Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
4 Grudzień 2013, 11:58
Wibracje na kierownicy
Autor Wiadomość
piotr88ek

Mój samochód: C5 kombi
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 108
Skąd: Niemodlin
Wysłany: 3 Grudzień 2013, 21:26   Wibracje na kierownicy

Witam, mój problem polega na tym, że gdy prędkość dochodzi do ok. 100km/h zaczyna wibrować kierownica. Przy jeździe do tej prędkości, jak i powyżej 120-130km/h wibracji nie ma. Dodam, że podobną sytuację miałem na letnich oponach, jednak nie wibrowało tak mocno jak teraz. Tydzień temu zmieniłem opony na zimówki. Dodam także, że oponiarze mięli problem z wyważeniem prawego przedniego koła. Wcześniej, na letnich oponach było tam także dużo naklejonych wyważników. Coś nie tak z felgą?

_________________
Nieważny rocznik, nieważny rodzaj nadwozia, nieważny rodzaj paliwa.
Ważne, że C5.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Grudzień 2013, 21:29   

Może być coś nie tak z felgą ( krzywa ), może być koło źle wyważone, albo luzy w układzie kierowniczym ( końcówki, sworznie ).
Tak na szybko, zamień koło tył na przód - przód na tył i jak to nie pomoże to na diagnostykę na szarpaki - daj chłopu na piwko i niech szuka luzów.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
CITROfun2
HYDRO is cool

Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 3 Grudzień 2013, 22:12   

Zacznij od przełożenia na tył tego kołą z któym był kłopot na wyważarce.
Obejrzyj do dobrze jak bedzie zdjęte - czy nie ma " jaja" czy nie jest scentrowane w osi , czy nie ma babla na obwodzie opony.

jesli po zmianie nie przestanie bić - poszukaj na drugiej oponie - tego samego.

potem zobacz czy nie urwało odważników na feldze( czaem na dziurze lub krawęzniku tak sie dzieje)

jeśli dalej nic- zmnień zakład w którym wyważasz opony (słabeusze sa wszędzie)
Miedzyczasie - gdy jedziesz 90 na równym - lekko dotknij hamulca - jesli lekko zadrzy to krzywe sa tez tarcze hamulcowe :)

jesli dalej nic - jedz do diagnosty niech szuka luzu w układzie kierowniczym.
Po tekiej scieżce - jak dalej nic- sprzedaj auto bo jest KRZYWE :)

ppowodzenia

_________________
Niech HYDRO będzie z Wami !
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Grudzień 2013, 22:15   

CITROfun2 napisał/a:
Obejrzyj do dobrze jak bedzie zdjęte - czy nie ma " jaja" czy nie jest scentrowane w osi , czy nie ma babla na obwodzie opony.

piotr88ek, pisał, że na letnich miał to samo więc to na pewno nie będzie wina opony.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
CITROfun2
HYDRO is cool

Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 3 Grudzień 2013, 23:10   

może ma dziure pod domem... i załatwieł również LETNIE :mrgreen:

_________________
Niech HYDRO będzie z Wami !
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Grudzień 2013, 23:45   

piotr88ek, załatw używaną felge inna i wymień skoro problemy bo zaś ucierpią na tym łozyska jak taka kiepska, a te próby i przekładki też kosztuja..

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 4 Grudzień 2013, 08:05   

sasun71, no weź przestań, klucz do kół i lewarek powinien mieć to sam sobie przełoży :lol:

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Grudzień 2013, 09:56   

wojtis1990, chodziło mnie o felgę-lepiej zmienić na inna i po problemie skoro ta pewnie krzywa i trzęsie...felga to chyba nie majątek,sam kupiłem do swojego bo mnie powietrze puszczała za 30zł-szybsze rozwiązanie niż szukanie i prostowanie w moim przypadku ;-)

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Grudzień 2013, 11:30   

piotr88ek... a na koniec sprawdź łożyska w kołach, czy nie mają luzów.

 
 
CITROfun2
HYDRO is cool

Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 9 Grudzień 2013, 22:44   

piotr88ek:

I jak postępy w poszukiwaniu "duchów w kołach " ?

_________________
Niech HYDRO będzie z Wami !
 
 
Slawkowski

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: FG
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 13:13   

Masz felgi stalowe czy aluski ? a jeżeli aluski to czy oryginalne czy nie ?

Oryginalne aluski nie są przelotowe (bez dziury) i wyważanie ich wymaga odpowiedniego sprzętu, z tego co się zorientowałem, to u mnie w mieście tylko jeden warsztat ma maszynę do takich felg (u nich jest duża szansa na dobre wyważenie kół).

Miałem zresztą problem z drganiami na kierownicy przy ok. 110-120 km/h. Wymieniłem profilaktycznie jedną felgę bo była dość mocno przytarta, przy wymianie opon na letnie (wiosną) standardowo wyważyłem koła, zrobiłem geometrię, robiłem zawieszenie (końcówki drążków, sworznie...) i było dużo lepiej ale bardzo minimalne bicie wg mnie jeszcze zostało (niewyczuwalne dla pasażerów), w sumie przestałem zwracać na to uwagę.
Obecnie minimalne drgania czuję poniżej 100 km/h, ale jestem przed regeneracją przekładni kierowniczej, bo niedawno mechanior stwierdził wycieki (wcześniej wymieniał oring), zresztą pojękuje mi przy kręceniu kierownicą w lewo, gdy auto stoi a czasami nawet gdy powolutku się toczy. Także mam podejrzenie, że przekładnia nie była w najlepszej kondycji już wtedy kiedy nabyłem auto (koniec marca br.) i jest duże prawdopodobieństwo, że przez nią występowały też bicia na kierownicy.
Wszystko się okaże za ok. tydzień jak regeneracja i montaż maglownicy przebiegnie bez problemów.

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 22:50   

Slawkowski napisał/a:

Wszystko się okaże za ok. tydzień jak regeneracja i montaż maglownicy przebiegnie bez problemów.



:-D :-D minęło Bogu dzięki kilka miesięcy, a odpowiedzi brak, żal :-(

 
 
kamcel14


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: EXCLUSIVE, HB
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Będzin
Wysłany: 8 Listopad 2014, 10:01   

piotr88ek, Ja miałem tą samą sytuację. Pomogło wyważenie kół. Po tym problem zniknął.

 
 
citromek


Mój samochód: C4 II 150 KM
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 36
Skąd: Gliwice/Pyskowice
Wysłany: 9 Listopad 2014, 21:40   

Czasem winę za wibracje ponoszą też krzywe tarcze hamulcowe - te się nasilają przy większych prędkościach i podczas hamowania z dużych prędkości !

 
 
agnas

Mój samochód: C4 GP
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 25 Cze 2019
Posty: 1
Skąd: PL
  Wysłany: 25 Czerwiec 2019, 22:45   

CITROfun2 napisał/a:
jesli dalej nic - jedz do diagnosty niech szuka luzu w układzie kierowniczym.
Po tekiej scieżce - jak dalej nic- sprzedaj auto bo jest KRZYWE :)

ppowodzenia


No błagam, diagnosta jak sie patrzy! Po co szukać, lepiej od razu sprzedać i szukać w kolejnym, bo przecież następny będzie doskonały. Takich "geniuszy" tu potrzebujemy.
Ręcę mi opadają...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA