piotr88ek
Mój samochód: C5 kombi
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2013 Posty: 108 Skąd: Niemodlin
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 15:26 Unblock diesel filter oraz Top up engine oil level
Witam, ostatnio dwa razy zapalił mi się komunikat UNBLOCK DIESEL FILTER. Oczywiście chodzi tutaj o odblokowanie FAP-u, to wiem. Ale dzisiaj zapaliła mi się także wiadomość TOP UP ENGINE OIL LEVEL. Pierwsza myśl - "zbyt wysoki poziom oleju". Wyczytałem jednak, że słowo TOP UP oznacza też "dolać, dołożyć". Poziom oleju na bagnecie jest taki, jaki był od kiedy mam auto (MAX), a sprawdzam jego stan raz w tygodniu.
Pytanie brzmi: czy oba komunikaty są wzajemne i czy przez zapchany filtr FAP może podnieść się poziom oleju w silniku ?
_________________ Nieważny rocznik, nieważny rodzaj nadwozia, nieważny rodzaj paliwa.
Ważne, że C5.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 15:55
piotr88ek napisał/a:
Ale dzisiaj zapaliła mi się także wiadomość TOP UP ENGINE OIL LEVEL.
Zapaliła się podczas jazdy czy podczas odpalania ?
Jeżeli podczas odpalania to możliwe , że stałeś na jakiejś nierówności i prawdopodobnie po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu komunikat znikł .
Jeżeli tak to te typy tak mają .
_________________ niech moc będzie z DS
piotr88ek
Mój samochód: C5 kombi
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2013 Posty: 108 Skąd: Niemodlin
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 18:44
Po tankowaniu na stacji, więc raczej na równi. Wróciłem z kasy, odpalam i taki komunikat. Przyjechałem do domu i odpaliłem jeszcze raz, komunikat i kontrolka SERVICE zniknęły.
Wyczytałem na forum Peugeota w podobnym temacie, że takie informacje są częstą przypadłością, ale jeżeli poziom oleju na bagnecie jest ok to nic złego się nie dzieje i tak jak piszesz "te typy tak mają"
Dzięki i pozdrawiam!
_________________ Nieważny rocznik, nieważny rodzaj nadwozia, nieważny rodzaj paliwa.
Ważne, że C5.
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Październik 2013, 21:26 Re: Unblock diesel filter oraz Top up engine oil level
piotr88ek napisał/a:
... czy przez zapchany filtr FAP może podnieść się poziom oleju w silniku ?
Jak najbardziej tak. Podczas prób wypalenia filtra dolewane jest paliwo powtryskami, które może rozrzedzać olej i podnosić jego stan.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 4 Październik 2013, 22:33
czy to sobie wyobrazasz, jakie to musialby byc ilosci paliwa?
auto by kopcilo lepiej niz stary kamaz czy ruski ciagnik balastowy
a co do tematu: czujniki poziomu oleju czesto swiruja i zaklamuja. wiec sie nie przejmuj.
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Październik 2013, 23:00
Uwierz lub nie, ale tak jest. I nie musi dymić.
A jeśli stan przy fap-ie utrzymuje się na stałym poziome (w przypadku kolegi piotr88ek) to przyjrzałbym się temu. Pierwsza sprawa - jak szybko lecą kilometry do serwisu oleju? Na swoim przypadku - 607 2.2HDI jeżdżąc po mieście miał spore problemy z wypalaniem (dodatkowo utrudniał to nieszczelny intercooler) i poziom oleju rósł w zawrotnym tempie. Po wycięciu fapa od wymiany do wymiany poziom nie wzrasta, a tylko ubywa z bagnetu).
piotr88ek
Mój samochód: C5 kombi
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2013 Posty: 108 Skąd: Niemodlin
Wysłany: 10 Październik 2013, 21:16
Kontrolka, że z poziomem oleju coś jest nie tak zapaliła się tylko raz. Auto stało lekko pochylone, więc to pewnie od tego. Po ponownym uruchomieniu silnika problem znikł. Od tamtego momentu jednak sprawdzam z raz w tygodniu poziom na bagnecie - jest ok. Kilometry lecą "normalnie". W między czasie wypalałem FAP, po jego wypaleniu poziom olej taki sam, jak w trakcie alertów UNBLOCK DIESEL FILTER, więc raczej szanse zerowe, że w moim przypadku poziom oleju "ześwirował" przez zapchany filtr FAP.
_________________ Nieważny rocznik, nieważny rodzaj nadwozia, nieważny rodzaj paliwa.
Ważne, że C5.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum