Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xantia II problem z nagrzewaniem się silnika po montażu lp
Autor Wiadomość
Rafał B

Mój samochód: Citroen Xantia II 1.8i 16V
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: B+G
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 21 Wrzesień 2013, 22:32   Xantia II problem z nagrzewaniem się silnika po montażu lp

Witam. Świeżak na forum i pierwszy wpis z prośbą o pomoc. Z góry przepraszam jeśli temat był poruszany, ale nie odnalazłem konkretnie takiego przypadku.
Zakupiłem 2 tyg. temu ten piękny wóz :-) no i choć stan ogólnie naprawdę super, to tak naprawdę historia nieznana bo auto sprowadzone z Niemczech więc zabrałem się za wymianę tego co uznałem za obowiązkowe: olej silnikowy, kompletny rozrząd (INA), gumki stabilizatora bo były luźne (coś dziwnie postukiwało i po wymianie gumek nie zmieniło się choć luzów pozornie nie widać i nie czuć na innych elementach zawieszenia - pozostaje dalej szukać, pewnie na szarpaku).
Pozostała wymiana płynu LHM bo według tego co wyczytałem trzeba to zrobić tym bardziej że jest już raczej żółty a nie zielony, prawdopodobnie do wymiany także tylny akumulator ciśnieniowy ? bo tyłek po zgaszeniu trochę opada, ale to deczko później. Problem mam mały po założeniu w poniedziałek (16.09) instalacji lpg (tak mi się wydaje) :
(Elpigaz - Stella Polare Comfort line - instalacja roku 2012)
wtrysk wielopunktowy
- Reduktor Cometa,
- wielozawór Elpigaz AT02E 200/0 -TOR
- Zespół wtrysku gazu 4 sekcyjny I-plus-S Arco
- komputer sterujący Comfort 3,4 cyl. STELLA
- Zintegrowany sensor ciśnienia gazu PT MAP
Bardzo długo łapie temperaturę i po przejechaniu ok.10km ma lediwe 60 stopni, gorzej że w czasie jazdy nie zwiększa się a po przejechaniu 25 km (droga do pracy) nadal jest 60 stopni, na postoju ledwie pod 80. Przed założeniem lpg było idealnie, szybko łapał odpowiednią i nie przekraczał 90 stopni. Czytam różne rzeczy i sam już nie wiem ...
- Wadliwa nowa pompa wody ?! według mnie nie bo raczej byłoby odwrotnie i silnik grzałby się ale piszę o tym bo wyczytałem i takie sugestie.
- Termostat, możliwe że nie daje rady przy nieco większym obiegu ?! Mistrz gazowy stwierdził że on jest przyczyną. Tylko czy by "padł" tak nagle. (płyn był dolany, leci z obu odpowietrzników)
Przeczytałem nawet sugestie że pomylone przewody na reduktorze ale ciężko mi w to uwierzyć bo firma jest dobra i zna się na tym.
Auto to Xantia II break 1.8 16v (110KM), pomimo niedogrzanego silnika nie zauważyłem innych niepożądanych zachowań, silnik pracuje jak wcześniej, spalanie gazu wyszło 10l/100km w cyklu mieszanym.
Pomożecie ?
I nie krzyczcie jak "nabałaganiłem"
Pzdr.

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 02:34   

na poczatek wymien termostat. koszty niewielki a i robota nie jakas bardzo skomplikowana.

gdzie ci sie wpieli z tym reduktorem?

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 06:11   

Podejrzane elementy to:
- pomyłka przy montażu gazu
- termostat.
Silnik powinien rozgrzewać się jak dawniej, a nawet szybciej przy jeździe na LPG - ma wyższą temperaturę spalania.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Rafał B

Mój samochód: Citroen Xantia II 1.8i 16V
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: B+G
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 07:48   

Przewód dolny na reduktorze to na drugim zdjęciu trójnik po prawej, przewód górny (bardziej z lewej) na reduktorze to na drugim zdjęciu trójnik po lewej.
Nasuwa mi się pytanie jak negatywny wpływ ma to na silnik, nawet przy krótkich dystansach a dzisiaj muszę zrobić ok. 200km (może nie ma różnicy krótki czy dłuższy bo i tak negatywny)
Wrzucam zdjęcia (trochę słabo widać na reduktorze)






Z góry dzięki za pomoc.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 19:49   

Rafał B napisał/a:
Przewód dolny na reduktorze to na drugim zdjęciu trójnik po prawej

Zasilanie ;-)
Rafał B napisał/a:
przewód górny (bardziej z lewej) na reduktorze to na drugim zdjęciu trójnik po lewej.

Powrót ;-)

Choć prawdę mówiąc nie ma to raczej większego znaczenia (mój reduktor ma przyłącza na górze) - tyle tylko, że szybciej wyrzuci powietrze. W swojej mam podpięte węże dokładnie w tym samym miejscu.
Na dzień dobry sprawdź kostki przy czujniku (niebieskim zazwyczaj) podającym stan temperatury dla zegarów. Możliwe, że gazownicy co nie co rozpinali i teraz brakuje dobrego styku/sygnału.
Możliwe, że podczas tej całej przeróbki coś się oberwało z węża i przyblokowało termostat uniemożliwiając jego całkowite zamknięcie. :-?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafał B

Mój samochód: Citroen Xantia II 1.8i 16V
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: B+G
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 20:40   

Ok., sprawdzę jutro kostkę i przewód przy termostacie.
W sumie to już kupiłem drugi i miałem jutro wymienić, ale wstrzymam się chwilę, może nie ma co go zakładać bo jest kiepskiej jakości, jaki polecacie ?! (pytam asekuracyjnie).

Dzisiaj zrobiłem 230 km, odcinek w dwie strony więc jednorazowo 115km, myślałem że się "poprawiło" bo wskazówka temperatury poszła powyżej 60 stopni ale niestety nie, doszła do około 75 i koniec, po jakimś czasie spadła i utrzymywała się na około 65 stopniach. Dzisiaj było nieco cieplej więc może jednak termostat.

A teraz może głupie pytanie, jakie zachowania przy zamienionych przewodach z płynem chłodniczym (wejście w reduktor > wyjście z reduktora) ?
Pytam o to ponieważ zauważyłem że przewody pod filtrem powietrza zamieniają się położeniem więc może przez to wpięli nieodpowiedni przy nagrzewnicy.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 21:01   

Rafał B, Raczej nic nie zmieni zamiana węży. Ciecz ma tylko wpływ na odparowanie ciekłego gazu i to wsio.
Polecam taką ciekawą lekturę. Powinno się sporo rozjaśnić o intalce jaką posiadasz. ;-)

Właśnie doczytałem, że powinno być zaznaczone wejście i wyjście - tylko, że na rysunku tego nie ma. :-/ Zerknij jutro na parownik - może coś tam jest zaznaczone. :-?

Jeszcze coś znalazłem.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafał B

Mój samochód: Citroen Xantia II 1.8i 16V
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: B+G
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 21:14   

Z instalacją lpg to tak "zaryzykowałem" ponieważ opinii nie za wiele a większość wybiera STAG-a i BRC, ale nie mam uprzedzeń no i zachęciły mnie opisy ale i zakład instalacyjny. Trzecie tankowanie, dwa razy spalanie ok. 9,5l/100km dzisiaj bomba bo niecałe 8l/100km.

Napiszę jutro po sprawdzeniu i ewentualnej wymianie termostatu czy jest poprawa.
Dzięki za podpowiedzi.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 21:19   

Rafał B, W swojej mam już 7 lat instalkę AKME (polski wyrób) i jak na razie ganiam. Spalanie podobne do Twojego 10/100. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 21:26   

A może problem leży w czujniku temperatury ?
Ja bym mu zrobił test.

Miałem w pewnym aucie ( renault megane ) sekwencyjną instalkę na sterowniku Stag'a i bardzo sobie chwaliłem, spalanie 10l/100km - skrzynia automat, silnik 1.6.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Rafał B

Mój samochód: Citroen Xantia II 1.8i 16V
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: B+G
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 21:45   

Jacoll, może jednak ma znaczenie podpięcie przewodów... zobacz, przewód od nagrzewnicy do końcówki reduktora WEJŚCIE czyli już ogrzany, jest to logiczne. Nie miałoby znaczenia gdyby nie było znaków WEJŚCIE/WYJŚCIE.
Może sprawa jest błaha i w tym tkwi problem, ale to też sprawdzę i zadzwonię do gazowników z pytaniem jakie zachowania w takim przypadku.
Powiedzcie tylko który lewy czy prawy na ścianie przedniej to wychodzący z nagrzewnicy (chyba nie walnąłem byka :shock: ) ;-)

Wojtis1990, moja meganka 1,6 w sedanie paliła max 8l/100l, ale miałem pół roku i więcej mieć nie będę ;-) , nie sprawdziła się w moim przypadku choć nie mogę powiedzieć aby to było takie kiepskie auto.

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 24 Wrzesień 2013, 18:31   

Zamienione wejście i wyjście w reduktorze nie powinno mieć znaczenia, chociaż lepiej jest montować tak jak na schemacie. Pisząc o pomyłce miałem na mysli takie wpięcie reduktora, że powoduje on otwarcie dużego obwodu chłodniczego - np. wejście zmałego obwodu, a powrót do dużego obwodu.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Rafał B

Mój samochód: Citroen Xantia II 1.8i 16V
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: B+G
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 24 Wrzesień 2013, 20:08   

Problem rozwiązany :-)

Termostat - uszczelka przerwana aż się podwinęła. Jak wspominałem auto kupiłem dopiero trzy tygodnie temu a chłodniej zrobiło się od niedawna dlatego dopiero teraz okazało się że niedomaga.
Co do podłączenia reduktora, podpięcie w jedno czy drugie wejście na reduktorze nie ma znaczenia, bynajmniej tak jest w przypadku zastosowanego u mnie który nie ma zaznaczonego wejścia/wyjścia - taką informację otrzymałem w swoim warsztacie. Podobno nie ma to również znaczenia gdy jest określone wejście/wyjście ale trzeba doczytać/dopytać.

Dzięki za zainteresowanie i pomoc.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 24 Wrzesień 2013, 20:34   

Starym zwyczajem na tym forum Rafał B, ZUCH :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 25 Wrzesień 2013, 05:13   

Rafał B napisał/a:
Problem rozwiązany

Rafał B, ZUCH :mrgreen:

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA