Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
brak mocy 2.2 HDI
Autor Wiadomość
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 29 Sierpień 2014, 16:05   

Sm0kus napisał/a:
Jak dla mnie to tam powinno byc nawet i do 1000mg/raz a nawet niekiedy powyzej (1100) w zaleznosci od temp otoczenia.


Było ... było ... ino kurna screenów mi nie zapisało. :-(
Dzisiaj specjalnie wziąłem syna na przejażdżkę i obserwował co bym mógł spokojnie butować. Robił screeny, ale cholera nie zapisało ... :evil:
Przepływ dochodził do wartości podanych przez kolegę Sm0kus,
Czyli wsio wskazuje, że przepływka jest ok. :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 4 Wrzesień 2014, 08:49   

Panowie, nie wiem już sam o co kurde chodzi.
Wg Lexii jedyny problem jaki występował u mnie z brakiem mocy -tylko wtedy gdy zawór EGR się przycinał i pokazywał otwarcie na 5%. Cały układ EGR jest wyczyszczony-chodź za bardzo nie był aż tak brudny.
Wymieniłem elektrozaworek od egra sądząc że to będzie przyczyną, ale nadal gdy temperatura spadnie poniżej 13stopni brakuje mocy. Dziś rano tak miałem, odpaliłem brak mocy gaśnie. Odpiąłem wężyk od elektrozaworka z białą kropką problem znikł jakby nigdy nie istniał.

Macie jakieś pomysły? chyba że elektrozaworek ten co kupiłem też jest uszkodzony....

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Wrzesień 2014, 10:43   

Zapewne wiesz, że sterownik silnika nie powinien otwierać EGR na zimnym silniku w takich warunkach? Z opisu wynika, że jednak otwiera, więc przypatrz się temperaturom, czy aby któryś czujnik nie przekłamuje i daje fałszywe odczyty. Robiłeś w ogóle jakieś testy lexią podczas występowania tej usterki?

 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 5 Wrzesień 2014, 09:05   

właśnie podmieniłem elektrozaworek na inny i to samo więc szukam dalej.

Póki co miałem odpalone parametry na żywo w czasie gdy temperatura spadała i brakowało mocy-pokazywało ten egr jak pisałem wyżej w postach.
\
Na zimnym silniku nie podpinałem się jeszcze, jutro rano to zrobię gdyż dziś powinien dotrzeć do mnie interfejs.
Co do czujnika temp mi na ciepłych temperaturach widziałem że 4stopnie do góry pokazywał -widać to i opisywałem to w postach powyżej. póki co tyle się dopatrzyłem nieścisłości.

 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 7 Październik 2014, 18:51   

szanowni koledzy, otóż w końcu..ja rozwiązałem swoj problem z brakiem mocy, dziwnymi bledami egr...itp. Niby proste ale jednak nie tak latwo bylo odnaleźć. Dla potomnych - okazało się, że są dwa elektrozaworki od egra na podszybiu i miały zamienione wtyczki! Wystarczyło podmienić wtyczki na obu elektozaworkach miejscami, po czym skasowałem błędy i do tej pory -700km w temperaturach 0-20stopni nic się nie dzieje i błędów nie ma. Niby takie proste.....

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 7 Październik 2014, 18:57   

P.S. odczyty na 3 biegu z przeplywki dochodzily nawet do 1300. sprawdzane wczoraj ;-)

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 8 Październik 2014, 07:38   

Po długim czasie wracam do Tego temtu. Wiec z brakiem mocy sie juz uporałem. winna była Przepływka. ale pozostał problem przeładowania. załączam scren przy predkosci 100 - 110 km. gaz trzymany rowno tak jak na tempomacie i po jakims czasie błedy i tryb serwisowy. Wg mnie cos sie zacina zmienna geometria ? "gruszka turbiny?" czy cos innego. pozdrawiam



05.10.2014.jpg
Plik ściągnięto 133 raz(y) 134,67 KB

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 8 Październik 2014, 10:34   

sprawdź Swirla...on odpowiada za to że może turbo przeładowywać...(u mnie był złamany wężyk na elektrozaworze) ale jeżeli to się dzieje w czasie równej jazdy to podejrzewam że się zacina... ( jedziesz równo po przyspieszaniu więc auto nie potrzebuje tyle powietrza co przedtem wieć turbo powinno mniej pompować więc zadaje ciśnienie mniejsze...ale coś trzyma turbine na wyższym biegu...- tak to rozumiem)

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
CitroenVTR

Mój samochód: C4 HB
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Pleszew
Wysłany: 10 Październik 2014, 14:40   

u mnie 245 wywaliło jak bawiłem się elektrozaworkiem na podszybiu :) warto też tam zerknąć

 
 
tomaszek


Mój samochód: C6
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: BENZYNA
Wersja:: SEDAN
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 3
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 10 Październik 2014, 18:41   

Witam sprawdź zawór podciśnienia taki z pręcikiem pod turbiną co jest

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 16 Listopad 2014, 15:12   

pedro, sprawdziłem: pękniete kolanko przy siłowniku swirl , ale martwi mnie jeszcze jedno. ogladam filmik : https://www.youtube.com/watch?v=AAgJEJkPSXo i tu po przegazowaiu swirl powraca w kierunku przodu auta a u mnie jest odwrotnie po przegazowaniu go wciaga. czyzby zamienione wezyki na elektrozaworze?

_________________

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Listopad 2014, 15:17   

Były dwie wersje. Twoja jest ta starsza.

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 16 Listopad 2014, 15:23   

puggiblue, dzięki myślałem ze cos nie tak i dlatego przeładowuje, wiec jak znajde chwile to z kanału wezmę sie za "gruszke" od turbiny i wsadzę ta od poprzedniej turbo. Dziś za zimno a w pracy nie mam chociażby lamy przenośnej.

_________________

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Listopad 2014, 15:34   

Do czasu, aż wymienisz siłownik SWIRLa, to zablokuj sobie klapy w pozycji stale otwartej. Rozumiem, że elektrozawór od turbo już sprawdzałeś (podmieniałeś) i masz pewność, że on jest sprawny? W takim razie byłby faktycznie problem w mechanicznym sterowaniu nastawnikiem turbo.

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 16 Listopad 2014, 15:44   

puggiblue, zawory sterowania podcisnieniami od egr i od turbiny są z auta w ktorym pekł pasek. C5 FL, do konca jezdzilo. jeszcze postaram sie od kogos kto ma na 100% sprawny podmienic ale na lexi widac plynna regulacje cisnienia. Co do SWIRLa, u mnie dziala prawidłowo czy powinien tak jak na tym filmie?

_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA