Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana jakie narzedzia???
Autor Wiadomość
ptaku1234


Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 199
Skąd: konin
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 20:52   

imadła nie przytacham hehe SASUN71 ja bede w niedziele w ostrowie wielkopolskim to bym miał 25km do ciebie pomogł bys?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4285
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 21:12   

ptaku1234, brak kanału i warsztatu typu imadło ze stołem..na dorobku to jest.A poza tym inna przeszkoda prywatna :-(

 
 
ptaku1234


Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 199
Skąd: konin
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 21:32   

Spoko dzieki wszystkim

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4285
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 21:36   

ptaku1234, dasz rade jakoś,kolege jakiego do pomocy i nic na szybko z rozwagą.info na pw masz ale jaki kanał pomocny by był jak ktoś ze znajomych ma.

 
 
KinioPP

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 21:45   

Na jednorazową wymianę nie bardzo opłaca się kupować
http://allegro.pl/936-klu...3793727771.html

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 23:27   

Na pewno klucze 18 aby odkręcić śruby wahacza , plus coś takiego http://allegro.pl/sciagac...3856767856.html żeby mieć mniej roboty ze sworzniami, młotek majzel :) a tak to wygląda http://www.youtube.com/watch?v=ykJvkgMhAe8 co do sworznia wahacza to klucz tez taki mam ale do niego potrzebny klucz 35 a to dopiero biały kruk , niektórzy używają klucze do rur ale najpierw musisz sprawdzić czy nie masz zaklepany sworzeń na piaście (są nacięcia i prawidłowo zaklepuje się po wkręceniu a potem młotek + majzel tępy żeby ci się nie odkręciło) a i dobrze trzeba ustawić tzw tuleję tzw konika wahacza(tą z tyły większą :) ) żeby ci szybko guma nie popękała. Z resztą większej filozofii nie ma :) jakieś 4 godziny jak to już robiłeś jak nie to spokojnie 8. Potwierdzam tą małą wredną tulejkę przewiercić naciąć (są brzeszczoty okrągłe takiego używam :) ) i prawie samo wyjdzie wprasować imadło lub śruba hartowana (np w rowerowym sklepie ośki piasty koła są takowe ;) ) Co do jakości zakupionego asortymentu mam coś kiepskie przeczucia, a pytanko czy ucho konika jest przyspawane porządnie czy tylko punktowo, jak punktowo no cóż czeka ciebie poprawka :/ Jak by co to pytaj za tydzień może dwa mnie też czeka zabawa w wymianę gumek ;)

 
 
ptaku1234


Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 199
Skąd: konin
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 18:44   Ucho konika?

Witam! To jest to ucho konika ? Nie jest przyspawane:(



P1121560.JPG
Plik ściągnięto 84 raz(y) 168,84 KB

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 19:50   

ptaku1234, Bo jest zgrzane ... zaczniesz spawać, to gumę odgrzejesz i za chwilę zaś wymiana.
W mojej takie zakładałem i już 6 roczek śmigają ... :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 20:20   

No cóż nauka kosztuje :) ja już przerabiałem spawane punktowo i no cóż u mnie takie punktowe spawanie po roku się uwolniło od reszty :-/ . Ale może te akurat wytrzymają.

 
 
morginson80

Mój samochód: CITROEN XM
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON, Pb+Lpg
Wersja:: 2.1TD, Xantia Activa TCT
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 00:24   

Szkoda tylko, że kupiłeś części z najniższej półki. Obyś za parę km nie musiał ponownie wszystkiego wymieniać. Ja już nie raz przekonałem się że co tanie to drogie. Następnym razem kupuj części Sasic, TRW, Lemforder.

 
 
ptaku1234


Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 199
Skąd: konin
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 16:05   

Wymienione z mechanikiem wspólnie koszt 35zł ;-) Ale i tak cos stuka, ale nie tak jak przed wymianą. Może to koncówka drążka kierowniczego, bo nie wymieniłem - nie ta strona została mi przysłana :-/ Pozdrawiam!

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 22:57   

Przyszłościowo lepiej wymieniać parami , coś stuka mówisz a wymieniłeś obydwie tuleje wahacza czy tylko konika. Potencjalnie stukające zabawki z przodu trochę tego będzie , sworzeń wahacza i końcówka drążka kierowniczego plus drążek stabilizatora :D trochę tego jest. Pojedź lepiej do mechanika i niech obejrzy co stuka puka i wymień no chyba że chcesz wszystko powymieniać jak leci :-P

 
 
ptaku1234


Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 199
Skąd: konin
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 08:26   

Wszystko wymieniłem co napisałeś Mietek oprócz drążka kierowniczego bo tak jak pisałem wczesniej została przysłana mi nie ta strona. Pozdrawiam!

 
 
ptaku1234


Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 199
Skąd: konin
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 08:30   

Aha pojawił sie problem z zawiechą. To znaczy przód stoi wyżej od tyłu może dlatego ze w połozeniu szosa został podniesiony na lewarku? Czy to po jakims czasie mi sie samo wyreguluje czy musze sam obnizyc przód magiczną 11???

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 11:18   

Dwa skrajne położenia w naszych samochodach są serwisowe czyli jak się dłubie przy zawieszeniu lub zmienia koła ustawia się w pozycji serwisowej. W twoim przypadku wypadałoby pojechać na kanał i zobaczyć co z korektorem, jest szansa że coś się przesunęło lub wyskoczył łącznik korektora (plastikowy element). Najpierw spróbuj "gimnastyki" Xantii czyli kilka razy góra dół jak nie wróciło od normy to kanał, zobaczyć co się stało i ewentualnie wyregulować wysokość zawieszenia prześwitu w xantii :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA