Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
brak mocy 2.2 HDI
Autor Wiadomość
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 28 Maj 2014, 20:11   

Jakieś dobre rady przy wyciąganiu EGR??

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Maj 2014, 07:54   

Po pierwsze dobre narzedzia i duzo cierpliwosci. Mozna troche poluzowac silnik przez odkrecenie poduszki na prawym nadkolu i odchylenie silnika do przodu[nieraz pare cm odgrywa duza role. Najlepiej wymontowac wszystko , co sklada sie na system EGR. Czesto zapchany jest dolot do kolektora.
Jestem naprawde ciekawy, jak mozna usunac z silnika cos, co jest konstrukcyjnie czescia aktywna, majaca duzy udzial w regulacji cisnienia turbo, pomijajac ekologie. Nie wmowicie mi, ze piszecie nowe oprogramowanie do sterownika, bo wtedy zapytam: co dalej robicie w Polsce majac takie umiejetnosci? Jesli silnik, po takiej operacji pracuje dobrze i dalej ma czyste spaliny, zachowuje elastycznosc to dlaczego nie zglosicie tego do urzedu patentowego ? Czy tylko wydaje sie Wam, ze jest lepiej? Zawor kosztuje jakies pieniadze, ale jego brak moze generowac inne koszty, wiec czy warto pozornie oszczedzac?
Fapa chcecie usuwac, ale czy wiecie, ze w PSA wystarczy troche wiedzy i fap nie przysparza zadnych klopotow. Czasami przypomina mi to talibow: nie dla postepu.
Sam kupilem nowy dodatek: 4 litry za 115 euro, wymylem filtr i auto smiga jak nowe. Najbardziej cieszy mnie calkowity brak jakiegokolwiek dymienia, niezaleznie od wcisniecia gazu. I jak pomysle, ze ktos doradza usuniecie tego, to mam ochote popukac sie w czolo: to nie te urzadzenia sa przyczyna problemow, problemem jest brak wiedzy talibowatych mechanikow, ktorzy nie umieja poradzic sobie z nowym. Analogicznie, jak za sprzeglami SAC. Dalej nie przyjmuja do wiadomozci, ze powstalo nowe, o lepszych wlasnosciach, ale trzeba zmienic siebie, swoje przyzwyczajenia, aby to ogarnac.
Oswiec mnie puggiblu i powiedz, skad bierzesz oprogramowanie do silnika 2.2 HDI bez tych urzadzen, tzn. egr i fap? Bo jakos nie slyszalem, aby byly wersje bez. Pozdrawiam

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 29 Maj 2014, 08:23   

Z ciekawosci zapytam -> jaki wplyw ma EGR na sterowanie cisnieniem turbo?

Myslalem, ze to sluzy tylko temu, zeby ewentualnie obnizyc EGT (Exhaust Gas Temperature) i zeby sie czesc NOx'ow/CO/PAH dopalila "jeszcze raz w cylindrze". Efekt jest tez taki, ze EGT nizsze = mniej NOx'ow i kolo sie zamyka?! Czy EGR jest jeszcze do czegokolwiek innego potrzebny, niz ekologia? Jesli stechiometria jest dobrze dobrana (AFR, ale w przypadku turbodoladowanych wiemy ze zawsze jest lambda dodatnia = nadmiar powietrza), katalizator dziala prawidlowo (wiem, czas inicjacji na zimnym silniku jest tez problemem...), to nawet przy wyjeciu EGRa powinno byc ok.

Co do FAPa - przy Polskich zarobkach, nie ma sie co dziwic ze ludzie sie pozbywaja ustrojstwa (nawet jesli to jest postrzegane na zachodzie jako rzeznictwo, ale z drugiej strony dlaczego mowia to Niemcy, Fancuzi oraz inne nacje ktore w pien wyciely swoje zasoby lasow - zielonych pluc?). A z drugiej strony 115 euro za pol litra pasty polerskiej rozpuszczonej w wodzie - no wstydziliby sie producenci Eolys'u...

Nie popieram kastracji tych elementow z auta, ale z drugiej strony, trzeba do tego podchodzic rozsadnie - nie stac mnie na ich eksploatacje, a chce dalej jezdzic samochodem - to trzeba znalesc rozwiazanie.

Pytasz o programowe wycinanie EGRa i FAPa - to wcale nie jest trudna rzecz. Jesli idzie o EGR - nie mam pojecia jak to zrealizowac - ale mysle ze jakos da sie to wyjac z mapy. Ale jesli idzie o FAP to znam conajmniej 2 mozliwosci:
a) wpisac na sztywno parametr dotyczacy roznicy cisnien na czujniku roznicowym na filtrze. Normalnie jest mierzony co jakis tam czas. Widzialem juz auta ktore mialy po prostu wklepane np. 105% zapchania filtra i wyrugowany FAP.
b) czujniki cisnienia daja sygnal w postaci napiecia. Roznica tych napiec okresla "stan zapchania filtra". A roznice napiec mozna zasymulowac - oczywiscie na stalym poziomie w tym wypadku co da kalkulatorowi zludzenie ze "wszystko gra, i nic sie nie zmienia" ;)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Maj 2014, 08:50   

Nie znam bezpośredniego wpływu zaworu EGR na pracę turbosprężarki w prawidłowo działającym układzie. Pomijam oczywiście odłączenie podciśnienia i pozostawienie go luzem, czy awarię osprzętu. Turbosprężarka w silnikach HDI ze sterowaniem za pomocą podciśnienia jest regulowana ściśle przez mapy zapisane w sterowniku - od tego mamy czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik ciśnienia doładowania na rurze dolotowej i mapy dostosowujące doładowanie do warunków (np. wysokość npm., pomijam teraz wszystkie czujniki temperatury), podobnie są mapy wartości doładowania turbo do obrotów silnika vs obciążenie, mapy ograniczające maksymalne doładowanie dla określonych obrotów i obciążenia silnika (dawki paliwa), oraz pojedyńczą wartość ograniczającą doładowanie turbo. Tego nie przeskoczysz. Jeżeli sterownik życzy sobie np.2000mbar dla 1800obr, przy maks. dawce dla tych warunków, to elementy wykonawcze ustawiają się na dane wartości i kwestią osiągnięcia tych parametrów jest ilość spalin na wydechu. Czym więcej spalin, tym turbosprężarka osiąga wcześniej zadane ciśnienia. Stąd np. silnik z odłączonym EGRem troszeczkę lepiej wkręca się na obroty w dolnych partiach. Jeżeli niesprawna jest turbosprężarka, bądź elektrozawór nią sterujący, to poprawna jazda kończy się z chwilą wykrycia przeładowania przez sterownik, co skutkuje trybem awaryjnym. Zbyt niskie doładowanie, oczywiście też zostanie odnotowane.

2.2HDI sterowane są starymi EDC15, które są doskonale rozpracowane i w nich po prostu modyfikuje się parametry odpowiedzialne za pracę EGR-a, czy FAP-a.

Jeśli chodzi o zasadność usuwania powyższych, to już napisałem wcześniej - takie realia są u nas. FAP się zapycha, bo silnik jest niesprawny, bądź jego osprzęt, więc z oszczędności nie naprawia się tych elementów, tylko pozbywa się problemu z końca listy, który często jest najtańszą opcją "naprawy".

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30 Maj 2014, 12:32   

nie chcę kombinować z jakimiś wycinaniami zaślepianiem itd. w jakimś celu to jest i ma działać... teraz będę miał dużo wolnego więc będę musiał go wyjąć i umyć

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 30 Maj 2014, 13:14   

pedro napisał/a:
w jakimś celu to jest
Wymysł pseudo ekologów i tyle , za coś pieniądze biorą to i muszą coś wymyślać.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30 Maj 2014, 19:27   

jednak będę czyścił...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 08:39   

EGR jednak działa...a błąd nadal jest...
ze względu na to że nie świeci się service odpuszczam sobie dalsze poszukiwania...chyba że są jeszcze jakieś inne możliwości...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 17:08   

pedro napisał/a:
EGR jednak działa...a błąd nadal jest...

Jak to sprawdziłeś, że jednak działa? Wątpliwe, żeby działał prawidłowo i rejestrował błąd.
Możesz zrobić jeszcze jedną próbę. Podłącz lexię, ustaw podgląd parametrów, podłącz zawór EGR bezpośrednio do pompy vacuum i patrz co się dzieje ze zmierzonym powietrzem.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 3 Czerwiec 2014, 15:35   

oo o tym nie pomyślałem... tylko teraz pogoda jest nie teges...
sprawdzę jak będzie ładniej

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 26 Sierpień 2014, 12:04   

pedro, Już deko minęło czasu ... pogoda pewnikiem była "teges" a wyniku nie podałeś. :-

Tak przy okazji zapytam:
Ma ktoś z Was jakiś schemat lub rysunek dokładnego połączenia rurek podciśnienia dla tego motorka?
Cosik mi się w moim nie podoba i do tego trafiłem na zaślepioną jedną rurkę. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 27 Sierpień 2014, 09:00   

też by mi się taki rysunek przydał...

mam zbliżony problem-dlatego nie chcę zakładać nowego tematu tylko dopiszę tutaj.
Może ktoś miał taki przypadek?

W swoim 2.2hdi wszystko jest ok nie pokazuje błędów wszystko działa ładnie do momentu...
gdy temperatura otoczenia nie spadnie do 13st (!) co ciekawe jak jest 14 działa jak nigdy nic...
więc temperatura otoczenia spada do 13 lub niżej stopni i odrazu brakuje mocy-brakuje baaardzo mocy tak bardzo, że mimimalnie wciskając pedał gazu da się w ogóle ledwo ruszyć, głębsze wciśnięcie dłowi silnik. Wtedy też wyskakuje anti-pollution system fault na wyświetlaczu i kontrolka silnika się zapala. Totalny brak mocy. Czasami na biało przydymi wtedy na zimnym, czasami na zimnym też zgaśnie na wolnych obrotach. Nie ma reguły czy jadę i temperatura spada i nagle brakuje mocy i ten komunikat, czy też jak zapale go np rano na niskich temperaturach.
Zapala normalnie tylko brakuje mocy.

Gdy np po południu jest temp +14> przychodzę, zapalam auto i jedzie jak nigdy nic, przez chwile jeszcze w/w błąd się pokazuje, ale po np3 odpaleniach gdzieś po krążeniu po mieście znika.

Lexia -skasowałem wszystkie byki gdy silnik działał ok, odpaliłem silnik i nic nie łapał błędów. Poczekałem aż innego dnia temperatura otoczenia spadła, wyskoczył anitpollution i brak mocy, odczytałem go na drugi dzień jak auto już chodziło normalnie i błedy pokazało

P0401, P0402... oba jako chwilowe ( w sumie logiczne, jest ciepło nic się nie dzieje i na po wyczyszczeniu błędów nie łapie ich do momentu ponownego braku mocy i zimna na dworze)

miał ktoś takie dziwne cuda? zima nadchodzi...

ostatnio odkryłem jakiś wężyk podciśnienia idący obok filtra zdaje się do egr'a że ma dziurkę. Zrobiłem to, klapka od egra jest słyszalna że działa, ale to nie pomogło.
Ostatnio w niskich temperaturach odpaliłem, przejechałem około 4km i problem powrócił....

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Sierpień 2014, 12:55   

:D no to piszę bo mam zaległości :D
u mnie problemem okazało się ułamane łącze od elektrozaworu sterującego swirlem :D
klejenie podłączenie nowego wężyka i problem zniknął.
a tak na marginesie :D jak ten wężyk był nie podłączony to auto lepiej się zbierało od dołu- gdyż turbo zamiast chodzić na "niskim" to chodziło na "wysokim" biegu i stąd zbyt wysokie parametry zmierzone. Fakt jest taki że teraz wróciło wszystko do normy i jest ok.
Generalnie rurek podciśnienia jest w tym silniku tyle że jak był je po rozłączał to bym już ich nie złożył hehe

Kolego u ciebie widzę problem z czymś innym- jeżeli silnik poniżej temperatury 13st. wariuje i masz lexie to sprawdź jakie parametry podaje czujnik temperatury, zrób testy elektrozaworów czy działają, a jak auto kopci na biało to znaczy że ma zbyt ubogą mieszankę więc sprawdź przepływkę i filtr powietrza.
Porób scriny z danymi to obejrzymy :D

P.S. jeżeli świeci antipolution to musisz przeczytać opis błędów a nie tylko ich numery...tam jest rozwiązanie- będzie napisane wyraźnie np. zmierzona dawka jest za mała lub coś takiego a jak coś to rób scriny i wrzucaj

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 27 Sierpień 2014, 14:43   

ok, właśnie nie mam lexii...dopadłem jednorazowo u kogos tam. Ale zaopatrze się-tylko pytanie-te po 300zł na allegro spiszą się? czy to tani chinski szajs...?

jak skombinuje lexie dam znac co wyszlo co pisze, bede wrzucał screeny dalej w tym poscie. Poki co dzieki za odp:)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 27 Sierpień 2014, 17:03   

12345Artur napisał/a:
czy to tani chinski szajs...?

Wszystkie takie są i wszystkie są dobre poczytaj o tym na tym forum.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA