Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 17 Styczeń 2014, 15:58 po wymianie sprzęgła i simerninga jest poważny problem -
jak wiecie dwa miesiące temu wymieniłem sprzęgło i simering na wale
wszystko ok, działa , ale kilka dni temu zauważyłem wyciek oleju, sądziłem że to z miski cieknie, więc wymieniłem uszczelkę, i to dwa razy ( niepotrzebnie ) fotki techniczne zamieściłem, ale nie przypuszczałem najgorszego , po drugim uszczelnieniu dalej cieknie olej, diagnoza, leje się z simerninga co wymieniałem erling.
wczoraj rozbieranie, jak już dostałem się do simerniga to ukazał mi się taki oto widok
rozebrałem , simernig do reklamacji , wyczyściłem, umyłem z oleju , no i tak sobie oglądam płaszczyznę po której pracuje simering i ujrzałem zadziora, hmm, skąd się wziął, no i przypomniałem sobie że jak poprzednio wyciągałem to zachciało mi się wkręcać wkręta aby wyciągnąć simering, ale ten wkręt źle się wkręcił i porysował płaszczyznę wału, prawie na całej długości, Załamka, próbowałem tego zadziora spiłować delikatnie pilnikiem i papierem ściernym 1200 przeszlifowałem, prawie znikł ale i tak czuć pod palcem jeszcze.
miałem nowy simernig corteco, więc postanowiłem ( zła decyzja ) wbić go ma maxa no i na niego założyć tego drugiego, uważałem że może się uszczelni, niestety po chwili do złożenia auta znowu jest wyciek sądzę że ten pierwszy spadł z wałka jak go wbiłem na maxa a ten drugi za luźno siedzi i lipa
Jutro albo najdalej w poniedziałek znowu rozbieranie i tym razem planuje przed założeniem simerninga zdjąć z niego sprężynkę i skrócić ją o 3mm , jak nie wyjdzie to mam następny simernig, ale planuje wbić go trochę głębiej o jakieś 2mm max od płaszczymy bloku aby ten zadzior był przed warstwą uszczelniającą siemringa.
Jeżeli to też nie pomoże, to czeka mnie wymiana wału , przez głupotę, i zawierzenia pseudom mechanikom że tak trzeba - wkręć wkręta jak chcesz wyjąć siemering
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Styczeń 2014, 16:06
Ja zawsze simmering wywalam płaskim wkrętakiem. Trzeba starać się aby robić to pod kątem, ostrzem do zewnętrznej średnicy uszczelniacza.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 18 Styczeń 2014, 18:19
powtórne założenie nowego simeringa corteco powiodło się, już nie cieknie olej, ale po oględzinach części okazało się że to nie rysa na płaszczyźnie była powodem wycieku, a nieszczelny siemring erling, zbyt luźno osadzony ( ale to nie wina montażu ) bo osadzenie było dobre, siemring erling nie trzyma parametrów i zbyt luźno wchodzi w szczelinę na niego, jednym małym palcem można go wcisnąć na maxa.
sam siemering ma dużą płaszczyznę uszczelniającą, i te ryski spokojnie by uszczelnił, a że słabo przylegał to to olej się wydostał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum