Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
3 Listopad 2013, 11:38
C5 - tryb awaryjny – za wysokie ciśnienie turbo
Autor Wiadomość
Grzeesiu

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 1
Skąd: lubelskie
Wysłany: 17 Październik 2013, 20:40   C5 - tryb awaryjny – za wysokie ciśnienie turbo

Od pewnego czasu mam problem z przejściem samochodu w tryb awaryjny (2002 / 2.2 HDI / automat). Po uruchomieniu silnik wyświetla się komunikat Antipollution fault , zapalona jest lampka kontrolna pracy silnika oraz service. W trakcie jazdy (po przejechaniu 20km a innym razem 100km) pojawia się komunikat ESP/ASR not functioning i samochód przechodzi w tryb awaryjny. Błąd ten występuję najczęściej podczas próby dynamiczniejszego przyspieszenia. W rezultacie następuje spadek mocy, ograniczenie obrotów.

Na diagnostyce (lexia) wyszło, iż jest za wysokie ciśnienie turbo. Został wymieniony elektrozawór turbo. Dodatkowo mechanik zdiagnozował, iż zawór (do niego przypięta jest pomarańczowa wtyczka), zlokalizowany tuż obok filtra powietrza, jest ciągle otwarty. Aby jednak sprawdzić czy ta usterka ma wpływ i powoduje przejście samochodu w tryb awaryjny zmienił podłączenie przewodów obiegu podciśnienia (przewód odłączony w miejscu zaznaczonym na czerwono i podłączony w miejscu zaznaczonym na zielono). Strzałka żółta pokazuje, gdzie pierwotnie był podłączony przewód.

http://w12.wrzuta.pl/obra...eg_podcisnienia

Po tej zmianie mam wrażenie jednak, że samochód przechodzi jeszcze szybciej w tryb awaryjny (już przy pierwszym mocniejszym przyspieszeniu).
Według mechanika brak poprawy oznacza, iż usterka zaworu nie ma wpływu i trzeba sprawdzić turbinę. Turbina przeładowuje, ale za wysokie ciśnienie powoduje włączenie trybu awaryjnego.
Mechanik tego nie może zrobić, bo jak mi wyjaśnił przekładnia znajduje się wewnątrz turbiny, więc trzeba wysłać ją do specjalnego serwisu (a to już wydatek od 500 zł netto w górę – w zależności jaki problem będzie).
Nie jestem przekonany, aby zaczynać naprawę turbiny. Czy może ktoś pomóc / doradzić, co jeszcze może powodować ten błąd lub potwierdzić, iż to raczej turbina. Będę wdzięczny za pomoc.
Dodam, że przewody podciśnienia były sprawdzone – są szczelne. FAP był wymontowany przez poprzednika właściciela, więc w temacie jak to zostało zrobione nie mogę się wypowiedzieć. Lexia nie zdiagnozowała jakiś problemów z FAPem.

Z góry dzięki za pomoc!!!

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Październik 2013, 22:32   

Błąd Antipollution sygnalizuje problem z systemem oczyszczania spalin, czyli jest problem nie tylko z turbo.
Czy sprawdzając turbo, mechanik próbował po prostu odpiąć od niego wężyk podciśnienia? Jeżeli turbo będzie nadal przeładowywało, to masz winnego.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA