Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem - xantia 2.0 HDi- proszę o pomoc
Autor Wiadomość
pskoku
pskoku

Mój samochód: Citroen C5 Mk2
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: pskoku
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 38
Skąd: Bochnia
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 19:04   Problem z odpaleniem - xantia 2.0 HDi- proszę o pomoc

Witam serdecznie, mam nadzieję że uda się znaleźć tutaj pomoc,
Otóż stała się niespodziewanie przyjechałem dzisiaj z pracy wjechałem pod dom i po 10 minutach mimo że silnik jest gorący - więcej nie odpaliłem mojej cytrynki . - paliwa jest ponad połowa zbiornika , Pierwsze kroki jakie wykonałem:
1 - próba odpalenia drugim kluczykiem - niestety nie udana,
2- Odkręcenie klemy akumulatora na 10 minut - nic nie dało.
3- Odkręcenie nakrętki przy rurce stalowej którą doprowadzona jest ropa do wtrysku, pojawiły się tam krople ropy , myślałem że będzie paliwo lać się ciurkiem , ale niestety nic takiego nie nastąpiło
Dodam jeszcze że wszystko działa , silnik kręci pięknie, gra radio, załącza się nawet EBER, nadmuchy chodzą , wszystkie kontrolki gasną,
Silnik po prostu kręci tylko nie może zaskoczyć.

Moje pytania:
1.Czy jest w moim 2.0 HDi 110 kM - pompka paliwowa w zbiorniku i czy jest do niej jakiś bezpiecznik
2. Nie wiem jak sprawdzić immobilajzer, czy jest on w kluczyku , czy przy stacyjce -

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to chętnie jutro się zajmę cytrynką.
Interesuje mnie jeszcze złącze diagnostyczne - gdzie jest i gdzie można kupić jakiś interfejs, czy tylko lexia daje radę.
Proszę o pomoc
Piotrek

_________________
4 lata Xantia Hatchback Xantia 1600 benz+LPG
3,5 roku Xantia Mk2 Break 1999
Obecnie Citroen C5 MK2 Break
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 20:33   

pskoku napisał/a:
1.Czy jest w moim 2.0 HDi 110 kM - pompka paliwowa w zbiorniku i czy jest do niej jakiś bezpiecznik

Chyba jest, zajrzyj pod kanapę albo poszukaj informacji na forum bo nie pamiętam. Bezpiecznik będzie do niej na 100%.
pskoku napisał/a:
2. Nie wiem jak sprawdzić immobilajzer, czy jest on w kluczyku , czy przy stacyjce -

I w kluczyku i w stacyjce, w kluczyku transponder, w stacyjce pierścień - odbiornik.
pskoku napisał/a:
Interesuje mnie jeszcze złącze diagnostyczne - gdzie jest i gdzie można kupić jakiś interfejs, czy tylko lexia daje radę.

W okolicy lewego kolana tam gdzie bezpieczniki, raczej tylko lexia bo inne mieszają i głupieją.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 21:20   

Witam. pompa w zbiorniku na 100% jest. Po wlaczeniu zaplonu powinno byc ja slychac, jesli cisza, to podnies tylne siedzenie, pod nim jest dekiel, trzeba otworzyc i bedzie widac pompe. Mozna sprawdzic czy dochodzi do niej napiecie po wlaczeniu zaplonu[te grubsze kable]. jesli napiecie dochodzi, to pompa uszkodzona- potzebna wymiana. Zlacze diagnostyczne jest za schowkiem po lewej stronie. Jesli problem z immo, to pojawia sie na desce mrugajaca ikona kluczyka.

Ostatnio zmieniony przez dejnekomirek 22 Styczeń 2014, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grzechuk

Mój samochód: xantia 2 hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ropa
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 53
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 21:29   

mialem to samo i okazalo sie, ze padl przetwornik/regulator cisnienia paliwa... i poplynalem 700zl...

 
 
pskoku
pskoku

Mój samochód: Citroen C5 Mk2
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: pskoku
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 38
Skąd: Bochnia
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 21:59   

dzięki wszystkim za odpowiedź, jutro wezmę się w pierwszej kolejności za pompkę,
o postępach będę was informowal

_________________
4 lata Xantia Hatchback Xantia 1600 benz+LPG
3,5 roku Xantia Mk2 Break 1999
Obecnie Citroen C5 MK2 Break
 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 23:11   

HDi ma pompę paliwa a nawet jakby ją szlak trafił to pompa Wysokiego Ciśnienia (WC) jest w stanie zaciągnąć paliwo ze zbiornika i wyskoczyłaby ci kontrolka silnika . Ja obstawiam że zapchany masz takie coś http://allegro.pl/zawor-r...3834148973.html . To ustrojstwo steruje paliwem i ja bym zaczął od odkręcenia wydmuchania wypłukania , plus sprawdzić jak wygląda filtr paliwa. A i pytanie jakie paliwo tankowałeś bo HDi jest wrażliwe na jakość i brud w paliwie.

 
 
pskoku
pskoku

Mój samochód: Citroen C5 Mk2
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: pskoku
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 38
Skąd: Bochnia
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 06:59   odpalenie.....

A Gdzie ten zawór występuje , w którym miejscu?
Jeśli chodzi o paliwo to tankowałem jakieś 2 tyg. temu cały zbiornik na BP , i jeździłem do wczoraj, - no ale wcale nie powiedziane jest że jakieś gówno zatankowałem.....

_________________
4 lata Xantia Hatchback Xantia 1600 benz+LPG
3,5 roku Xantia Mk2 Break 1999
Obecnie Citroen C5 MK2 Break
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 07:04   

Pompa HDI w Xantii nie jest w stanie pociagnac paliwa sama ze zbiornika. Ona musi miec nadcisnienie na wejsciu. Steruje tym zawor w filtrze. Jego awaria daje podobne objawy, j/w. Ale jak ktos wczesniej pisal: po nitce do klebka, wiec najpierw sprawdzenie czy pompa pracuje, czy dostaje napiecie, czy pojawia sie paliwo na wylocie filtra; powinno wrecz sikac z wylotu i dopiero potem sprawdzenie regulatora cisnienia na pompie CR i ewentualna diagnoza Lexia. Obstawiam pompe w zbiorniku. Pozdrawiam

 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 07:17   

Mietek napisał/a:
HDi ma pompę paliwa a nawet jakby ją szlak trafił to pompa Wysokiego Ciśnienia (WC) jest w stanie zaciągnąć paliwo ze zbiornika
skąd masz takie info, co twoja X tak zapaliła, bo moja X nie zapaliła tylko jak pompa przestała podawać paliwo to była kupa na środku skrzyżowania

nie trzeba się dobierać do pompy paliwa, wystarczy przekręcić stacyjkę na zapłon i przysłuchać się, pompa chwile pracuje i potem się wyłącza, jak jest cisza to szukać przyczyny elektrycznej, czyli BITRON , jak ją słychać że pracuje i po chwili się wyłącza i nie zapala silnik, no to pewnie ten regulator ciśnienia , albo coś w filtrze paliwa,

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 10:50   

Na podstawie HDI w mojej XP mogę podpowiedzieć jedynie tyle, że każde typowe uszkodzenie układu paliwowego powinno dawać po oczach kontrolką silnika.
Sprawdzałeś czy wyłącznik uderzeniowy nie zadziałał? Wciśnij go dla pewności.

Jest zimno i wilgotno- opcja ukruszonego jakiegoś przewodu elektrycznego, lub parafina na filtrze paliwa wcale nie jest nie wykluczona.

Sprawdź czy jak poczęstujesz go samostartem w delikatnych dawkach czy będzie chciał podjąć współpracę.
Jakie napięcie jest na akumulatorze gdy kręci rozrusznik?

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 10:55   

Skąd mam takie informacje wystarczy poczytać poradnik Luśni z forum peugeota na temat silnika HDi-ka, sam miałem przypadek po moich ulubionych mechanikach pompa w zbiorniku działała i działa do dzisiaj ale syf się uzbierał na tym zaworze regulatora ciśnienia i w najlepszym momencie silnik się wyłączał , a jak ten zaworek będzie zapchany brudnym paliwem bądź innym śmieciem zapomnij że odpalisz, on steruje ciśnieniem na pompie wysokiego ciśnienia wystarczy poczytać. Mogę przesłać jeszcze raz cały poradnik Luśni na temat HDi-ka i dobrze by było gdyby tu na forum gdzieś to umieścić na stałe.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 18:22   

Witam. Mietku czytaj ze zrozumieniem, albo nie zabieraj glosu: ten zawor na filtrze w zadnym wypadku nie steruje cisnieniem na pompie wysokiego cisnienia, to bzdura. On steruje tylko nadcisnieniem na wejsciu pompy CR, aby mogla bezproblemowo pracowac. Rowniez bzdura jest, ze pompa CR sama zassie paliwo, ona nie ma pompy zasilajacej. Oczywiscie w Xantii. Darku, jesli cisza po wlaczeniu zaplonu, to rownie dobrze pompa stoi w zbiorniku, nie tylko Bitron. Mieszacie na forum tak, ze naprawde moze glowa rozbolec. Z prostej sprawy robi sie tasiemiec z mnostwem bzdur. Podziwiam pskoku za spokoj. Przeciez w tym chaosie idzie zniesc jajko, a Wy dalej swoje. Pozdrawiam

 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 18:44   

zdecydowanie szybciej jest podmienić przekaźnik , więc od tego się zaczyna grzebanie jak pompa nie pracuje,
ale trzeba go mieć wpierw, tak jak pompę aby sprawdzić

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 20:34   

dejnekomirek napisał/a:
Pompa HDI w Xantii nie jest w stanie pociagnac paliwa sama ze zbiornika. Ona musi miec nadcisnienie na wejsciu. Steruje tym zawor w filtrze.

i
Cytat:
Mietku czytaj ze zrozumieniem, albo nie zabieraj glosu: ten zawor na filtrze w zadnym wypadku nie steruje cisnieniem na pompie wysokiego cisnienia, to bzdura.


dajnekomirek nie dosc ze jestes chamski i arogancki to jeszcze najmadrzejszy w calej wsi, ale niestety jak wszyscy z niej wyjada, no i sam sie nie mozesz zdecydowac sie na jedna wersje. Pamietaj ze jestesmy tylko ludzmi i mozna nam w kulturalny sposob zwrocic uwage i wskazac blad w mysleniu - najlepiej konstruktywnie (ze zdjeciami, z opisem, nawet jak trzeba bedzie to ze strzalkami narysowanymi). Ale ty widze jak zywkle wolisz napisac: g-o sie znacie, ja wiem lepej bo jestem mecherem i milion aut juz naprawilem.

Zeby jednoznacznie rozwiazac spor: Kompendium Lusni49 - czyli wszystko o HDI i nie tylko.
Kod:
http://archive-pl.com/page/773473/2012-11-27/http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=20353.0


Do poczytania do poduszki.
[URL=http://chomikuj.pl/ZIWK/Citroen+i+inne/HDi/Uk*c5*82ad+zasilania+HDI/Budowa+pompy+wysokiego+ci*c5*9bnienia,1642535173.docx]A tutaj kompendium Lusni49 dot. juz konkretnie HDI.[/URL]

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 22:26   

A ja zastanawiam sie czemu to sluzy? Nie jestem jedynym i nie pochodze z wiochy. Jesli zabieram glos, to tylko wtedy, kiedy wnosze cos , co dobrze znam, albo z teorii, albo z praktyki. Dlaczego zamiast konkretnie pomoc tworzycie kolko wzajemnej adoracji, kto doleje jeszcze wiecej chaosu. Zawsze uczono mnie: zabieraj glos jak masz cos do powiedzenia. W przeciwnym przypadku siedz cicho. Kolega poprosil o pomoc- oczekiwal krotkiej i na temat odpowiedzi. A tu nagle zaczynacie licytowac sie swoja pseudo wiedza, no bo jak nazwac np. Twoje wypowiedzi na temat silnika 2.2 HDI- czy Ty chociaz wiesz jak on jest zbudowany? To Ty wymysliles szklanki popychaczy w tym silniku, czyz nie? I dziwisz sie , ze mnie ponioslo?
I co z tego, ze ciagle powolujecie sie na Lusnie, a czy naprawde ktos z Was to przeczytal i zrozumial? Jak mozna pisac, ze pompa CR sama zassie paliwo w Xantii i paru innych pojazdach? Ten rodzaj pompy tego nie zrobi. Czyz nie?
Panowie prosze Was bardzo, technika jest jak matematyka, nie tworzmy nowych teorii, trzymajmy sie scisle budowy i zasad dzialania. Na forum ludzie oczekuja konkretow, a nie zadymiania, a o pierdolach mozna naprawde pogaworzyc przy piwie. Koledzy oczekuja, ze wzajemnie sobie pomozemy, w miare mozliwosci, ale jeszcze raz podkreslam, zabieramy glos, jesli mamy wiedze. Jesli zabieramy glos, bo nam sie nudzi i bablamy, to lepiej moze zamknac to forum. Potem sie dziwimy, ze ktos rozsiewa bzdury, a on to tylko przeczytal na forum. Na tym forum np. I pytam sie: nie jest Wam wstyd? Tak wstyd, bo przeciez podpisujecie sie pod swoimi postami. A przeciez chcecie sie wykazac, ze macie wiedze. Jesli tak naprawiacie samochody, to bron mnie Panie Boze przed Wami. Zal mi jest kolegow, ktorzy z wiara, ze uzyskaja konkretna pomoc, zwracaja sie z prosba o fachowa pomoc na forum. To Twoj sposob reakcji na moj, przyznam nerwowy post dowodzi kto jest arogancki, a wystarczylo napisac, ze sie pomyliles, bo chyba tego nie negujesz? Przynajmniej ja tak mysle, ze to pomylka przez przeoczenie??
Nie zalezy mi na slawie, ale zwroc uwage, ze zabieram czesto glos, jesli ktos pisze bzdury i nie dlatego, zeby udowodnic jaki jestem madry, ale dlatego, zeby te bzdury nie narazaly kogos na koszty i niebezpieczenstwo w eksploatacji pojazdow.
Podziwiam Twoja wiedze na temat HPI, wiec dzisiaj bardzo mnie zaskoczyles.
Nie bardzo rozumiem dlaczego, ale na wszystkich forach panuje podobna tendencja: Chaos i wymadrzanie sie, a brak konkretow. Mysle, ze to troche wina kolegow moderatorow, ze nie interweniuja w takich przypadkach, no ale nie mozna miec wszystkiego, co sie zamarzy. Pozdrawiam.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA