Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xsara 1.6 16v
Autor Wiadomość
dux328

Mój samochód: Opel Vectra
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 7
Skąd: będzin
Wysłany: 17 Luty 2014, 14:13   Xsara 1.6 16v

cześć,
zastanawiam sie nad kupnem w/w 1,6 16v z 2004r. Przebieg okolo 120 k km.
Na co zwrócić uwage przy oglądaniu (poza belką)?
Wyposażenie klima,abs,poduszki,alu 15 cali, drugi komplet na stalowkach z zimowkami.
Cena wywoławcza 10k PLN.

 
 
gys0n

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 50
Skąd: Poręba
Wysłany: 17 Luty 2014, 16:04   

Jestem w posiadaniu takowego autka od roku niemalże. Mnie przez ten czas auto nie zawiodło. Czasami mam wrażenie że jestem nadwrażliwy na jego punkcie. Tu zakopciło, tam zaskrzypiało ale ogólnie jest ok. Fajne zwrotne autko. Teraz mam problem ze pryskiwaczami ale to musze poczekać aż bedzie jasno do 19 bo wracam i ciemno już. Ale to takie małe popierdółki. Z mojej strony tak jak pisałem. POLECAM.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 17 Luty 2014, 16:25   

Tomek czaszunia1: ma taką xsarę i również jest z niej zadowolony, nawet ten sam rocznik ino break. Klime, ABS, poduszki to większość cytryn ma :)

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
dux328

Mój samochód: Opel Vectra
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 7
Skąd: będzin
Wysłany: 17 Luty 2014, 16:32   

A jak z korozją, jaki rozrząd jest w tym silniku 1,6 16v?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Luty 2014, 17:27   

dux328, jeśli chodzi o korozje to mam kombi i pod tym wzgledem bije na głowe inne auta z tych lat(jakie miałem)..inne xsary jakie widzę też bez rudej;) chyba że tłuczone i nie fachowo robione i na to uważaj :-)

 
 
gys0n

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 50
Skąd: Poręba
Wysłany: 17 Luty 2014, 17:32   

Jak narazie odpukać korozji nie znalazłem. Wiele by Ci pomogło podłączenie Lexie przed zakupem :)

 
 
dux328

Mój samochód: Opel Vectra
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 7
Skąd: będzin
Wysłany: 17 Luty 2014, 17:41   

No na pewno pojade podlaczyć do kompa i na sprawdznie podwozia - podobno belka była wymieniana, ale wole sprawdzić.A blache sprawdze miernikiem bo mam.

 
 
gys0n

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 50
Skąd: Poręba
Wysłany: 17 Luty 2014, 17:46   

Sprawdż dokładnie. Ja też sprawdzałem i co? Na spocie Mietek podszedł, spojrzał i mówi: Widzisz tu? Było malowane bo inny odcień. no szczena mi opadła ale co zrobić :)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Luty 2014, 17:48   

gys0n, wiecej farby= mniej korozji :lol:

 
 
gys0n

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 50
Skąd: Poręba
Wysłany: 17 Luty 2014, 17:51   

W sumie racja hehe. ale w sumie w drzwiach znalazł różnice kolorów. Myslałem z początku,że może od słońca ale jednak nie :) I żyję sobie z tą świadomością:)

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Luty 2014, 19:28   

Hehehee masz vectre jak i ja moj po lift z 2000r.:) i vika B. Ale do zeczy, ja z xsary bylem i jestem zadowolony, jedyne na co uwazam to blachy bo jestem blachaz lakiernik wiec na to sie uczulam ale ze moja xsara ma raptem 52 tysie nalatane wiec to mnie skusilo do kupna. Na co zwrocic uwage to oczywiscie slady bicia blachy jakichs skrzywien odbarwien lakieru itp. Ogolnie fajna fura ale seryjnie strasznie glosna. ja sie nie mam do swojego egzemplarza po co czepiac bo to nowka sztuka.

_________________
clear sound in my car:)
 
 
dux328

Mój samochód: Opel Vectra
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 7
Skąd: będzin
Wysłany: 17 Luty 2014, 20:49   

No z Vectry jestem zadowolony, Xsare chce dla żony, bo Clio mnie denerwuje ( korozja tylnych błotników, klapa tylna)

 
 
dux328

Mój samochód: Opel Vectra
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 7
Skąd: będzin
Wysłany: 20 Luty 2014, 00:21   

Autko w dobrym stanie, nie wiem tylko w jakiej pozycji powinna być wskazówka od płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku. To jest 1.6 16v benzyna.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 20 Luty 2014, 08:21   

Ciut przed 90 stopni, ale to zależy od wielu czynników.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
hefaistos

Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 84
Skąd: wawa
Wysłany: 7 Marzec 2014, 23:54   

hej,

moim zdaniem za 10tys to musi być lux stan z pełnym wyposażeniem. Nieoszukujmy się, Xsary to tanie samochody przy kupnie, a i dobrze dla nas, niech golfiarze płacą krocie. Jeśli dasz 10tys za xsare która nie bedzie miała np komputra pokładowego i czujników zmierzchu/deszczu a niedajbóg coś do zrobienia to przepłacisz moim zdaniem.

Na co zwracać uwage?

1. Belka - koła mają stać prosto to bez wątpienia (zachowując normalny odchyl oryginalny). Jeśli sprzedawca nie pokaze Ci jakiegoś rachunku na remont belki to z tego co sie orientuje nie ma możliwości sprawdzenia stanu bez rozbierania.

2. Rdza- xsara jest cała w ocynku a dół zabiezpieczony barankiem. Mam z 2002 i od spodu nie ma śladu rdzy że o zewnętrznej stronie nie wspomne. Jeśli Twój obiekt westchnień ma to jest to zastanawiające.

3. Wskaźnik temperatury- spotkałem się z kilkoma xsarami których wskaźnik zatrzymywał się na 75st mimo że temperatura pracy silnika była prawidłowa. Wielu wymieniało termostaty (ja także) czujniki, i nic to nie dało. Co jest? Cholera wie.

4. Skrzynia biegów - w xsarze z silnikiem 1.6 16v działa ona na skraju możliwości bo jest za słaba do tego silnika. Jesli czujesz że mieszasz kijem w wiadrze z gwoździami nie jest dobrze ale to jeździ. Moja od 4 lat. Mimo wszystko bardzo częsty przypadek

5. Wydech - zależny od przebiegu. Oryginalny w normalnych warunkach wytrzymuje około 150-170 tys potem rdzewieje na łączeniach . Jeśli kupujesz samochód z tym przebiegiem sprawdź czy był już robiony czy na łączeniach jednak jest sporo rdzy (łączenia przy katalizatorze i środkowego z końcowym) Wymiana środkowego Bosal to koszt 150zł wiec niemiły początek miłości.

6. Jak długo jeździ po Polsce? Jeśli kilka lat to plastiki będą tłukły. Jeśli nie tłuką a jeździ po Polsce zapytaj sprzedawce jak to zrobił, chce to wiedzieć. Jeśli nic nie robił, dzwoń do "Nie do wiary" bo one powinny tłuc, jest jakiś Error.

Co się psuje w większości xsar?
-belka co jakieś 100tys (jeśli ma wiecej niż 100tys a nie poprzedni właściciel nie robił belki to Ty to zrobisz lada moment)

- regulator nawiewu. Nagle nawiew działa tylko na czwartym biegu. Trzeba wymienić tranzystor znajdujący się na wiatraku który jest ukryty pod schowkiem. Koszt to jakieś grosze, pogadaj jednak z jakimś pianistą z okolicy żeby Ci grzebał tam w tym schowku bo jest mało miejsca. Eletrykowi daj na lizaka to wlepi nowy tranzystor i działa. Potrzeba odpowiedniego - jak bedziesz miał problem to pisz, kupowałem już.

-końcówki drążków kierowniczych, czasem sworznie wahacza, czesciej drążki stablizatora jeśli kupisz te z allegro po dwie dychi :)

- padające żarówki h7. przynajmniej raz na rok trzeba kupić. utrzymuj dobre kontakty z pianistą, przyda się to wymiany lewej żarówki.

- elektryka? w sumie zależy od modelu. przepustnica jest sterowana elektronicznie co jednym pasuje innym nie. moim zdaniem jest opóźnienie w reakcji na pedał w gazu. Co jakiś czas trzeba ją czyścić ale zato bardzo łatwo i szybko się to robi. Czasem może wyskoczyć choinka na desce. Ogólnie daje to do myslenia ale akurat tej nocy mogło być wilgotno i samochód zwariowal. Jeśli do południa nie przejdzie, a może przejść samo, to trzeba podpinać pod kompa. Po czyszczeniu przepustnicy może wyskoczyć błąd Antipollution Fault - usuniesz go po 5tym odpaleniu albo lexią.

Cieżko mi mówić o problemach z eletryką bo takowych raczej nie mam. Wiem jednak że lubi paść lewy przełącznik kierunków, wywalić błąd na temat poduszki powietrznej, niewłaściwe wskazania wskaźnika poziomu paliwa, problemy z cewką (jest zlana- nie wymieniasz kabli), zdarzały się przypadki padającego silniczka drzwi.

Silnik. 1.6 16v to bardzo udana, żwawa i na prawdę mało awaryjna jednostka. Lubi jak mu się zaleje Elfa i wymienia na czas wszystkie filtry. Czyszczenie przepustnicy to normalna sprawa z racji zabucającego przewodu od ciepłego powietrza z silnika ( mówią na to odma ale to chyba pomyłka w każdym razie z pokrywy zaworów idzie wąź który ma dostarczyć ciepłe powietrze do silnika ale niestety jest tam też olej). Spalanie średnio 6.7l w cyklu mieszanym. Na trasie w lato można zejść do 5.5l przy predkościach do 100km/h. Ładnie ciągnie już od 1500 obr/min do jakiś 3tys bo potem ma jakiś dołek. Od 4tys gdzie jest już bardzo blisko szczytowania zaczyna się drugie życie. Drugie tankowanie także.

Kręciłem go do 6,5tys zaraz po nieudanym dniu, jeźdzę także w granicach 2tys po zażyciu melisy - nic mu sie nie dzieje dzielnie znosi wszelkie wariacje.

Układ jezdny. Jest miekko, komfortowo. Tylna belka jest skonstruowana tak że pomaga w zakrętach tj tyle koła mogą się ileśc tam odchylać od toru jazy dokręcając skret. Dzieje się to przy wiekszych prędkościach i obciążeniu ale działa, naprawde działa. Ogólnie zawieszenie jak i cały samochód nie należą do cichych. Słychać nierówności. Nie jest to japończyk ale na zakretach trzyma poprawnie, bez szału moim zdaniem. Mogłoby być lepiej ale coś za coś. Albo komfort ale trzymanie w zakretach.

Jak masz jakieś pytania to pisz, troche poznałem ten samochód od strony użytkowej :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA