Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny klekot (terkot) silnika 1.9 TD
Autor Wiadomość
seba01

Mój samochód: Obenie C4 GP Wcześniej Xantia 1.9 TurboD
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: Medyka
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 14:37   Dziwny klekot (terkot) silnika 1.9 TD

Witam
Chciałem się zapytać o dziwny terkot silnika po zapaleniu - auto stało dwa dni nieuruchamiane i dziś po zapaleniu zaczął strasznie głośno chodzić jakby terkotanie lub jakby coś uderzało w środku silnika z przodu od strony prawej (pasażera), po czym włączyła się lampka z literką K (auto diagnostyka). Zgasiłem silnik i po jakiejś chwili zapaliłem go ponownie i to samo. Zostawiłem tak zapalony silnik, aż po ok 10 min przestał terkotać i już było wszystko w porządku. Pytam głównie dlatego żeby wiedzieć jaki może być to objaw i czy to coś poważnego czy tylko związane z niska temperatura? Może ktoś z was miał podobny objaw. A tak przy okazji kontrolki to dodam, że potrafi mi się czasem włączyć jak hamuje silnikiem ale po dodaniu gazu wyłącza się.
Pozdrawiam

Zapomniałem dodać silnik 1.9 TD jak w temacie auto z 1997 r

_________________
Seba :)
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 17:43   

wtryski leją i jak zimny to jest taki dźwięk jak by się miał zaraz rozpaść silnik w drobny mak

wymieniaj czym prędzej jak ci szkoda silnika, i jak chcesz poznać pracę silnika jak był nowy , to nie oszczędzaj na częściach, tylko górna pólka końcówki załóż

 
 
seba01

Mój samochód: Obenie C4 GP Wcześniej Xantia 1.9 TurboD
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: Medyka
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 19:19   

hm, dzięki tego się nie spodziewałem

Skoro jestem już przy temacie to może taki krotki zarys co wymienić - tu jeszcze nie za bardzo wiem (wtryski czy końcówki) bo kolega darek_k trochę chaotycznie napisał tzn ze wtryski mi leją (tu zapytam co może się stać) i żebym wymienił prędko końcówki z górnej półki co zrozumiałem że należy to wymienić i wystarczy.

Może o jakiej kwocie mówimy jeżeli chodzi o części oraz koszt wymiany chyba że da się wymienić samemu, oraz jakiej dobrej firmy polecacie?
Tak jeszcze zapytam - wtryski znajdują się koło swiec żawowych?

pozdrawiam

_________________
Seba :)
 
 
Roman Suchara
stary

Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 224
Skąd: Orzesze
Wysłany: 14 Grudzień 2012, 12:22   

Tak, koło świec,odkręcane nasadowym kluczem 27.Końcówki dobrej jakości to np.PDN0SD299 prod.WUZETEM (koszt 4-ech szt około 220pln).Nie zapomnij o podkładkach atermicznych,bo bez nich załatwisz nowe końcówki już po kilku minutach jazdy.Samemu raczej nie wymienisz bo wtryskiwacze trzeba ustawiać na odpowiednie ciśnienie.Niesprawności końcówek najlepiej ujawniają się podczas mrozów,bo silnik albo nie zapala ,albo gdy już zapali głośno klepie zanim się rozgrzeje.

_________________
Pozdrawiam Roman
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 14 Grudzień 2012, 16:43   

najlepiej założyć końcówki BOSCH , będą pewniejsze niż zamienniki , koszt niewiele większy ale pewność że będzie poprawnie działać i długo jest pewniejsza
podkładki atermiczne i miedziane pod wtrysk kupisz u pompiarza

wtryski możesz sam wymontować
ale z tego co piszesz wnioskuje że masz blade pojęcie w temacie
więc zawieź lepiej auto po pompiarza i niech się wszystkim zajmią

koszt ustawienia ciśnienia nie powinien być większy niż 15-20zł od wtrysku + koszt końcówek i podkładek, są dwie, miedziana i atermiczna na jeden wtrysk

 
 
seba01

Mój samochód: Obenie C4 GP Wcześniej Xantia 1.9 TurboD
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: Medyka
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 10:30   

wielkie dzieki za odpowiedzi.
Laikiem nie jestem, duzo sam sobie robie, ale w tym przypadku to bedzie ciezko. Samo wykrecenie itp to bez problemu ale jak mowisz ze ustawia sie cisnienie to juz gorzej.
Poprostu jak bede mial chwile podjade do mechanika i popytam zeby sie zorientować bo i tak niestety bede to robil gdzies na wiosne (zwolnili mnie z pracy wiec ważniejsze poki co zycie)
A te koncowi WUZETEM do dobra firma bo chyba ostatnio widzialem na necie

pozdrawiam

_________________
Seba :)
 
 
Roman Suchara
stary

Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 224
Skąd: Orzesze
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 10:53   

To firma jedna z najlepszych w świecie.Dokładnością przewyższa Boscha,u którego nie wiadomo kto jest wykonawcą,bo to tylko handlarz.jak biedronka czy tesco.

_________________
Pozdrawiam Roman
 
 
Tadeusz

Mój samochód: Xiantia 1,9TD
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 55
Skąd: Kraków, Bronowice
Wysłany: 23 Październik 2013, 11:26   

Czy ktos z Was zna rozmiary podkładek dla 1.9 TD ? Szykuje sie wymiana i chce skompletować części,

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA