Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie tanie, dobre świece wybrać?
Autor Wiadomość
tomradd

Mój samochód: xantia II
Poj. silnika (cm3): 2
Paliwo: gnojówa
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: poznań
Wysłany: 2014-01-24, 11:16   Jakie tanie, dobre świece wybrać?

Oczywiście wiem, że NGK, Bru, ale może coś tańszego i dobrego znacie?
pozdrawiam

 
 
Yacus

Mój samochód: C5 mk1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: 16V
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 51
Skąd: Skw/Krk
Wysłany: 2014-01-24, 11:39   

W Xantii i C5 z lpg stosowałem/stosuję oryginalne EYQUEM. Kupuję po 8zł/szt, uważam że to dobry wybór. Nigdy nie miałem z Nimi problemów.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xantia 1,8 16V
Poj. silnika (cm3): 1798
Paliwo: Pb + LPG AKME
Wersja:: zielona żabcia
Rok prod.:: 1996
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 104 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2286
Skąd: Lipinki Łuż/FZA

Wysłany: 2014-01-24, 12:33   

Yacus, kolega tomradd, pytał o świece do dieselka ... (chyba, bo tak ma w profilu) ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacoll :-)
 
 
 
Yacus

Mój samochód: C5 mk1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: 16V
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 51
Skąd: Skw/Krk
Wysłany: 2014-01-24, 14:48   

Hahha, więc przepraszam :) Pierwszy raz spotykam się z określeniem "gnojówa" na ON :D

W takim razie nie pomogę, od "dizli" trzymam się z daleka :)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 1177
Skąd: Ostrzeszow

Wysłany: 2014-01-24, 18:32   

do tej pory używałem beru w dieslach ale w xsarze jeszcze nie wymieniałem i nawet nie wiem jakie tam są marki. Co do beru żadna mnie nie nawaliła ;-)

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-24, 19:54   

Polecam EYQUEM. Numer G57.
Znalazłem bardzo tanio: TUTAJ, ale nie znam tego sklepu. Ja kupowałem po 39zł w FRAUTO

 
 
tomradd

Mój samochód: xantia II
Poj. silnika (cm3): 2
Paliwo: gnojówa
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: poznań
Wysłany: 2014-01-25, 11:27   

Mam jeszcze pytanko, czy w xantii 2.0 hdi 109 koni, przy uszkodzeniu świecy zawsze wyskoczy kontrolka? Czy trzeba je wykręcić i każdą sprawdzać.

 
 
dejnekomirek
Aktywny
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 579
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2014-01-25, 17:30   

Witam. Nie wyskoczy zadna kontrolka, tzn. sterownik bedzie dalej tak samo pracowac. generalnie w Xantii tak naprawde swiece grzeja bardzo krotko. Jesli podejrzewasz uszkodzenie swiec, czy tez swiecy, mozesz to ustalic mierzac kazda z osobna, a jeszcze lepiej wykrecajac kazda. Wszystkie swiece zasilane sa z jednej szyny i sterownik nie kontroluje pradu zasilania swiec. Mozna smialo jezdzic z padnietymi swiecami, Xantia odpala bez problemu nawet w - ujemnych temperaturach, najwyzej przez chwile troche potrzesie motorem i troche przykopci.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 1177
Skąd: Ostrzeszow

Wysłany: 2014-01-25, 18:10   

to po co świeczki na 20 stopniowym mrozie grzać...? może zaślepki w to miejsce?że lampka krótko świeci to wiem ale świece grzeją jakiś czas by unormować pracę silnika i bez nich to można zapalać latem..

 
 
dejnekomirek
Aktywny
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 579
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2014-01-25, 20:32   

Swiece zarowe w HDI w sumie sa niepotrzebne, zostaly zastosowane tylko z wymogow ekologii, tzn. odpalenie zimnego silnika powoduje powstawanie zlych spalin, zanieczyszczajacych atmosfere. W celu zmniejszenia czasu wystepowania tego zjawiska zastosowano swiece, ktore tak naprawde grzeja jak silnik zaczyna pracowac, dogrzewajac jakby zimne komory spalania w denkach tlokow, nic po za tym. Mialem Xantie w Norge, miala tylko jedna sprawna swiece i palila bezproblemowo przy temp. ponizej -20 i nigdy nie bylo problemu. jesli silnik ma problem z zimnym startem, to bardziej ma problem z kompresja, albo z padnietymi wtryskami i zadne swiece mu nie pomoga. HDI to nie stary, normalny diesel z komora wstepna. Przeciez to czysta postac silnika z wtryskiem bezposrednim, z mocno rozpylajacym wysokocisnieniowym wtryskiem, a ze troche odprezony to nie znaczy, ze potrzebuje grzania do odpalenia. Wystarczy tylko posluchac odglosow odpalania zimnego silnika, aby okreslic jego stan. Sprawny HDI pali jak benzyna, bez kopcenia i bez zadnych metalicznych odglosow, mozna powiedziec- czysta poezja.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA