2.2 HDI
Autor Wiadomość
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 16 Październik 2013, 19:24   

Wiec tak przyszła dzis bateria. Smokus masz racje mozna probowac zrobic wykres graficzny ale go otworzyc to droga sprawa. wiec zrobilem inaczej. http://youtu.be/Q8XCiu9k_c4

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 16 Październik 2013, 19:34   

coś nie tak zrobiłem z tym linkiem. na filmie jest pierw 2 bieg potem 3 od ok 2500 do 4000 tys obrotów. dzis jeszcze po zamianie zaworów pokazal sie nawy blad P0245 .



c5.jpg
Plik ściągnięto 831 raz(y) 133,45 KB

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Październik 2013, 18:52   

Na filmie pedał wciśnięty do 100%, sprawdzony lexią?
Zmieniłeś elektrozawór turbo z egr? I jeździsz tak? Pewnie stąd te niskie odczyty na MAF (z tego co zdołałem zobaczyć na tym filmiku).
Zrób test jeszcze raz (tym razem od 1500obr. i nagraj to programem typu CamStudio). Po tym podpowiem co dalej sprawdzać.
Ten błąd P0245 kiedy się pokazał, bo się już pogubiłem?
Na filmie turbo nie doładowuje - zapewne za mało spalin, żeby nakręcić turbinę.
Spalin za mało, bo dawka paliwa b.niska, bo niskie odczyty na przepływomierzu. Niskie odczyty, bo egr puszcza spaliny (prawdopodobne, bo uszkodzony elektrozawór steruje zaworem) lub/i nie działa swirl, lub/i nie działają przepustnice na dolocie lub działają źle.
Do tego dochodzi potrzeba sprawdzenia czujnika temperatury paliwa. FAP w jakim stanie?
Ogólnie sporo niewiadomych...

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 17 Październik 2013, 21:15   

Wiec tak:
* pedał wcisniety do oporu raczej tak teraz napewno bede trzymal do konca, sprawdzole lexia dziala poprawnie

* tak zamieniony zawor egr z turbo i tak jezdze. prawdopodobnie ten od turbo byl walniety bo juz nie przeladowywuje.

* jutro mam wolne to zrobie filmik.
* p0245 pokazal sie po zamianie zaworow i jak narazie sie nie pokazuje.
* turbo tak tez widzialem ze nie dochodzi do zadanej wartosci moze mam nieszczelnosc w ukladzie doladowania ???
* Fap byl regenerowany wg lexi jutro sprawdze jeszcze dokladnie.
* czujnik temp paliwa podmiana czy masz inny sposob na sprawdzenie.
Szczerze to szykuje sie na wymiane tego zaworu od turbiny,( potencjalnie uszkodzony) i przeplywomierza oraz swiec zarowych, Ale to jak wroce z Niemiec, co prawda na ebay`u ceny takie jak w intercars.

ps. Camstudio zainstalowany. puggiblue jak c5 ozyje to zapraszam w wakacje na dobra rybke nad morze i zimne piwko...

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Październik 2013, 21:49   

pawlus17 napisał/a:
* tak zamieniony zawor egr z turbo i tak jezdze. prawdopodobnie ten od turbo byl walniety bo juz nie przeladowywuje.
To niedobrze, bo uszkodzony po zassaniu podciśnienia nie potrafi go już odpuścić. W tym przypadku zawór egr otwarłby się i już nie zamknął, co skutkowało by cięciem dawek ze względu na zaniżony odczyt MAF. Ideałem byłoby zaślepić egr na czas testów (najlepiej przy kolektorze odkręcić dwa imbusy i zamiast uszczelki założyć pełną blaszkę. Zobaczylibyśmy co naprawdę czyta przepływka.

pawlus17 napisał/a:
* turbo tak tez widzialem ze nie dochodzi do zadanej wartosci moze mam nieszczelnosc w ukladzie doladowania ???
Może tak być. Pierwsze szukałbym nieszczelności na dole IC, a później resztę rur za turbo do kolektora.

pawlus17 napisał/a:
* czujnik temp paliwa podmiana czy masz inny sposob na sprawdzenie.
Rozgrzać silnik i odczytać dane lexią po jeździe, albo jeszcze lepiej w czasie prób drogowych.

pawlus17 napisał/a:
Szczerze to szykuje sie na wymiane tego zaworu od turbiny,( potencjalnie uszkodzony) i przeplywomierza oraz swiec zarowych
Zawór od turbo powinien już być sprawny z tego co widzę. Teraz ten od egr pasuje wymienić. Przepływomierz też możnaby podmienić zanim kupisz, bo jeszcze nie są zdiagnozowane - szczelność rur za przepływomierzem w kierunku turbo, egr na szczelność (zaślepić, koniecznie blaszką), przepustnice od ciepłego/zimnego dolotu (elektrozawory od nich też), oraz swirl. Jeżeli będzie stale zamknięty, to będzie silnikowi brakowało powietrza pod obciążeniem. Częstą awarią jest pęknięta membrana siłownika, albo po prostu pęknięty wodzik, czasem elektrozawór.
Przepustnice sprawdzisz odkręcając je od kolektora i od rur. Zobacz, czy nie latają luźno i czy na wolnych obrotach ta od zimnego się nie domyka, albo ta od gorącego nie otwiera. Po sprawdzeniu sprawności mechanicznej, dla pewności można poodpinać od nich podciśnienia i zlogować parametry lexią.
Jeśli wykluczysz wszystkie powyżej wymienione usterki i przepływomierz nadal będzie miał niskie odczyty, to można go wymieniać.

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 17 Październik 2013, 22:25   

Puggiblue moze mnie nauczysz robic logi Lexia? Nauczymy wtedy wszystkich i bedzie duzo latwiej sie diagnozowalo auta "na odleglosc". Na PW mi nie odpisujesz, udajesz niedostepnego czy zwyczajnie nie gustujesz w Citromaniakach?

Odnosnie tematu: gdzie jest MAF, a gdzie jest EGR i dlaczego maja miec na siebie az tak kolosalny wplyw (moze to glupie, ale nie wiem jak ten dolot wyglada, strzelam tylko ze MAF jest duzo przed wejsciem EGRa do kolektora ssacego - czytaj ilosc spalin z egra nie powinna miec wplywu na ilosc zmierzonego powietrza?!)... 4HT to zdaje sie BiTurbo jak dobrze kojaze...?! A jest VIN podany - w wolnej chwili sprawdze w CS jak to wyglada bo dzisiaj juz spiaczka mnie bierze..

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Październik 2013, 22:54   

OK. Typowych logów zrobić się nie da. Nie mam pojęcia dlaczego macie problemy z graficznymi pomiarami? Sam pomiar dynamiczny (nawet w standardowej wersji lexii) z kilkoma parametrami na raz mogę uznać za logowanie.
Nie mam nic do Citromaniaków, bo inaczej nie byłoby mnie tutaj. Na PW jeszcze nie odpisałem, bo się nad tym nie zastanawiałem.

MAF jest zaraz za filtrem powietrza, a wlot spalin z egr-a bezpośrednio do kolektora ssącego. Na wolnych obrotach przy odłączonym egrze jest nawet 520mg, gdzie przy pracującym ok. 250mg. Spora różnica.
Rozmawiamy o 4HX - 133KM turbo GT1549P, doładowanie regulowane przepływem spalin.

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 27 Październik 2013, 11:50   

Witam Was. dodały mi sie dwa filmy zrobione tym programem który został polecony. Wiec tak:
pierwszy film od 1 biegu do 4 bez zaślepionego EGR :

http://youtu.be/NMlLFshvd3Y

drógi z zaślepionym EGR i tak samo od 1 do 4 biegu.

http://youtu.be/XrAz9tGDeHM

parę parametrów po próbach :



P0402.jpg
Błąd podczas jazdy z zaślepionym EGR
Plik ściągnięto 780 raz(y) 135,3 KB

fap 2.jpg
FAP 2
Plik ściągnięto 759 raz(y) 201,99 KB

FAP.jpg
FAP 1
Plik ściągnięto 771 raz(y) 197,29 KB

parametry 2.jpg
Parametry 2
Plik ściągnięto 756 raz(y) 200,47 KB

parmatry 1.jpg
Parametry 1
Plik ściągnięto 807 raz(y) 204,63 KB

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 27 Październik 2013, 12:01   

Wybaczcie ale cos tymi filmami nie udalo mi sie zrobic a postepowalem zg. z instrukcja.

_________________

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 27 Październik 2013, 12:09   

pawlus17, filmy mogą wstawiać tylko moderatorzy - taki zaszczyt więc się nie martw ;-)

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 27 Październik 2013, 12:18   

wojtis1990, dzieki. myślałem ze coś nie tak robię. pozdrawiam.

_________________

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Październik 2013, 17:47   

Wiemy już, że EGR nie jest winowajcą spadku odczytu na przepływomierzu. Wiemy również, że to auto nie ma prawa dobrze jechać.
Sprawdzałeś już SWIRLa?
Następnym razem przy filmikach zaznacz dawkę paliwa, zamiast temp. powietrza i daj ciśnienie na pompie, zamiast zadanego na turbo.
FAP w eleganckim stanie, bo silnik nie produkuje sadzy przy tych parametrach.

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 27 Październik 2013, 18:04   

patrzyłem czy pracuje SWIRL ale jak sam jedna noga gaz i tylko widziaem jak sie przesówka "główka" a le nie widzialem jak mocno. jutro zrobie krotki filmik i wstawie.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Październik 2013, 21:50   

Witam. Panowie a nie dziwi Was korekcja wtryskiwaczy? Ktos tu juz pisal o sumie korekcji, ze jak jest na zero... a teraz co widzimy??... Czy nie macie problemu z korekcja +5 i trzy cylindry na minusie? Dlaczego nie doradzicie podmiany na chwile przeplywomierza, przeciez spadek ilosci powietrza w funkcji obrotow to typowa usterka MAF, a w tak wiekowym pojezdzie to wrecz podstawa. W pieciu C5 jakie ostatnio przerabialem wszystkie byly uszkodzone. Mysle, ze podstawa to dobre wtryski i porzadek w dolocie powietrza, a wiec przeplywka i sterowania podcisnieniem. Zycze sukcesow

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 27 Październik 2013, 22:01   

dejnekomirek, chetnie spotkam sie z kims kto pozwolil by pozyczyc przeplywke na sprawdzenie a jak nie to kupie nowa zaryzykuje. swoja droga moglem podjechac do Ciebie bywam czesto w 48624 schoeppingen

_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA