Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Zachowanie przy maksymalnym skręcie kół?
Autor Wiadomość
Sroqraf


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 416
Skąd: Piła
Wysłany: 26 Wrzesień 2013, 21:19   Zachowanie przy maksymalnym skręcie kół?

Panowie zauważyłem, że w mojej C5 przy maksymalnym skręcie kół zewnętrzne koło jest jakby "ciągnięte" przez wewnętrzne. Dziś na mokrym bruku wręcz słyszałem zewnętrzne koło trące o nawierzchnię. Teraz pytanie na ile to normalne? :|

_________________
Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1 ;)

O moim C5 więcej dowiesz się tutaj: http://sh.st/LVKms
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 26 Wrzesień 2013, 21:35   

Przy maksymalnym skręcie tak się dzieje, przy najmniej w 2 moich samochodach tak było.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Sroqraf


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 416
Skąd: Piła
Wysłany: 26 Wrzesień 2013, 21:54   

Taką właśnie opinię już słyszałem, ale zjawisko jest dość... niespotykane.
Przed zakupem C5 jechałem tylko jednym egzemplarzem i szczerze mówiąc chyba muszę poprosić kogoś z posiadaczy o jazdę próbną, nie wiem czy tracę coś z tego osławionego komfortu w moim C5.

_________________
Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1 ;)

O moim C5 więcej dowiesz się tutaj: http://sh.st/LVKms
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 26 Wrzesień 2013, 22:25   

Spotykane, i nie tylko w Citroenach. Przejedź się sprężynowcem to będziesz widział czy robi sie twardsza.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Sroqraf


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 416
Skąd: Piła
Wysłany: 26 Wrzesień 2013, 22:27   

No tak. Człowiek szybko przyzwyczaja się do komfortu. Po przesiadce z Megane byłem pozytywnie zaskoczony, po kilku dniach eksploatacji C5, wsiadłem do Megane ojca i śmiałem się do siebie "wóz drabiniasty". Chyba faktycznie trzeba od czasu do czasu przelecieć się czymś na sprężynach by docenić komfort :)

_________________
Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1 ;)

O moim C5 więcej dowiesz się tutaj: http://sh.st/LVKms
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 26 Wrzesień 2013, 22:28   

Ja robiłem tak że wsiadałem w xsarę brata.
Obecnie ta opcja odpada - brat ma C5, więc wsiadam w swoją nivę.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 27 Wrzesień 2013, 05:43   

Sroqraf napisał/a:
chyba muszę poprosić kogoś z posiadaczy o jazdę próbną
Zapraszam

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Slawkowski

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: FG
Wysłany: 27 Wrzesień 2013, 13:49   

Dorzucam jeszcze jedno potwierdzenie - u mnie też tak się dzieje.

 
 
Sroqraf


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 416
Skąd: Piła
Wysłany: 27 Wrzesień 2013, 16:51   

To już jestem całkiem spokojny. Znajdę sobie inną usterkę ;) Dzięki chłopaki

_________________
Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1 ;)

O moim C5 więcej dowiesz się tutaj: http://sh.st/LVKms
 
 
miruss

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 6 Październik 2013, 21:25   

u mnie też...

 
 
Martimo

Mój samochód: C5 II Break
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Ropka
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 2
Skąd: Bochnia
Wysłany: 14 Październik 2013, 19:11   

mało tego - po wymianie tylnych tulei na wachaczach robiłem całą geometrię i dalej jest tak samo. No, i jeszcze dodatkowo "zjada" lekko brzegi ( same brzegi ) przednich opon.

Ale widzę to na każdym C5, więc to olałem :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
 
 
Czykwins

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Styczeń 2014, 20:22   

Potwierdzam u mnie też tak jest :)

 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 1 Styczeń 2014, 20:33   

Ja mam za to problem z nadkolami. Przy maksymalnym skręcie trą koła o nadkola, mam już nawet porobione dziury. Koła to fabryczne 16tki, aktualnie opony 205/55.

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 1 Styczeń 2014, 21:31   

MoHardcore - koła trą ci o nadkola bo z pewnością nie masz założonej dolnej osłony silnika która trzyma również nadkola ;-) . Miałem tak jak po wymianie oleju niechciało mi się jej przykręcić. Potwierdzam również że u mnie brzegi opon też trochę bierze z kolei jeżeli chodzi o przesuwanie się przodu przy maksymalnym skręcie to trochę pomogły sztywniejsze tuleje z PUR.

 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 1 Styczeń 2014, 23:49   

Robson1976 - w sumie fakt. Osłona jest trochę poniszczona i ciężko ją gdziekolwiek zamontować dlatego leży w garażu (ciężko, ale się da). Myślę o niej często, ale jak mam okazję ją założyć to zawsze o niej zapomnę. 3 stycznia mam wizytę z cieknącym silnikiem i mam nadzieję, że jej nie zapomnę.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA