Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
brak mocy 2.2 HDI
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Maj 2014, 10:41   

Tak. Mialem tez taki sam problem. Po wymianie na nowy VDO auto odzylo. Nawet nie myslalem, 2.2 hdi tak sie zbiera. A w starym MAF sciezki metalowe do czujnika przerdzewialy.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 25 Maj 2014, 05:29   

ile kosztowala cie taka impreza?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Maj 2014, 07:28   

Okolo 150 euro. Tez zastanawialem sie , gdzie jest problem. Pracuje przy diagnostyce i podgladalem parametry, Wszystko bylo ok, zadnych bledow[tylko MAF pokazywal podobna wartosc, jak u ciebie, ktora po dodaniu gazu spadala], wiec postanowilem zmienic. Efekt byl "kosmiczny", auto wreszcie pokazalo pazur. Wczesniej nie moglem wrecz jezdzic, tak jakby bylo z 50 KM, na autostradzie bylem wolniejszy od ciezarowek, duzo palilo. Po wymianie, wcisniecie gazu powoduje uslizgi kol, naprawde wymiata. Obejrzalem stary MAF: brakowalo czesci metalowych lacznikow wewnatrz-skorodowaly, elektronika byla ok, dlatego pewnie bledu nie bylo. To bylo swierzo po zakupie auta, do dzisiaj wymienilem z tego powodu w pieciu C5 przeplywomierze. Mysle, ze ma na to wplyw czas i wilgoc w filtrze powietrza. Pare razy widzialem wode w filtrze, szczegolnie w autach bez oslony silnika od spodu.

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Maj 2014, 20:26   

Niechętnie, ale dodam od siebie, że możesz się pedro zdziwić po zakupie nowego przepływomierza, że nic się nie zmieniło. Z Twojej lexii nie da się praktycznie nic odczytać, ale widziałem czasem na filmie, że odczyty z MAF są na prawidłowym poziomie, dlatego polecam sprawdzić wszystko odpowiedzialne za ten stan rzeczy przed pójściem w koszta.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Maj 2014, 14:08   

zbadałem 2.2 HDi kolegi w Pługu 406...u niego ilość powietrza kręciła się ok 230-260...u mnie jest ok 560...
bardzo mnie ciekawi dlaczego u mnie ten trzeci tłoczek coś się nie załącza...
u kolegi już przy ruszaniu z 1 pokazywało zmianę TAK/NIE... ale co dzwine nie mam żadnych błędów poza ilością zmierzoną powietrza a zadaną...auto nie szarpie, niby normalnie idzie...o co kaman?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Maj 2014, 15:01   



tak to wygląda u mnie... a ciśnienie atmosferyczne mam ciągle 988...więc jak wam się wydaje co to jest??

z tego co pamiętam to przepływomierz mierzy ciśnienie atmosferyczne...i ilość powietrza... więc chyba wskazania są jednoznaczne

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Maj 2014, 17:13   

Nie. Przepływomierz nie liczy ciśnienia atm. Czujnik jest zabudowany w sterowniku. Tym się nie przejmuj.
U Twojego kolegi pracuje EGR, lub ma sprawny przepływomierz. BTW - dlaczego nie przełożyliście na próbę? Parę minut roboty i byś wiedział co jest winne.
Spaliny dostarczone przez egr wpadają za przepływomierzem, zaniżając odczyty Z MAF w prawidłowo pracującym układzie. Zaślepienie lub awaria (ciągłe zamknięcie zaworu) powoduje właśnie podwojenie odczytu z MAF.
Sprawa trzeciego tłoczka - raczej powinien być i pracować, ale możesz to sprawdzić patrząc na pompę WC, czy od jednego tłoczka idzie wtyczka z kabelkiem. Jeśli jest to szukać w ustawieniach, czy nie wyłączony.
Wg. mnie już nie ma co więcej dodać w tym temacie, wszystko masz już objaśnione, więc należy szukać przyczyny.
PS. Jest jeszcze jedna opcja - nie naprawiać egr (jeśli to on) i usunąć go programowo ze sterownika ;-)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Maj 2014, 20:01   

puggiblue napisał/a:
Spaliny dostarczone przez egr wpadają za przepływomierzem, zaniżając odczyty Z MAF w prawidłowo pracującym układzie

Wcale tak nie jest, a usuniecie egr w silniku HDI przysporzy mnostwo problemow, wlacznie z wiekszym zuzyciem paliwa. Tak mozna bylo robic w starszych dieslach. Nie dorabiaj nowej, wlasnej teorii nie popartej faktycznymi zjawiskami zachodzacymi w silniku.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Maj 2014, 20:27   

Ok. Pytania:
1) gdzie w lexii wlacza/wylacza sie 3ci tloczek
2) egr jak wyjac go do czyszczenia? Gdy probowalem zassac ustami zeby sprawdzic czy stuknie to mimo wysilku nic sie nie dzialo-moze mam za malo mocy w ustach :-)
3) co z tym cisnieniem atmosferycznym? Skoro to nie jest takie wazne to poco to jest?

P.S. kolega przyjechal z wrocka i widzialem sie z nim doslownie 20 minut bo jechal dalej...nie dalem rady zorganizowac podmiany a szkoda :-(

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Maj 2014, 21:17   

Ok. Ostatnie odpowiedzi:
1) sprawdź najpierw, czy faktycznie masz go sterowanego, bo może niepotrzebnie się martwisz
2) mocy w ustach jest aż nadto, żeby nim poruszać. Zapewne jest zablokowany. Nie wiem jak w C5 jest z miejscem, ale ogólnie jest wkręcony na dwóch śrubach w kolektor i chwycony opaską, którą trzeba podważyć płaskim śrubokrętem.
3) pojedź w góry i sprawdź wtedy. Nie stresuj się tym.

dejnekomirek napisał/a:
Wcale tak nie jest... Nie dorabiaj nowej, wlasnej teorii nie popartej faktycznymi zjawiskami zachodzacymi w silniku.

Może kolega mnie nie zrozumiał, ale zostawię to bez komentarza.

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 26 Maj 2014, 21:51   

puggiblue napisał/a:
Spaliny dostarczone przez egr wpadają za przepływomierzem, zaniżając odczyty Z MAF w prawidłowo pracującym układzie.


Jakim cudem? Pokusilbym sie co najwyzej o stwierdzenie, ze rzeczywista ilosc O2 jest mniejsza niz zmierzona przez MAF, a wrecz jest wieksza zaw. CO2, (O2 jest tyle ile zmierzy MAF... tyle ze stosunek objetosci obu gazow sie zmienia), ale raczej odczyty MAF sie nie zmieniaja.

Wartosci 400-500mg/raz na jalowym i ok. 1200mg/raz przy pelnym obciazeniu sa jak najbardziej realne. Srednio powinno byc ok. 700-800mg/raz przy normalnej jezdzie, oczywiscie bedzie sie to zmieniac w zaleznosci od tego ile turbo napompuje...
dajnekomirek tak?

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Maj 2014, 06:16   

Nie wiem ile powinno pokazywac teoretycznie, ale jak mialem uwalony MAF i problemy z przyspieszaniem, to Lexia pokazywala okolo 600 mg/raz i co ciekawe po dodaniu obrotow ta wartosc spadala. Jak mam wszystko sprawne, pokazuje na wolnych okolo 230, a po dodaniu obrotow bez obciazenia, wzrasta do 650 i wiecej. Te wartosci i takie zachowanie zaobserwowalem w wielu pojazdach, nie tylko C5, nawet w C3 benzynowej. Wyglada na to, ze przy nie dzialajacym czujniku, sterownik silnika sam podaje jakies dziwne wartosci, chyba tylko tak mozna to wytlumaczyc. Moze Lexia przy odczytach podaje rowniez wartosci przyblizone, a nie rzeczywiste, ale oddaje obraz zjawiska zachodzacego we wlocie powietrza. Juz nie raz pozwolilo mi to znalesc przyczyne w braku mocy silnika. Co bardzo ciekawe, brak praktycznie goracej tasmy w czujniku, nie generuje zadnego bledu, pomijajac takie dziwne zachowanie wartosci przeplywajacego powietrza. A moze wystarczy wymontowac przeplywomierz i obejrzec go dokladnie od srodka. Jakiekolwiek slady zielonej korozji swidcza o skonczonym zyciu MAF, nie mowiac o braku czujnika, bo takie rowniez widzialem.
A swoja droga dostaje wrecz szalu, jak ktos pisze o wycieciu zaworu EGR, tak samo rowniez fapa. Tylko ignorant moze wpasc na taki pomysl. I prosze nie robcie tego w 2.2 HDI. Pozdrawiam

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Maj 2014, 07:56   

:D no to dziś podmieniam przepływkę ... a jak pogoda pozwoli to EGR wyciągnę i wyczyszczę

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Maj 2014, 17:29   

no więc tak...
1) to nie przepływka... wyczyściłem swoją - parametry bez zmian, podmieniłem na inną - również bez zmian...
2) kupiłem preparat do czyszczenia turbin i EGR ale muszę wymontować EGR...pogoda mi nie pozwala :(
3) zrobiłem test 3-ciego tłoczka i cyka sobie na pompie... więc działa...
4) gdzie jest czujnik tego ciśienia atmosferycznego :D bo trapi mnie jego zły odczyt

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Maj 2014, 19:23   

dejnekomirek napisał/a:
...jak mialem uwalony MAF i problemy z przyspieszaniem, to Lexia pokazywala okolo 600 mg/raz...
Pierwszą rzecz jaką się robi przy niedostatkach mocy, to odczyt podstawowych parametrów przy testach drogowych pod obciążeniem. Jeżeli nie było odczytów ponad 600mg to logiczne, że sterownik nie poda paliwa dla takiej dawki powietrza i w takim przypadku do przeglądu w pierwszej kolejności jest doprowadzenie powietrza do silnika...
dejnekomirek napisał/a:
...Wyglada na to, ze przy nie dzialajacym czujniku, sterownik silnika sam podaje jakies dziwne wartosci...
Dokładnie tak jest, wszystko jest zapisane we wsadzie sterownika na różne sytuacje awaryjne. W innym przypadku po odpięciu przepływomierza nie odpaliłbyś silnika, nie mówiąc o jeździe.
dejnekomirek napisał/a:
A swoja droga dostaje wrecz szalu, jak ktos pisze o wycieciu zaworu EGR, tak samo rowniez fapa. Tylko ignorant moze wpasc na taki pomysl. I prosze nie robcie tego w 2.2 HDI.
Takie są polskie realia. W HDI i innych dieslach z powodzeniem się usuwa FAP-y i i ch odpowiedniki, podobnie z EGR. Nie czarujmy się, ale po prawidłowym usunięciu powyższych nie ma prawa być żadnych problemów z silnikiem.
pedro napisał/a:
4) gdzie jest czujnik tego ciśienia atmosferycznego bo trapi mnie jego zły odczyt
Już pisałem wcześniej - jest wbudowany w sterownik silnika i nie drąż tematu, bo nie ma po co.
Zajmij się uruchomieniem EGR-a i będziesz się cieszył brakiem błędu w Lexii.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA