Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jacoll
30 Styczeń 2014, 21:06
awaria auta
Autor Wiadomość
iwa6011

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: dolnośląskie
  Wysłany: 30 Styczeń 2014, 20:50   awaria auta

[i]
podczas skrętu koła jakby o coś zahaczały strasznie szarpią

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 23:43   

w sprężynowcu to bym powiedział że poduszki amortyzatorów (tak mnie robiło
)...ale może raczej przeguby napędu strzelają? jedna z cech pierwszych stuki w skrętach lub szarpanie kołem podczas jazdy do tyłu i do przodu...Można to zauważyć

 
 
akaras

Mój samochód: CITROEN II C5 HDI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 31 Styczeń 2014, 09:59   

W C5 to klasyczny objaw przegubu. Mocne blokowanie w dużym skręcie często wskazują na obie strony do wymiany.

 
 
iwa6011

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: dolnośląskie
  Wysłany: 31 Styczeń 2014, 12:14   awaria

a jak można sprawdzic czy to na pewno przegub

 
 
akaras

Mój samochód: CITROEN II C5 HDI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 31 Styczeń 2014, 12:22   

Unieś koło, skręć na maksa i kręcąc koło ręcznie przy dobrym przegubie powinieneś mieć obrót bez "strzałów". W razie wątpliwości przytrzymaj wał półosi dla dodatkowego oporu. W po liftowych jest wymienny sam przegub, w MKI o ile pamiętam masz całość przegub z wałem, rozłączny jest tylko przegub wewnętrzny. Sprawdź ale chyba tak jest.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Luty 2014, 12:31   

Witam. Temat znany i szeroko opisany na forum. Przeciez wystarczy poszukac. Przy szerokich oponach w C5, przy mocno skreconych kolach, przod skacze, jakby cos sie zacinalo. Objaw nasila sie przy zle ustawionej zbieznosci i luzach w zawieszeniu. Poloski, jesli oslony sa cale i brak sladu smaru na zewnatrz raczej w porzadku. No i polos raczej stuka, terkocze, a nie szarpie samochodem. Pozdrawiam
Poloski w MkI tez sa rozbieralne.

 
 
iwa6011

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 6 Luty 2014, 19:09   

koła nie są zbyt szerokie zbieżnośc ustawiona przeguby sprawdżone a przyczyna dalej nie ustalona co dalej robic [/code]

 
 
iwa6011

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 7 Luty 2014, 16:28   

czy przyczyną awarii może byc uszkodzona listwa kierownicza lub zapchany jakiś zawór w hydraulice

 
 
Slawkowski

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: FG
Wysłany: 9 Luty 2014, 11:02   

Może być uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. "maglownica"), ale to jest tylko gdybanie, trzeba obejrzeć auto i wt. szukać przyczyny.

ps. temat mógłby być bardziej sprecyzowany, bo "awaria auta" zupełnie nic nie mówi, a dla potomnych podczas wyszukiwania w ogóle bezużyteczny.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 10 Luty 2014, 05:50   

Slawkowski napisał/a:
temat mógłby być bardziej sprecyzowany, bo "awaria auta" zupełnie nic nie mówi
Poddaj propozycję to się zmieni.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
iwa6011

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: dolnośląskie
  Wysłany: 10 Luty 2014, 14:24   awaria

jak pisałem podczas skrętu kola szarpią jakby o coś zahaczały zawieszenie zostało sprawdzone na diagnostyce wszystko jest okej przeguby sprawdzone są dobre ,zbierznośc ustawiona a przyczyna ciągle jest nie ustalona czy ktoś mi doradzi co może byc przyczynom takiego zachowania

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10 Luty 2014, 14:45   

grigori333 napisał/a:
Poddaj propozycję to się zmieni.

Samochód się zepsuł :)


Kolego iwa - napisz na jakich kółkach ta fura stoi (rozmiar), przy jak dużym skręcie szarpie (zawracanie, czy lekki odchył powoduję padaczkę)
Czy powyżej 80km/h podczas jazdy nawprost telepie kierownicą?
Jedź do wulkanizatora żeby koła zrzucił i na wyważarce sprawdził.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Luty 2014, 19:33   

Wystarczy, ze ma kola 215/55R16 i problem z zawracaniem, szczegolnie na suchej i dobrej nawierzchni. Przy 205/65 R15 problem jest duzo mniejszy, ale tez wystepuje. Pisalem o tym juz wczesniej, ale kolega iwa6011 odpisal, ze kola szerokie nie sa i tyle. Taka juz jest uroda C5. Problem bardzo nasila sie przy zlej geometrii przedniej osi, jak rowniez przy wybitych tulejach wahaczy przednich.

 
 
iwa6011

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 22 Luty 2014, 21:10   

jak wcześniej pisałem koła są 195\15 całe zawieszenie sprawdzone a usterka jest dalej .Cz może byc niesprawny jakiś zawór i nie daje ciśnienia na koło' a może trzeba tylko wymienic tylko płyn w układzie

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Luty 2014, 22:05   

iwa6011 napisał/a:
jak wcześniej pisałem koła są 195\15 całe zawieszenie sprawdzone a usterka jest dalej .Cz może byc niesprawny jakiś zawór i nie daje ciśnienia na koło' a może trzeba tylko wymienic tylko płyn w układzie


Kolego nikt Cie nie określi co jest grane na odległość, musisz ze swoim problemem udac sie mechanika.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA