Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
brak mocy 2.2 HDI
Autor Wiadomość
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 08:30   

spoko kupie niedługo taką, póki co pożyczyłem lexie i dzisiaj będę robił odczyty. Dam znać co wyszło

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 12:52   

Mam i ja zagwostkę ... co prawda już śmiga jak ta la la, ale proszę o ocenę screnów z lexii. :roll:
Dosłownie dwa dni temu zamuliło go konkretnie i można było deptać w podłogę do bólu a on sobie około 2000 obrotów i miał mnie głęboko.
Po podpięciu wywaliło komunikat:
"Sygnał temperatury powietrza dolotowego - wartość CAN niedopuszczalna"
Dzisiaj sprawdziłem przepływkę, skasowałem błęda i jak na razie śmiga ... podejrzewam, że mogła wtyczka źle stykać ... ale to tylko moje przypuszczenia.
Dlatego zapodaje screny i czekam na wasze opinie. :-?

Nie podoba mi się EGR ... mam wrażenie, że chodzi swoimi ścieżkami ... :-?



Przechwytywanie.PNG
Plik ściągnięto 231 raz(y) 181,84 KB

Przechwytywanie 4.PNG
Plik ściągnięto 210 raz(y) 155,01 KB

Przechwytywanie 2.PNG
Plik ściągnięto 217 raz(y) 142,13 KB

Przechwytywanie 5.PNG
Plik ściągnięto 197 raz(y) 141,99 KB

Przechwytywanie 3.PNG
Plik ściągnięto 194 raz(y) 148,02 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 14:26   

podejrzewam ze ta rurka ktora masz luzno to bedzie to co u mnie bo powietrze masz za duze :-) albo przeplywka sie konczy - problem z temperatura powietrza i za wysokie odczyty zmierzonej ilosci powietrza moga na to wskazywac...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 17:11   

podpiąłem c5 pod lexie i co ciekawego...nie ma bledow silnika... dziwna sprawa bo kiedys p0401 i p0402 pokazywało gdy nie miał mocy-co ciekawe rurka idaca blisko filtra powietrza miala przerwe zostala naprawiona i pewnie to podcisnienie mialo cos wspolnego z w/w bledami.
Ale do rzeczy
dzis-23st na zewnatrz a komp pokazuje jak widac na obrazkach 27stopni... -bledow nie zanotował mimo że wczoraj przy temp 12stopni nie mial sily jechac pokazal sie anti pollution. Ale gdy przyszedlem godzine pozniej zapalic auto nadal w tej temperaturze to działało niby normalnie. W każdym razie dziś przy 23 nie ma bledow na wyswietlaczu w lexii i ciagnie az miło. Sprawdze jeszcze pozno wieczorem lub jak bedzie wczesny ranek i spadnie tak do 13i mniej stopni.

Poki co obejrzyjcie parametry
\\




FAP



i elektryka




oprócz tego że pokazywał 23na zewnatrz a w kompie temp powietrza 27 to nie zauważyłem nic dziwnego, EGR 95 % na wolnych, przy dodaniu gazu -odpuszczaniu spada na 5% wiec sie wartosci mu zmieniaja, przeplywka wraz z dodaniem gazu zwiekszała zdaje sie parametry wiec tez raczej ok...

co sadzicie o tych parametrach z zdjec?

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 17:50   

pedro napisał/a:
i za wysokie odczyty zmierzonej ilosci powietrza moga na to wskazywac...


A gdzie tutaj sa za wysokie odczyty??? Moim zdaniem na poziomie 500mg/raz i 50m^3/h (ta 2 wart. jest mierzona na filtrze FAP) to o wiele za malo - to polowa wskazania przeplywomierza. Pytanie jest, czy ta przeplywka daje jeszcze wiecej czy nic z tego? Sproboj Jacoll zrobic z 1-2 screeny jak mu kladziesz w sandal i zacznie sie "zbierac" nad turbodziura. Jak dla mnie to tam powinno byc nawet i do 1000mg/raz a nawet niekiedy powyzej (1100) w zaleznosci od temp otoczenia.

Temp powietrza rozsadna - no moze te 49 troche duzo - ale to auto juz zagrzane wiec moze i tyle byc w sloneczny dzien...

Chyba musze wrzucic kiedys na forum bardzo wazny tutorial - jak mierzyc parametry personalizowane do diagnostyki i jak rysowac wykresy i robic logi ;>

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 17:52   

dobry pomysł kolego-mnie by się przydał taki tutorial hehe
a o moich wskazaniach co myslicie? :-D

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 18:44   

hmm ja mam odczyty na poziomie 300... i wszystko jest ok...dlatego 500 wydaje mi się dużo

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 18:57   

hmm ja tak teraz sprawdzam u siebie co jakiś czas odczyty i widzę, że temp np teraz otoczenia na wyswietlaczu 14stopni w kompie pokazuje 19stopni a paliwa 34... wydaje mi się, że chyba coś nie tak z temp powietrza/paliwa stosunek chyba za duży porównując do kolegów którzy w tym poscie wrzucali swoje odczyty....

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 19:25   

Dzięki piękne za wskazówki. :-D
Czyli jutro (jak czas pozwoli) ciąg dalszy ... trza będzie zrobić parę screnów przy butowaniu. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 21:11   

ja już znalazłem winowacje. Jezdziłem godzine z odpalonymi parametrami na kompie i co ciekawego
Cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu zaworu recylkulacji spalin: na wolnych 95% -w czasie jazdy gdy puszcze noge z gazu jest 5%. Wtedy autko smiga elegancko.
Ale w pewnym momencie brakło mocy patrze... a tu 5%, zatrzymałem sie...dalej 5% chce dodac gazu ale ledwo wchodzi na obroty i dalej 5%. Nagle po chwili stania zaczal wchodzic pomalu az do 95% wtedy dodałem gazu wszedl na obroty i dalo sie jechac, az do momentu kiedy znowu sie zacial i 5% non stop pokazywał.
Ewidentnie problem z EGR prawda koledzy? Musze przestudiowac dokłądnie temat tego egra w tym silniku jakby ktos mial konkretne porady co do tego to smialo prosze, kazda podpowiedz jest cenna:)

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 21:21   

12345Artur, W momencie zacięcia EGR do jakich obrotów mogłeś go pogonić?
Sprawdzałeś może taką opcję?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 21:29   

jak zaciął się na 5% to na postoju ledwo do 3tys da sie go wkrecic,
w czasie jazdy minimalnie dodajac gazu to tak 2tys cos.... nie ma mocy w ogole jechac wtedy

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 21:45   

12345Artur, Czyli masz to samo co mi się przytrafiło. :-D
Teraz wróciłem do moich screnów i ... na trzecim screnie widać jak byk:
obroty 739
EGR 5%
To jest chyba to. :-)

Co o tym sądzą tęższe głowy z dziedziny dieselka? ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 21:51   

jak na wolnych masz 5% to na bank tu siedzi problem.
Mnie tylko teraz ciekawi czy elektrozawór czy klapka egr z tyłu silnika szwankuje.
Bo u mnie sie przycina okresowo widze, zwlaszcza jak temperatura ponizej 13stopni...

mnie zastanawia tylko jedna sprawa w moim FAPie, non stop mam tą samą temperature-752 stopnie, przejechalem 30km a ten nadal pokazuje ostatnie wypalanie 268km/

Czyzby to wartości stałe i fap usuniety? pod spodem auta wyglądało jakby tam nadal byl, obie sondy tez, zbiornik na eloys tez jest. Dziwne...

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 23:04   

12345Artur,Rano sprawdzę ;-) Powinno się bardziej wyjaśnić.
Nie zwróciłem wcześniej na to uwagi, ale problem z muleniem miałem właśnie rano w drodze do pracy. Całkiem możliwe, że jest już zasyfiony i przy niższych temperaturach go przyłapuje konkretniej. Po rozgrzaniu puszcza i w miare pracuje... :-?

Co do tej temperatury, to faktycznie masz cholernie wysoką ... i do tego różnicę ciśnień na fapie masz 0. Wygląda, że jest już chyba po wycince.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA