Witam wszystkich jestem szczęśliwym jak dotąd posiadaczem xsary picasso 1.8 benzynka z 2000 roku ,rok temu wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody .Przejechałem 40,000 i zastanawiam się jakie jest minimum kilometrów a jakie maximum do wymiany następnego rozrządu Dziękuje z góry za podpowiedż
OponyImpolex
Mój samochód: C1
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Luty 2014, 13:12
Najlepiej byłoby spojrzeć w jakim stanie jest rolka i cały pasek,dopiero wtedy będzie można powiedzieć czy nadaje się do wymiany. Poza tym w przypadku tych silników spokojnie powinieneś przejechać około 60 tyś km.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Kwiecień 2014, 20:30
Moje dane mowia, ze te silniki wymagaja wymiany co 120 tys. km. Dlatego nie rozumiem, czemu wprowadzacie w blad kolege? Zarowno 8v, jak i 16v.
wojtekp
Mój samochód: Xantia II HDI 109KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 152 Skąd: LKR
Wysłany: 19 Kwiecień 2014, 20:58
Jeśli mogę wtrącić swoje parę groszy to obecnie panuje moda czy też psychoza na wymianę rozrządu co 60 tyś km niezależnie od silnika. To już nie pierwszy post, w którym się spotykam z taką sytuacją. Jeśli auto jest normalnie eksploatowane to po co tak drastycznie skracać te okresy? Albo jakość części zamiennych spadła o połowę albo ktoś ma nadmiar gotówki... Wiem, że zaraz ktoś napisze coś w stylu: wolę co roku wymienić rozrząd niż dzień za późno
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Kwiecień 2014, 07:16
Mysle, ze bardzo istotne jest, kto to robi. Problemem duzym jest prawidlowe napiecie paska przy montazu, jak i prawidlowe momenty dokrecania srub[dotyczy calego samochodu]. Najczestszym bledem jest za mocne napinanie paska, taki pasek moze pasc po paru tysiacach i za mocne dokrecanie srub na rolkach. Szczegolnie bloki aluminiowe potrzebuja odpowiedniego momentu. Wracajac do meritum: mozecie wymieniac co 1 tys km, ale jesli ktos pyta o czasokres wymiany nalezy odpowiedziec: 120 tys, ale zaleca wymieniac sie czesciej, bo..... . Przeciez to za kazdym razem kosztuje pieniadze, a np. bez sensu jest wyrzucac cos, co jeszcze dlugo moze posluzyc. Czy nie wierzycie w materialy i instrukcje? Czy w zyciu tez polecacie wyrzucac z pracy 30 latkow, bo sa za starzy? Swiat idzie chyba w zlym kierunku. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum