Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
8 Marzec 2014, 09:27
2.0 hdi gaśnie na luzie
Autor Wiadomość
dalmashin

Mój samochód: xsara 2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: on
Wersja:: hdi 90km
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Wwa
Wysłany: 7 Marzec 2014, 18:28   2.0 hdi gaśnie na luzie

Witam.
Mam xsare 2.0hdi 90KM kombi 2001r. Około miesiąc temu zauważyłem pewien problem podczas jazdy. Mianowicie gdy wciskałem pedał gazu samochód jakby najpierw na ok. 2 sekundy zwalniał poczym przyśpieszał (takie mam odczucie, tak jakby najpierw lekko nacisnąć hamulec po czym pedał gazu). Zdarzyło się to już kilka razy i trwa zazwyczaj ok. 1 min. Żadne kontrolki od silnika w tym momencie się nie zapalają. Dziś jednak dokładnie miałem ten sam objaw jednak podczas dojazdu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła samochód gasł. Gdy puszczałem sprzęgło to odpalał mi na biegu, lecz gdy musiałem się zatrzymać nie mogłem już odpalić go z kluczyka. Normalnie kręci lecz nie odpala. Zepchnąłem go na bok i posprawdzałem kable (były ok.) i odłączyłem kleme od aku. Po ponownym podłączeniu klemy auto odpaliło bez najmniejszego problemu. Przejechałem parę kilometrów i znów to samo. Za trzecim razem przy przekręcaniu kluczyka zauważyłem, że wskazówka prędkości z zera uniosła się na ok. 18km/h po czym zaczęła lekko falować. Próbowałem odpalać ale nic to go zepchnąłem na pobocze i jeszcze raz spróbowałem bez zdejmowania klem. Odpalił normalnie. Dodam także, że czasami gdy stoję na światłach (na luzie) obroty skaczą od ok. 600 do 1100 (mam wrażenie, że już prawie zgaśnie zaraz ale nie). Dzieje się to czasami ale tylko raz do tej pory przy takim skakaniu obrotów silnik zgasł. Może to ma związek z dzisiejszymi problemami. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Marzec 2014, 19:19   

dalmashin napisał/a:
2 sekundy zwalniał
miałem tak po kupnie auta-było zamulone na wydechu...ale większych problemów nie miałem jak Ty. poza tym w poście rok auta 2001 a w profilu niczym nówka ;-)

 
 
dalmashin

Mój samochód: xsara 2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: on
Wersja:: hdi 90km
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Wwa
Wysłany: 7 Marzec 2014, 20:38   

Dziękuję za odpowiedź. Czy możesz dokładniej sprecyzować, że mialeś zamulone na wydechu. W którym miejscu? W jaki sposób oczyszcileś?

Ps. Profil juz zmienilelem.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Marzec 2014, 20:41   

dalmashin napisał/a:
Czy możesz dokładniej sprecyzować, że mialeś zamulone na wydechu. W którym miejscu? W jaki sposób oczyszcileś?

Zapewne wyciął katalizator :lol:

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Marzec 2014, 20:58   

dalmashin, dałem mu czadu łagodnie mówiąc na trasie..nic nie ingerowałem w wydech.nowe filtry paliwa i powietrza a poza tym dwa razy dodatek na wtryski ale proporcja mniejsza niz zalecane na bak (obroty lekko falowały i dlatego dodatek)

 
 
morski

Mój samochód: citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: van
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: Kamień pomorski
Wysłany: 9 Marzec 2014, 08:16   

sasun71-jaki to był dodatek na wtryski???????

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Marzec 2014, 09:35   

morski, żeby nie było że reklama :mrgreen: :lol: firmy xeramic .czarna butelka ;-)

 
 
ANTYCYT

Mój samochód: CITROEN
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: HDI
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 1
Skąd: NOWA
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 14:26   

Przerabiałem ten problem 2 razy. Zakupiłem identyczną xsarę i na początku miałem taki mały problem że raz na jakiś czas gasł.
Okazało się że to postępuje( falowanie, regularne gaśnięcie). wymieniłem zaworek CR i przeszło na 2000 km. Potem okazało się że to pompa CR łuszczy się czyli 1500 PLN. Był spokój na 10000 km. Do tego jeszcze zrobiłem wtryski trochę pojeździła i problem z pompą powrócił. Straciłem na xsarze dużo kasy. Ogólnie nie polecam naprawy tego auta gdyż w moim przypadku była niopłacalna (trzeba wymieniać CAŁY układ paliwowy w jednym czasie). Po takim zabiegu ponoć jeździ, ale tego już nie sprawdzałem.
Pozdrawiam

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA