Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Smród spalenizna kontrolka ładowania
Autor Wiadomość
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 01:03   Smród spalenizna kontrolka ładowania

Nie dobra rzecz się stała.
Pojechałem odebrać czache z imprezy, wszystko działa elegancko, wsiedliśmy do samochodu, odpaliłem i wyskoczyła kontrolka od ładowania, zaczęło coś śmierdzieć, nie działała dmuchawa na żadnym biegu, od czasu do czasu coś pikało w zegarach, zajrzałem pod maskę ale nic się nie paliło, pojechaliśmy do niego kilka kilometrów. Odstawiłem go do domu i wracam do siebie, na najbliższym skrzyżowaniu przestały działać kierunkowskazy, wyświetliła się kontrolka z wykrzyknikiem, od oleju oraz poduszek powietrznych, poruszałem kierunkowskazem i w jednej chwili wszystko wróciło do normy. Wróciłem do domu, poszedłem na gorę po klucze żeby na noc akumulator odłączyć żeby się w razie "W" coś nie zapaliło. Wróciłem po chwili i chciałem odpalić samochód, zero reakcji, cyk cyk cyk, jakby padł rozrusznik albo zabrakło prądu, miernik został na warsztacie więc posiłkowałem się tylko takim prowizorycznym miernikiem pod zapalniczkę który pokazał czerwoną diodę, centralny zamek ledwo zamkną auto. Teraz ładuje akumulator i spróbuje rano odpalić. Pytanie do was, co to tam się mogło spalić ? Obstawiałbym alternator bo to z jego okolic śmierdziało. Jest na miejscu używka którą chyba kupie i podmienię a ten w wolnym czasie dam do regeneracji. Chyba że to tylko regulator, ale czy byłyby tak dziwne objawy ?
Smród był taki duszący jakby się kable spaliły, po ciemku nie wiele widać, ale od góry świeciłem latarką i wszystko wygląda w porządku, nic się nie dymiło.
:cry:
Dodam że koło pasowe alternatora nie jest zatarte bo to na pierwszy rzut podejrzewałem, kręciło się z innymi i pasek jest nienaruszony.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 05:27   

wojtis1990 napisał/a:
Chyba że to tylko regulator
Raczej nie bo wtedy na początku wszystko świeciło by o wiele jaśniej .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 10:26   

Nie ma ładowania, 12.4V. Zabieram sie za wyjmowanie alternatora.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 12:45   

wojtis1990, Najszybciej to chyba szczoteczki się skończyły i nastąpiło zwarcie. Dlatego też śmierdziało uzwojeniami. ;-)

No ale zobaczymy co wyjdzie po demontażu altka. :roll:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 20:24   

Żeby wyjąć alternator w tym silniku to nie takie hop siup jak sobie myślałem, trzeba odsunąć pompę wspomagania, zbiorniczek wyrównawczy, opuścić sprężarkę klimatyzacji. Alternator jest firmy mitsubishi, nie zamierzam go naprawiać, ani regenerować, wszystko jest w środku. Jutro zakładam używkę i zobaczymy co z tego będzie, staremu zrobię zdjęcia i wam pokaże.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 8 Styczeń 2014, 19:56   

Kupiłem używany alternator. Komu dać ten mój stary żeby sprawdził co się upaliło, szukam chętnych żeby zamknąć temat ?
Jutro dalsza część montażu.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Styczeń 2014, 20:39   

Pewnie uzwojenia się stopiły i zaczęło śmierdzieć. Kiedyś miałem taki przypadek, że fazy się potopiły ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
saniowski


Mój samochód: Citroën Xsara
Poj. silnika (cm3): 1786
Paliwo: Pb95 + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 64
Skąd: Chełm
Wysłany: 8 Styczeń 2014, 23:15   

Miałem podobną sytuację u siebie. Alternator huczał, huczał, ale jeździłem dalej gdy na skrzyżowaniu zapaliła się kontrola ładowania i zaczęły falować obroty. I czuć było smród spalenizny. Okazało się, że rolka całkiem się zatarła i nie chciała drgnąć w żadną stronę. Też chciałem oddać do regeneracji ale szkoda czasu na "pierdoły" i kupiłem używany w bardzo dobrym stanie.

wojtis1990 napisał/a:
Żeby wyjąć alternator w tym silniku to nie takie hop siup jak sobie myślałem, trzeba odsunąć pompę wspomagania, zbiorniczek wyrównawczy, opuścić sprężarkę klimatyzacji.


demontaż demontażem, naciągnąć dobrze pasek to sztuka, gdy naciąg jest u spodu alternatora i trzeba się tarzać po betonie.

_________________
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 07:13   

Moje koło pasowe ładnie chodziło to nie jego wina, dobrałem się do szczotek i jedna jest dłuższa, a druga krótsza. Łożyska nie mają luzów i nie huczą.
saniowski napisał/a:
naciągnąć dobrze pasek to sztuka, gdy naciąg jest u spodu alternatora i trzeba się tarzać po betonie.

Tutaj jest ten napinacz dynamiczny na mimośrodzie, w razie coś to niedaleko jest zaprzyjaźniony mechanik i uderzę do niego po pomoc.
Ja się zatrzymałem na epoce golfa i renówki gdzie pasek naciągało się śrubą na grzebieniu. Citroena uczę się na nowo powoli.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 17:00   

saniowski, w hdi nie miałem problemu z paskiem a dwa jeszcze pomaga w tym napinacz..moja wersja z roku 2000 ma dłuższą opcje paska do połowy roku a po połowie są już krótsze. Wersję krótszą założył mnie kiedyś kiepski mechanik i wszystko cierpiało a założyć się da,ale mnie podpadło-do kumpla a ten katalog i dał mnie wg.niego taki jak miałem stary czyli dłuższy :-)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 20:47   

U mnie jest napinacz dynamiczny i w sumie to z paskiem nie było problemu, podszedł zaprzyjaźniony mechanik, kazał mi założyć pasek na wszystkie koła, tylko nie na pasowe wału, pokręcił rolką na mimośrodzie, na luzie kołem pasowym wału, pasek wskoczył, zakręcił śrubę na tym mimośrodzie i jazda. Alternator daje około 14.32 V, jak włączę światła i dmuchawę to nie wiele spada - czyli wszystko jest w porządku. Dalej nie znamy przyczyny problemu, jak uda się oddać ten stary alternator komuś kto będzie miał ochotę go sprawdzić za przysłowiową flaszkę to napiszę co dokładnie się w nim spaliło.
Jako mechanik amator - xsarę muszę uczyć się na nowo - to nie golf gdzie bebechy są na wierzchu. Dodam że dostęp jest tragiczny i sporo trzeba na rozbierać. Na jutro zostało mi już tylko założyć plastikowe osłony, koło i można wyjechać z warsztatu.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 20:55   

no to ja krótko: ZUCH :mrgreen:

 
 
saniowski


Mój samochód: Citroën Xsara
Poj. silnika (cm3): 1786
Paliwo: Pb95 + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 64
Skąd: Chełm
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 23:30   

wojtis1990 napisał/a:
Dodam że dostęp jest tragiczny i sporo trzeba na rozbierać.


ten francuski typ tak ma. ale za to kochamy nasze Cytrynki ;)

_________________
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 08:02   

saniowski napisał/a:
ale za to kochamy nasze Cytrynki ;)

Za ten tragiczny dostęp bluzgałem jak szewc, ale sara i tak jest kochana.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Styczeń 2014, 08:57   

Ja dodam tylko od siebie ze Wojtas pracowal i tarzal sie pod fura jak pelen profesjonalny mechanior i odwalil kawal roboty za co mu wielkie gratki sie naleza:-) Przy okazji nauczyl sie sporo i obaj uczymy sie teraz na mojej xsarce.

_________________
clear sound in my car:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA