Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce tył...
Autor Wiadomość
Zybi

Mój samochód: Citroen Saxo
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: hczybi
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 15
Skąd: Dania, Kolding
  Wysłany: 4 Marzec 2014, 20:07   Hamulce tył...

Za dwa tygodnie mam przegląd, a brak hamulca ręcznego w tylnim kole z pr. strony.
Do tego słaby "nożny" hamulec. w lewym wszystko oki.
Nie mam pojęcia co to może być :-/
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu i naprawy ustrojstwa. :oops:

... Saxo 1.6 VTS 2001r. , tarcze przód i tył + ABS.
... Mieszkam w Dani - tu mechanik bierze 10x tyle co w PL! :shock: :cry:

 
 
Zybi

Mój samochód: Citroen Saxo
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: hczybi
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 15
Skąd: Dania, Kolding
Wysłany: 4 Marzec 2014, 20:10   

A... tarcze i klocki co do grubości ok - sprawdziłem. :-|

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Marzec 2014, 20:59   

Ale chyba nie sprawdziles: czy linka pracuje prawidlowo? Czy dzwignia od recznego na zacisku wraca na swoje miejsce po puszczeniu linki oraz czy czasami nie zardzewialy klocki w prowadnicach[moga stac i trzeba duzej sily, zeby zaczely hamowac]. Mozliwe jest rowniez, ze prowadnice zacisku bardzo ciezko przesuwaja sie. Mozliwe jest rowniez, ze korozja zaatakowala tloczek w zacisku, np. pekla oslona tloczka i zacisk praktycznie nie pracuje. W takim przypadku raczej trzeba caly zacisk wymienic. Tarcze sprawdziles, ale mysle, ze nie demontowales zaciskow, ani nie sprawdzales klockow w prowadnicach i chyba rowniez stanu tarcz z obu stron, czesto z jednej strony jak nowa, a z drugiej sama korozja. Wszystkie elementy powinny dosc swobodnie przesuwac sie , wlacznie z tloczkiem w zacisku, Oczywiscie tloczki sa wkrecane, nie zapomnij o tym przy probie wcisniecia. Zycze powodzenia

 
 
Zybi

Mój samochód: Citroen Saxo
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: hczybi
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 15
Skąd: Dania, Kolding
Wysłany: 4 Marzec 2014, 21:12   

dejnekomirek Dzięki wielkie za te porady!
Juterko biorę się za robotę, a wieczorem dam znać co i jak. :-)
... To prawda, nic z tego co napisałeś nie sprawdziłem :oops:

 
 
Zybi

Mój samochód: Citroen Saxo
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: hczybi
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 15
Skąd: Dania, Kolding
Wysłany: 4 Marzec 2014, 22:27   

Jeszcze małe pytanko.... W Saxo jaki płyn hamulcowy może być oryginalnie? Dot 3 czy może DOT 4 - "na dolewkę"?
I czy jest konieczne smarowanie tłoczka hamulcowego w zacisku pastą ATE (mieszkam w Danii, wątpię bym tu to dostał)?
Pozdrawiam i życzę dobrej nocy. :-)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Marzec 2014, 22:35   

To nieodgrywa roli, dot4 ma wyzsza temperature wrzenia. Do tloczka wystarczy posmarowanie plynem hamulcowym. W Danii tez uzywaja roznego rodzaju past i plynow. Mieszkalem okolo 8 lat w Norwegii i pracowalem w warsztacie w Geilo. technologie napraw niczym nie roznia sie od normalnych europejskich standartow, a Dania to tez prawie Norwegia.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 5 Marzec 2014, 05:36   

Też miałem podobną przypadłość , gdy kupiłem auto było po wymianie klocków i tarcz a okazało się,że :
dejnekomirek napisał/a:
korozja zaatakowała tłoczek w zacisku


_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Zybi

Mój samochód: Citroen Saxo
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: hczybi
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 15
Skąd: Dania, Kolding
Wysłany: 27 Marzec 2014, 20:58   

... wybaczcie za moją obecność.
... okazało sie, że jednak korozja tłoczka i zardzewiałe linki od ręcznego :(
Zacisk kupiłem na szrocie używany - 200 zł (w Dani, a nowy tu 1000 zł) no i nowe linki.
W starym zacisku tłoczek już do niczego się nie nadawał :(
Dzięki za pomoc :)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 28 Marzec 2014, 05:21   

Zybi, ZUCH :-D

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA