Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Maglownica w Xantii.
Autor Wiadomość
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 12 Grudzień 2013, 11:12   

miroslaw998, Autko do parteru, kola max w prawo, luzujemy 12 i niech sobie silniczek popyrka chwile. Dajemy dzwignie w pozycje do jazdy, dokrecamy 12 i autko po nabiciu cisnienia dzwiga sie gory.
To powinno pomoc.
Przynajmniej w mojej X pomagalo.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 12 Grudzień 2013, 11:15   

Jacoll napisał/a:
Przynajmniej w mojej X pomagało.
W większości pomaga .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
miroslaw998


Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: etylina+gaz
Wersja:: 5dr
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 165
Skąd: Toruń
Wysłany: 12 Grudzień 2013, 13:03   

Poćwiczę auto z całą pewnością. wątpliwość dotyczyła głównie tego że podczas lekkiego odkręcenia,dość długo słyszałem charakterystyczny świst. Miałem obawę że może gdzieś fałszywkę łapie ale układ mam raczej w 100 % szczelny.O ile przód auta wstaje wręcz natychmiast to tył ma opory i dość długo czekam.Uzbroję się w cierpliwość i stosując się do zaleceń,już ja ją podniosę.Dzięki i pozdrawiam.

_________________
Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać. Kartezjusz.
 
 
waldibz

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: lubuskie
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 15:00   

Witam! Gratki za wymianę. Wtrącę się z info dla chyba Mietka odnośnie uszczelek na przewodach do głowicy maglownicy. Te na zdjęciu nie potrzebują dodatkowych uszczelek-zakończenie stożkowe. Natomiast z tego co sobie przypominam chyba w zasilaniu jest króciec, który można odkręcić i zamienić do modelu gdzie rułki zakończone są zgrubieniami przed końcem i wymagają uszczelki, takiej okrągłej gumeczki z dziurką. Reasumując jak wkładasz maglownicę z recyklingu to można wymienić ten króciec ze swojej i wszystko gra. Jak jest to na innej rurce to niech mnie ktoś poprawi bo nie pomnę, ale opisałem to na forum w temacie dot. wymiany samej głowicy maglownicy. :roll:

 
 
Łata

Mój samochód: Xantia V6
Poj. silnika (cm3): 2947
Paliwo: LPG
Wersja:: Activa
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Luty 2014, 00:12   

Mam pytanie koledzy -może ktoś pamięta- chcę wymienić samą głowicę maglownicy, gdyż cieknie spod górnego "dekla" i nie pamiętam jak "odłączyć" ją od kolumny kierowniczej... trzeba wykręcić tą śrubę "blokującą", a potem co? Wałek na tej głowiczce ma z jakieś 4cm a z tego co pamiętam, krzyżak kolumny nie schodzi w bok jak w renówkach... będę musiał opuszczać sanki (przekładnie) czy da się wyszarpnąć kolumnę te kilka cm do "góry" (w kabinę)?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Luty 2014, 08:49   

Witam. Da sie jesli najpierw wymontujesz lacznik walka kierowniczego z wnetrza kabiny, tam jest mozliwosc latwo to zrobic. Odnosnie przekladni, nie ma tam za duzo miejsca, problem jest z odkreceniem przewodow hydrauliki i srub mocujacych glowiczke. Przed demontazem glowiczki musisz pomyslec jak oznaczyc polozenie glowiczki do listwy zebatej; przestawienie o zabek powoduje potem problemy z polozeniem kierownicy w stosunku do jazdy na wprost, rowniez nie zapomnij odkrecic slizg dociskajacy listwe do zebatki[pod ta duza nakretka].
Konieczne jest tez zachowanie czystosci, szczegolnie przewodow hydrauliki- brudy raczej niewskazane. Pozdrawiam

 
 
miroslaw998


Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: etylina+gaz
Wersja:: 5dr
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 165
Skąd: Toruń
Wysłany: 1 Luty 2014, 11:47   

Potwierdzam co napisał kolega wyżej z naciskiem na zwrócenie uwagi na zachowanie czystości.
Ja to rozkręcałem dla samego rozkręcania,dlatego brud widoczny był mi obojętny bo i tak trafiło to do huty.



syf.jpg
Plik ściągnięto 325 raz(y) 81,98 KB

_________________
Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać. Kartezjusz.
 
 
Łata

Mój samochód: Xantia V6
Poj. silnika (cm3): 2947
Paliwo: LPG
Wersja:: Activa
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Luty 2014, 13:13   

Niestety nie oznaczyłem położenia kolumny względem wieżyczki, więc będę musiał pobawić się z ustawieniem kiery.

Natomiast największy problem miałem z "wcelowaniem" drugiej wieżyczki w miejsce poprzedniej... wchodziła i zatrzymywała się ok 2cm przed "końcem". Po długiej i nierównej walce (kilkukrotnie wyjmowałem i wkładałem to starą to nową wieżyczkę z nadzieją, że któraś w końcu wejdzie) sięgnąłem drastyczniejszych metod i delikatnie zeszlifowałem końcówkę (ten cypel widoczny na zdjęciu wyżej) po obwodzie, żeby łatwiej było wcelować - po tej operacji weszło niemal od razu, a śrubami dociągnąłem do końca wieżyczkę do przekładni. Jutro będę podłączał przewody, bo wczoraj już miałem dość "Księżniczki"...

Aha, stara (X 2.0Hdi 2001) i "nowa" (X 1.8 1996) wieżyczka różniły się jednym z wyjść z tyłu - w starej było wyjście, które wewnątrz miało kształt główki wchodzącego tam przewodu i nie było żadnej gumki (uszczelki), a w "nowej" otwór jest dużo większy, ale wewnątrz jest już gumka uszczelniająca... taka sytuacja. :)

_________________
AX 1.5D -> BX 1.8TD -> Xantia 1.6->1.8->1.9TD->2.1td->2.0HDI->3.0V6
 
 
city
city

Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzynka
Wersja:: 16v
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 11 Luty 2014, 23:05   wyciek plynu lhm z przekladni kierownicy (walka)

Kupilem xantie 1998 jestem zielony w c ytrynkach zreszta ogolnie jak to naprawic? Znajomy ma xantie robi wszystko sam i zachwala prosze o porade

_________________
Cale zycie sie ucze
 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 12 Luty 2014, 14:39   

city - przejdź do tematu "maglownica w xantii" i ciągnij tam dalej wątek ;-)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 12 Luty 2014, 14:47   

ROBSON1976, doklejone

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
city
city

Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzynka
Wersja:: 16v
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Luty 2014, 08:53   

Dzieki

_________________
Cale zycie sie ucze
 
 
city
city

Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzynka
Wersja:: 16v
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Luty 2014, 21:27   

znaczy się że jak mi lhm ucieka z przekładni to mam wymieniać maglownicę całą? tam w przekładni jest taki wałek cieknie dokładnie z tego miejsca przepraszam ale dopiero zaczynam

_________________
Cale zycie sie ucze
 
 
miroslaw998


Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: etylina+gaz
Wersja:: 5dr
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 165
Skąd: Toruń
Wysłany: 14 Luty 2014, 10:46   

[quote="city"] "dopiero zaczynam" Kolego każdy tak na początku miał. Nie patrz na znajomego,choć jego pomoć może się naturalnie przydać. To nie jest auto skomplikowane jednak trzeba spełniać kilka warunków.Podstawowym to jest mieć to coś w sobie że będzie ci się po prostu chciało.Że nie zniechęcisz się po drugim czy trzecim przypadku. Musisz też raczej mnieć warunki jakieś czyli myślę tu o garażu.Pod blokiem raczej trudno robić cokolwiek w aucie gdzie większość problemów występuje jednak raczej pod autem. Co do maglownicy.Podstawowy warunek jest czy uda ci się dostać w dobrej cenie inną,sprawną.Uszczelnienie może nie być trudne z pozoru ale dostęp do tego miejsca jest lub będzie przekraczał wytrzymałość twoich nerwów. Prościej wtedy wymienić całą
Każdy ci tu pomoże i podpowie. Zrób jakąś fotę,wstaw i zastanów się nad swoimi możliwościami. Powodzenia.

_________________
Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać. Kartezjusz.
 
 
wodii
wodinii 100%


Mój samochód: Xantia X1 BREAK
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 4
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 11:44   

w dniu wczorajszym walczyłem z układem wydechowym w mojej księżniczce...wymieniłem w całości bo stary to raczej ser szwajcarski ;-)
kolejny temat to wcześniej wspomniany wyciek z pod dekielka głowiczki...
Doradźcie koledzy czy wyciągać całą maglownice czy można skupić sie na samej głowiczce?przychylam sie do tego drugiego bo mam jeszcze parę tematów w mojej butelkowej księżnej.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA