Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Bez plaka nie odpali.
Autor Wiadomość
gregor1972

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyn
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: częstochowa
Wysłany: 6 Październik 2013, 18:28   Bez plaka nie odpali.

Witam wszystkich.Mam problem ze swoją cytrynką , nie odpali jak się nie wspomoże plakiem a jak już odpali to potrafi zgasnąć.Dziś na swojej drodze spotkałem waszego moderatora (grigori333) :-) miał ze sobą komputer i wyskoczyły takie błędy:
sygnał położenia zaworu turbosprężąrki P2565 P2563
elektrozawór obejściowy układu chłodzenia P1598
sygnał ciśnienia turbo zwarcie za plusem P0238.
Proszę o podpowiedzi co mnie może czekać.
Jeszcze raz dzięki Grigori.

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 6 Październik 2013, 20:11   

standardowe pytanie jak na ropniaka:
- swiece zarowe dzialaja?
- automat swiec dziala?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Październik 2013, 21:39   

Witam. A co ma stan swiec zarowych w HDI do odpalania? Owszem, swiece powinny byc sprawne, ale tak naprawde dzialaja w nizszych temperaturach. Odpalalem bez problemow w Norge przy -20 na jednej grzejacej swiecy.
Szukalbym problemu w dolocie paliwa, moze pada zawor cisnienia w filtrze, albo problem z pompa paliwa w zbiorniku. Zakladam, ze silnik pracuje poprawnie po odpaleniu. Przy tych bledach przechodzi w tryb awaryjny i brak mocy, ale odpalac powinien. Moga wystapic problemy z odpalaniem przy niesprawnym zaworze cisnienia na pompie CR, ale brak tego w bledach. Mialem kiedys podobny problem z C5 2.2 hdi, czasami nie chciala odpalic. Pomoglo poprawne zlozenie filtra paliwa, na obudowie pojawial sie przeciek paliwa. Po uszczelnieniu palila bez problemu. Zycze powodzenia

 
 
gregor1972

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyn
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: częstochowa
Wysłany: 7 Październik 2013, 11:25   

U mnie nie ma pompy w zbiorniku paliwa.Po odpaleniu gaśnie jak go nie trzymam na wyższych obrotach a wycieków paliwa nie zauważyłem. Mam podejrzenia , że to zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR lecz nie mam drugiego żeby to sprawdzić.

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 7 Październik 2013, 15:41   

gregor1972 napisał/a:
U mnie nie ma pompy w zbiorniku paliwa


wiec gdzie jest? :)

 
 
gregor1972

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyn
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: częstochowa
Wysłany: 7 Październik 2013, 15:53   

Jest to układ paliwowy siemensa i z tego co wiem to w zbiorniku nie ma pompy za to jest pompka ręczna tzw "gruszka" przed filtrem.

 
 
radial
Olek

Mój samochód: citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi....:)
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 92
Skąd: Koszalin
Wysłany: 7 Październik 2013, 15:58   

A może kolega założył sobie pompę rotacyjną... ;-) . Co do zaworu wysokiego ciśnienia to czasami wystarczy go wymontować i wd 40 potraktować i powinien zadziałać ,a sprawdź jak wygląda oring na zaworze.

_________________
było:

citroen bx 1,9 trd 1988
citroen xantia 1,9 d 1995
 
 
gregor1972

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyn
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: częstochowa
Wysłany: 7 Październik 2013, 16:08   

Oddałem właśnie cytre do pana doktora. Zobaczymy co powie i jutro dam znać.

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 7 Październik 2013, 16:50   

Odwrotnie - jak masz uklad boscha to nie ma pompki w baku (tylko na pompie CR jest pompa zebata - wstepna) ktora ssie paliwo. Jak masz siemensa to masz pompke w baku ktora ma dawac 1.2 bara.. Tak czy inaczej pachnie mi to zapowietrzaniem ukladu niskiego cisnienia (skoro po plaku zaskakuje i pali). Jakbys mi napisal VIN na prv to szybko sprawdze jak to u ciebie wyglada w Citroen Service i bedziemy mieli mniejwiecej jasnosc gdzie i czego mozna szukac - zebys przy mechanikach pol auta nie wymienil bez sensu.

Ta pompka to byl moj pomysl wczoraj, jak Grigori do mnie dzwonil, ale tak na szybko to ciezko cos wyknuc.

Gdyby byl problem z regulatorem WC - byly by bledy regulacji w Lexi (czy to spadek wydajnosc, czy blad regulacji)

Co do swiec - raczej sobie tym nie zaprzataj glowy. Jak cieple auto moze zgasnac i nie palic?

Czym bym sie zainteresowal natomiast, to napewno klemy aku i wogole samo aku i jego ladowanie. Niestety HDIki tak maja, ze np. luzna jakas masa albo klema na aku i sobie lubi zgasnac "niespodziewanie".

A tak poza tym to po kolei. Wszystkie wtyczki + Contact Spray = profilaktyka.

Co do turba i czujnika cisnienia - az dziw bierze ze to auto jezdzi inaczej niz w trybie awaryjnym - bo teoretycznie nie powinno inaczej. Kablologia czujnika albo niestety nowy czujnik. Nie warto kupowac "na allegro za 100zl" - niestety jest to czesc ktora musi trzymac swoja charakterystyke i jak tego nie robi to bedziesz mial wiecej problemow z samochodem - dlatego warto kupic nowy czujnik MAP zgodny ze specyfikacja. Na rynku jest ich sporo, ale wiekszosc nieoryginalow nie trzyma parametrow (np. wskazanie na cisnieniu atmosferycznym - bo to czujnik wzgledny - daje za wysoki woltarz i tym samym juz od poczatku masz zla char. pracy czujnika i turbiny a co za tym idzie silnika)...

Reszte bedziemy meczyc na bierzaco jak bedziesz pisal co i jak..

No a Grigori oczywiscie ZUCH ze okazal pomoc potrzebujacemu! Dobrze ze sie do Was nie wybieralem, bo bym nic nie wskoral a czasu bym stracil pewnie z 1.5h - a Drakula czeka na nowa uszczelke!

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Październik 2013, 19:09   

Sm0kus napisał/a:
Odwrotnie - jak masz uklad boscha to nie ma pompki w baku (tylko na pompie CR jest pompa zebata - wstepna) ktora ssie paliwo. Jak masz siemensa to masz pompke w baku ktora ma dawac 1.2 bara..


Nie, nie. Odwrotnie. Tutaj nie ma dyskusji.

Ostatnio zmieniony przez puggiblue 7 Październik 2013, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregor1972

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyn
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: częstochowa
Wysłany: 7 Październik 2013, 19:20   

Też mi się tak wydaje , że u mnie nie ma pompki w zbiorniku.



00027066.jpg
Plik ściągnięto 551 raz(y) 39,58 KB

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 8 Październik 2013, 07:45   

Sm0kus napisał/a:
aż dziw bierze ze to auto jeździ inaczej niż w trybie awaryjnym
Właśnie jeździ w trybie awaryjnym .

_________________
niech moc będzie z DS
Ostatnio zmieniony przez grigori333 8 Październik 2013, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 8 Październik 2013, 08:13   

puggiblue napisał/a:
Nie, nie. Odwrotnie. Tutaj nie ma dyskusji.


peggiblue no nie, chwileczke... bo sie pogubimy..

Siemens = pompka w baku + pompa wtryskowa
Bosch = pompka zebata na pompie WC.
Raz na zawsze. Amen.

W tym wypadku jest Siemens (wg. VINu i Citroen Service). Ale jakims dziwnym cudem wg. opisu na CitroServ czujnik w baku jest bez pompy. A na pompie wtryskowej nie ma pompki wstepnej (jest roznica w wygladzie!). Sam juz powoli nie wiem OCB w tym wszystkim, dajcie mi chwilke...

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 8 Październik 2013, 08:32   

Dobra. Juz wiem.

Jest pompa WC Siemensa, nr czesci 1920QH - pompa jest hybryda pompki rotacyjnej (takiej jak powinna byc w baku, jest ona od strony kola napedowego umieszczona) i zwyklej pompy wielotloczkowiej CR (czyli tutaj juz tradycyjnie). Nie ma zaworu dlawienia NC (tak jak to jest w pompach Boscha) -a przynajmniej tak to wyglada. Jest za to zawor regulacji wysokiego cisnienia (tradycyjnie) czyli selenoid.

Reszte wnioskow dopisze zaraz jak wroce z zebrania.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Październik 2013, 08:53   

Budowa pompy Siemens I i II generacji
(z forum Common Rail)


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA