Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 12:12
Pytanko dodatkowe czy reagował przód i tył mniej więcej tak samo jak pompki robiłeś czyt tylko tyłek reagował, czy już kiedyś bawiłeś się w regulację zawieszenia , czy masz potrzebne drobiazgi
_________________ Była mućka Xantia Millesime HDi, jest Xantia ActivaV6 w trakcie poskramiania
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 199 Skąd: konin
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 17:23
Już zrobione nie bawiłem sie w obliczanie tych wszystkich wysokosci ustawiłem na oko
Od podłoze do zderzaka z przodu mam 625mm a z tyłu 600mm. Po jezdzie stwierdziłem ze przód jest nieco twardszy odczuwalny i bede musiał poprawic i w zwiazku tym mam pytanie czy moge wymienic srubę na klucz 11 którą sie odkreca przed odkreceniem sróby równiez na klucz 11 od obejmy, bo mam ja mocno skorodowaną tak jak i ta obok. Moge je dwie wymienic bez problemu odkrecam stare wkrecam nowe czy sa od góry do tych srób nakretki???
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 20:26
Witam. A dlaczego chcesz wymieniac te sruby? One tylko trzymaja korektor, do regulacji wysokosci sluzy sruba na obejmie stabilizatora. Te dwie odkreca sie tylko , jak chcesz wymontowac korektor. Na rysunku widac tez ten zawias, ktory z wiekiem jest zrodlem problemow ze stabilizacja wysokosci nadwozia. Korozja unieruchamia dzialanie tegoz.
Jesli chcesz je wymienic, po prostu wykrec i wkrec nowe[inne M7]
Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 20:32
Te śruby są wkręcone w puszkę korektora , możesz sprawdzić na stronie serwisowej citroena jaki gwint mają ale stawiam że cudów nie będzie . Prościej mierzę ustawienie prześwitu, równe podłoże do miejsca podparcia lewarka 20 cm.
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 199 Skąd: konin
Wysłany: 15 Styczeń 2014, 18:54
Mietek możesz mi podac tą strone gdzie mogę sprawdzic jakie to są śruby??? A wymienic chce bo sa tak mocno skorodowane że niedługo nic z nich nie zostanie.
Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 15 Styczeń 2014, 22:58
Szperałem na stronie http://service.citroen.com/pages/index.jsp i niestety ich nie ma osobno korektor jest przedstawiony jako całość. Stronka przyda się tylko trzeba się zalogować jako niezależny warsztat nic to nie kosztuje jak nie zapomnę to jutro obejrzę bo mam na zapas korektor jakie są wariacje śrubowe/wymiarowe
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 19:02
Ptaku pisalem Tobie, ze te sruby to M7, normalne M7. Wystarczy, ze wykrecisz jedna i bedziesz wiedzial jaka ma dlugosc- czy to takie trudne? Przeciez takie rzeczy mozecie omawiac na pw, albo przy piwie. Forum sluzy wszystkim, ale takie pierdoly tylko zasmiecaja temat postu. Pozdrawiam
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 199 Skąd: konin
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 19:32
Sryby M7 są rózne a wykrecic nie chce bo bede na dwa razy musiał wjerzdzac na kanał. Chce zrobic wszystko za jednym zamachem. dejnekomirek nie denerwuj sie
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 21:49
Co masz na mysli : sruby M7 sa rozne? M7 to jest M7 , a dlugosc? mozesz zalozyc ,ze nie dluzsze niz 10 mm, one wchodza w korpus korektora, nawet jesli sa zardzewiale to przeciez i tak nie musisz ich ruszac, no chyba, ze masz ochote wymienic korektor, a to juz inny problem - stare sruby mozesz po prostu odciac. Nie ma roznych M7, one we wszystkich samochodach sa takie same, roznia sie ewentualnie dlugoscia. Nie denerwuje sie, ale moze niedlugo bedziemy pytac sie o rozmiar podkladek pod nakretki, albo inne pierdoly. Przeciez to jest przedszkole kazdego mechanika, czy czlowieka probujacego naprawic troche w swoim aucie, ewentualnie domu. Mysle, ze na forum sa to pytania nieistotne, tutaj wazne jest jak poradzic sobie z problemem, co moze byc przyczyna, ewentualnie od czego mozna dopasowac, a sruby tzw. normalia, zostawmy w spokoju. Pozniej szukajac odpowiedzi na jakis problem, musimy przebrnac przez godziny czytania o pierdolach, zanim dotrzemy do jakiejkolwiek konkretnej wiedzy. I potem nie ma sie co dziwic, ze zamiast szybkiego szukania, lepiej zadac pytanie, bo znalezienie odpowiedzi przerasta pytajacego. Nie mam nic przeciwko pomocy kazdemu na kazde pytanie, ale czasami odkrywam, ze nie warto, bo pytajacy zadaje takie pytania, jakby w ogole nie mial zadnej wiedzy technicznej. W takim momencie zastanawiam sie, czy warto cos podpowiadac, bo moze sobie, albo innym zrobic krzywde. Samochody to nie zabawki.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum