puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Październik 2013, 22:28
Na tym etapie można olać korekcje wtrysków. Jeśli nic się nie dzieje, to po prostu się ich nie rusza.
Jak wyeliminujesz usterkę swirl-a i przepustnic, to w ciemno możesz kupować nową przepływkę.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Październik 2013, 10:45
Meczycie ten temat teoretycznie od dluzszego czasu. Mysle, ze na poczekaniu mozna sprawdzic poprawnosc systemu sterowan podcisnienia- to jest podstawa. Wystarczy uzyc kawalka przewodu gumowego do podania podcisnienia na elementy wykonawcze, albo nawet zwyklej gruszki gumowej, nie smiem juz mowic o pompce podcisnienia z manometrem i szybko wiemy co sie dzieje w systemie. Czasami nieszczelny wezyk powoduje straszne zamieszanie, straszac duzymi kosztami naprawy. Odsylam do poczytania opisu szukania usterek w HDI autorstwa " Lusnii" . Mysle, ze jasniej juz nie mozna.
Pisze ciagle o przeplywce, bo w C5 Mk I to czesty problem, chocby ze wzgledu na wiek. Widzialem w wielu wrecz zgnite przez korozje lacza wewnatrz MAF, a diagnosci obstawiali elementy systemu wtrysku kosztujace majatek. W HDI ten element odgrywa duza role.
Chyba nie jest problemem znalezienie pojazdu z ktorego na pare minut mozna podmienic MAF na probe. Jesli to nie pomoze, mozna i trzeba szukac dalej.
Odnosnie korekcji- tak duza korekcja moze oznaczac problem z cylindrem, albo zatkane otworki we wtrysku, co tez bedzie skutkowac brakiem mocy. Pozdrawiam
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Październik 2013, 12:48
A jak ma być wałkowane przez internet? Praktycznie? Serwisy są od tego.
Jeżeli ktoś chce zrobić coś sam, a nie ma wiedzy, to musi ją zdobyć. Zresztą Kolega dostał już kilka podpowiedzi i od niego zależy kiedy i co z tym zrobi.
Równie dobrze można polecić mu podmianę silnika od innego i może wróci moc... a może nie, bo np. katalizator będzie zużyty, albo zablokowany przez pęknięty wkład i będzie blokował przepływ spalin.
Poradniki Luśni to też tylko teoria przepisana z książek, ubarwiona dopiskami autora.
Temat korekcji był poruszany z początku wątku i autor powinien już wiedzieć co należy sprawdzić.
BTW - przy korekcji rzędu 140% (w przypadku siemensa), czyli ledwie pracującym wtryskiwaczu, na sprawnym cylindrze silnik HDI całkiem dobrze sobie radzi i nie czuć wielkiego spadku mocy, a trzęsie na wolnych jak diabli. Zresztą podczas jazdy też mocno słychać i czuć brak jednego cylindra.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 28 Październik 2013, 21:57
Ale czy my przypadkiem juz aksjomatycznie nie uznalismy, ze uklad wtryskowy jest tutaj wolny od wad i problemu nalezy szukac w sterowaniu turbo i/lub egra? Robiac z dlugiej histori krotka: do sprawdzenia wezyki podcisnien i zaworki sterujace praca turbiny i egra.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Maj 2014, 11:28
mam podobny problem...tylko że moc jest, nie kopci, a mam błąd P0402 coś z zadaną ilością powietrza...zapomniałem zrobić scrin
jak zrobić adaptację EGR w lexia ?
pytam o EGR gdyż ostatnio z ciekawości wlazłem w opcje EGR coś w podobie do adaptacji chyba i tam było napisane że te czynność robi się tylko w przypadku wymiany komputera coś tam coś tam i nie mogłem z tego się cofnąć i jakoś po tym pojawił sie błąd...więc podejrzewam że EGR się rozstroił...a może inne propozycje...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Maj 2014, 20:14
W 2.2 jest EGR mechaniczny, sterowany podciśnieniowo, więc się go nie adaptuje. Ten błąd to raczej od zawieszenia się zaworu w pozycji zamkniętej, stąd za duża ilość zmierzona. Szukaj problemu w elektrozaworze sterującym EGR, ew. wężykach, a na koniec samym zaworze.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Maj 2014, 23:49
wszystko fajnie tylko pytanie gdzie to jest...problem tak tez teraz mysle pojawil sie po tescie na wytrzasarce gdyz szukalem co mi puka z przodu i kolega na stacji diagnostycznej mi przetrzepal auto moze sie cos wypielo lub zacielo jak piszesz...tylko gdzie tego szukac
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Maj 2014, 12:39
takie wartości zarejestrowałem lexia.
błąd i pomiar parametrów gdzie widać dokładnie że ciśnienie zmierzone turbo jest dużo większe niż zadane... czy to może być EGR?? nie zamyka/otwiera się i przez to te czary?
P.S. elektrozawory na testach cykały...a przynajmniej coś cykało
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Maj 2014, 13:54
Ciśnieniem turbo się nie przejmuj, to normalne, że tak pracuje. Problemem jest zamknięty EGR. Szukaj zaworu z tyłu silnika, mniej więcej po środku tak troszkę głębiej. Wychodzi z niego gumowy wężyk. Zasysając np. ustami zobaczysz czy się otwiera. Przy zamknięciu stuknie słyszalnie. Jeżeli się nie podnosi, to też nie usłyszysz zamknięcia. Po tym wężyku trafisz do elektrozaworu od EGR i od niego dalej. Na próbę można zamienić elektrozawory z turbo, albo od przepustnic - są takie same.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Maj 2014, 14:53
sprawdziłem wężyk jest ok, elektrozawór, musze sprawdzić ale czy przy teście lexia stukanie jest głośne??no i do czego w tym teście nabija się podciśnienie??bez niego elektrozawór nie będzie cykał?
a i czy można jakoś ten elektrozawór sprwdzić np miernikiem
no i czy wzrost spalania mogę sobie tłumaczyć złym ciśnieniem turbo?? bo np na biegu 3 przy wdepnięciu w podłogę cyfra potrafi się zakręcić przy 30L/100km
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Maj 2014, 16:02
Przy teście możesz słyszeć lekkie brzęczenie takie pulsacyjne. Sprawdzana jest tylko cewka, więc stukania z zaworu EGR nie usłyszysz. Musiałbyś użyć pompki próżniowej. Miernikiem sprawdzisz cewkę, ale nie sam elektrozawór.
Nie masz złego ciśnienia turbo i od tego nie będzie większego spalania. Bardziej niepokoi fakt ciągłego wyłączenia 3-go tłoka. Jakie masz ciśnienie na railu podczas jazdy? Na filmie deptałeś go do podłogi?
PS. Zwiększ ilość FPS przy nagrywaniu filmu.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Maj 2014, 16:28
to nie wina FPS tylko lexia mi tak odświeża.
deptałem do podłogi ale nie ciągle- nie było gdzie.
gdzieś widziałem funkcję tego 3 tłoczka - powinna być aktywna czy nieaktywna??
być może mam to źle ustawione
P.S. gdzie sprawdzić ciśnienie na railu??
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Maj 2014, 07:14
Wymien MAF. Ta wartosc na wolnych obrotach jest ponad dwa razy za duza.Powinno byc okolo 230mg/raz. Ewidentnie przeplywomierz padniety. Cisnienie sprawdzisz na podgladzie parametrow 1. Ten skren jest z parametrow 2. Funkcja 3-ego tloczka musi byc aktywna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum