Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej 2.0 HDi
Autor Wiadomość
noinfected

Mój samochód: Citroen Xsara
Paliwo: benzyna
Wersja:: 5D
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Grudzień 2013, 19:54   Jaki olej 2.0 HDi

Witam. Moje pytanie brzmi: jaki olej wlać do silnika 2.0 HDi z przebiegiem 200tyś? Auto aktualnie jeździ na mineralnym. Myślałem nad jakimś półsyntetykiem, ale nie wiem jak z klasami lepkości. Nie wiem jak to odczytywać. Mogę prosić o jakąś poradę? Jaki olej będzie najlepszy? Marka, rodzaj itd?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Grudzień 2013, 04:09   

noinfected, Mineralny to do starych silników. Tu najlepszy będzie choć półsyntetyk 10W40 lub syntetyk 5W40. Markę sobie wybierz wedle uznania ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 03:36   

Ja mam 272 tyś i leje 5W40 Total Quartz 9000. 40 tyś km temu zmieniłem na 5W40, wcześniej był lany 10W40. mineralny to nie do tego silnika, ale jeżeli taki lałeś do tej pory to przejdź na 10W40 TOTAL QUARTZ 7000

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 10:12   

taki leje aktualnie z dopiskiem diesel 10W40 TOTAL QUARTZ 7000 ,przebieg 260tys km

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 10:15   

sasun71 napisał/a:
10W40 TOTAL QUARTZ 700

Zalałem ten sam bo poprzedni właściciel też lał półsyntetyczny, zastanawiam się czy przy następnej wymianie nie zalać syntetycznego 5W40 ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 10:20   

wojtis1990, też myślałem nad takim ale jak słyszę prace silnika w misce olejowej to myśle że za rzadki mógłby zaszkodzić a ten jest u nas wskazany w instrukcji dotyczacej oleju,ps. noinfected, mineralny nie nadaje sie do turbiny-usmaży ja szybciej -szybciej się poddaje temperaturze

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 11:21   

Witam. Powiem tak: im w gorszym stanie jest silnik, tym lepszego oleju potrzebuje. Tym dluzej jeszcze pozyje. Wszelkie nagary, osady, szlamy zaklocaja chlodzenie newralgicznych punktow silnika, dochodzi do przegrzania i to powoduje awarie. Olej smaruje trace o siebie powierzchnie do momentu wytworzenia kline smarnego, miedzy poruszajacymi sie elementami. Istotna jest odpowiednia lepkosc, odpornosc na przerwanie klina, jak rowniez zdolnosc oleju do usuwania osadow i innych produktow spalania, jak rowniez neutralizacje zmian chemicznych, zachodzacych we wnetrzu silnika.
Te wymagania spelniaja najnowsze oleje, a wiec oparte na bazie syntetycznej.
Bzdura jest tlumaczenie, ze silnik jest stary, wiec mozna lac najtanszy. Taki olej szybko wykonczy silnik. Dlaczego, jesli istnieje mozliwosc podtrzymania zdrowia, nie skorzystac z takiej okazji?
A Xantia hdi, jesli nie zostala przegrzana, albo pojezdzila bez oleju w misce, przy przebiegu 260 tys, albo wiecej jest jeszcze w doskonalej kondycji i dlugo posluzy, wiec czemu niszczyc ja kiepskim olejem. Mialem taka co miala 450 tys i silnik nie bral nic oleju.
Silniki HDI to nie sa zwykle diesle, dlatego maja dluzsze okresy wymiany oleju, gdyz maja po prostu czystsze spalanie i nie ma tyle zlych produktow spalania we wnetrzu silnika.
Zbyt czeste wymienianie oleju rowniez szkodzi. Robiono takie badania i okazalo sie, ze swiezy olej tez podnosi zuzycie elementow silnika. Czesta wymiana wskazana jest tylko jesli jezdzimy tylko w miescie i to na krotkich odcinkach, na zimnym silniku.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 11:35   

Świeży olej niszczy elementy? wg.mnie to bzdura bo nie posiada zanieczyszczeń...jedynie co może częsta wymiana zrobić to że wnętrze silnika bedzie bez szlamu i osadu co przełożyć sie może na wycieki i utratę kompresji...co z kompresją może zrobić też kiepski olej kiedy zapiecze pierścienie( tak stało sie koledze w Yarisce, zero kompresji na wszystkich cylindrach)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 12:05   

A widzisz. Wiedzialem, ze wywolam burze. Robiono takie badania i to poparte wnikliwymi pomiarami czesci. Okazalo sie, ze olej dopiero po jakims czasie od wlania[po 2; 3 tys. km] nabiera pelnych wlasnosci smarnych. W tych pierwszych km zuzycie czesci jest duzo wieksze. Tlumaczono to obecnoscia czasteczek sadzy w oleju, ktore podnosza smarnosc.
Mniej szkodliwe jest przedluzenie przebiegu do wymiany, niz zbyt czeste wymiany. W latach kiedy syntetik byl uzywany tylko w wyczynie, jezdzono nawet po 50 tys km bez wymiany i krzywa zuzycia czesci wcale nie rosla, rosla natomiast krotko po wymianie. Filtry byly wymieniane wg norm.
Problem zaczyna sie po wzroscie kwasowosci oleju i wydzielaniu osadow na elementach silnika po zuzyciu srodkow temu zapobiegajacych w oleju [ inhibitorow]. A sprzyja temu jazda na zimnym silniku. Pomijajac fakt, ze jeden start zimnego silnika, to okolo 500 km na cieplym[zuzycie silnika] i to wcale nie na mrozie, mowimy o normalnej eksploatacji.
I teraz napisze cos, co Was zaszokuje: jesli kupuje auto 10 letnie i ma naprawde np. 80 tys na liczniku, to wybieram auto, ktore ma 300 tys. Ide o zaklad, ze ten pierwszy ma zajechany silnik, a ten drugi silnik jak dzwon. A dlaczego. A dlatego, ze olej byl zmieniany zgodnie z przebiegiem, a wiec w tym pierwszym czasami co trzy lata.... no coment
Pozdrawiam.
I jesli teraz wywolam burze glosow przeciwnych, to i tak to nie zmieni prawdy , podpartej dlugimi badaniami.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 12:28   

dejnekomirek, ja zmieniam raz na rok a mam czasem 7tyś tylko i wiem że warto kiedy patrze jak to wyglada kiedy spływa;) choć nie jest najgorsze kiedy widzę jak inni maja olej jak to zwę płynna czarna guma..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 12:49   

A ja wymieniam co 20 tys i czesto wiecej, ale dosc duzo jezdze, czesto trasy, robie rocznie 20, 30 tys km. Hdi to nie jes silnik , ktory wymaga czestych wymian, ale wymaga dobrego oleju, z jednego powodu: turbo i naprawde duze moce i duze obciazenia cieplne, a temu podolac moze tylko dobry olej. Na kiepskim, tanim oleju daleko nie zajedzie zaden hdi. Odnosnie stanu oleju: takie widoki widziales pewnie przy zwyklzch dieslach, one szybko zanieczyszczaja olej. Olej z hdi nawet po 30 tys nie jest taki tragiczny. Jesli jezdzi sie duzo, warto wlac olej long live i dodac troche przebiegu, jest on lepiej nasycony dodatkami uszlachetniajacymi i dluzej zabezpiecza silnik przed zuzyciem. Pozdrawiam

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 12:58   

dejnekomirek, dzięki :-) ale wymieniam bo praktycznie służy mnie do pracy gdzie kilka razy gaszę i zapalam silnik na odcinku dwa razy po 7km czyli do i z powrotem to musi być czysty i raz do roku ,półtora to w sam raz dla mnie...turbina ma się przez to lepiej bo jak kupiłem go to miałem czasem dziurę przy rozpedzaniu,teraz tego nie mam i moja mówi =wolniej :lol:

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 16:17   

Ja szczerze mówiąc wymieniam co 10 tyś - teoretycznie, w rzeczywistości to co około 11-12 tyś. Obecnie mam zalanego Magnateca 5W40, szczerze mówiąc nieco przypadkowo. Standardowo leję Totala Quartz 9000. Jeżdże codziennie do pracy po około 10km, czasami są też krótsze odcinki, przecież nie będę chodził po 4 km jak mam auto.
Olej niestety jest czarny, natomiast mimo małych ubytków starcza go od wymiany do wymiany.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 23:41   

Jak kupuję w sklepie syntetyk 5W40, to w sklepie mówią mi, że bardzo kocham swojego XMa ;) Tyle na ten temat :lol:

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 30 Grudzień 2013, 11:39   

Tak czytam i sam się zastanawiam, czy nie przejść przy następnej wymianie na 5W40. :roll: Ale mam pewne obawy - na zegarku 230000 i lać tu syntetyk? :-?
Jak na razie mam 10W40 TOTAL QARTZ 7000. ;-)

Mineralny na pewno odpada ...

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA