Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 23:27
Na pewno klucze 18 aby odkręcić śruby wahacza , plus coś takiego http://allegro.pl/sciagac...3856767856.html żeby mieć mniej roboty ze sworzniami, młotek majzel a tak to wygląda http://www.youtube.com/watch?v=ykJvkgMhAe8 co do sworznia wahacza to klucz tez taki mam ale do niego potrzebny klucz 35 a to dopiero biały kruk , niektórzy używają klucze do rur ale najpierw musisz sprawdzić czy nie masz zaklepany sworzeń na piaście (są nacięcia i prawidłowo zaklepuje się po wkręceniu a potem młotek + majzel tępy żeby ci się nie odkręciło) a i dobrze trzeba ustawić tzw tuleję tzw konika wahacza(tą z tyły większą ) żeby ci szybko guma nie popękała. Z resztą większej filozofii nie ma jakieś 4 godziny jak to już robiłeś jak nie to spokojnie 8. Potwierdzam tą małą wredną tulejkę przewiercić naciąć (są brzeszczoty okrągłe takiego używam ) i prawie samo wyjdzie wprasować imadło lub śruba hartowana (np w rowerowym sklepie ośki piasty koła są takowe ) Co do jakości zakupionego asortymentu mam coś kiepskie przeczucia, a pytanko czy ucho konika jest przyspawane porządnie czy tylko punktowo, jak punktowo no cóż czeka ciebie poprawka Jak by co to pytaj za tydzień może dwa mnie też czeka zabawa w wymianę gumek
Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 20:20
No cóż nauka kosztuje ja już przerabiałem spawane punktowo i no cóż u mnie takie punktowe spawanie po roku się uwolniło od reszty . Ale może te akurat wytrzymają.
morginson80
Mój samochód: CITROEN XM
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON, Pb+Lpg
Wersja:: 2.1TD, Xantia Activa TCT
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 00:24
Szkoda tylko, że kupiłeś części z najniższej półki. Obyś za parę km nie musiał ponownie wszystkiego wymieniać. Ja już nie raz przekonałem się że co tanie to drogie. Następnym razem kupuj części Sasic, TRW, Lemforder.
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 199 Skąd: konin
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 16:05
Wymienione z mechanikiem wspólnie koszt 35zł Ale i tak cos stuka, ale nie tak jak przed wymianą. Może to koncówka drążka kierowniczego, bo nie wymieniłem - nie ta strona została mi przysłana Pozdrawiam!
Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 22:57
Przyszłościowo lepiej wymieniać parami , coś stuka mówisz a wymieniłeś obydwie tuleje wahacza czy tylko konika. Potencjalnie stukające zabawki z przodu trochę tego będzie , sworzeń wahacza i końcówka drążka kierowniczego plus drążek stabilizatora trochę tego jest. Pojedź lepiej do mechanika i niech obejrzy co stuka puka i wymień no chyba że chcesz wszystko powymieniać jak leci
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 199 Skąd: konin
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 08:30
Aha pojawił sie problem z zawiechą. To znaczy przód stoi wyżej od tyłu może dlatego ze w połozeniu szosa został podniesiony na lewarku? Czy to po jakims czasie mi sie samo wyreguluje czy musze sam obnizyc przód magiczną 11???
Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 11:18
Dwa skrajne położenia w naszych samochodach są serwisowe czyli jak się dłubie przy zawieszeniu lub zmienia koła ustawia się w pozycji serwisowej. W twoim przypadku wypadałoby pojechać na kanał i zobaczyć co z korektorem, jest szansa że coś się przesunęło lub wyskoczył łącznik korektora (plastikowy element). Najpierw spróbuj "gimnastyki" Xantii czyli kilka razy góra dół jak nie wróciło od normy to kanał, zobaczyć co się stało i ewentualnie wyregulować wysokość zawieszenia prześwitu w xantii
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum