Za dwa tygodnie mam przegląd, a brak hamulca ręcznego w tylnim kole z pr. strony.
Do tego słaby "nożny" hamulec. w lewym wszystko oki.
Nie mam pojęcia co to może być
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu i naprawy ustrojstwa.
... Saxo 1.6 VTS 2001r. , tarcze przód i tył + ABS.
... Mieszkam w Dani - tu mechanik bierze 10x tyle co w PL!
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Marzec 2014, 20:59
Ale chyba nie sprawdziles: czy linka pracuje prawidlowo? Czy dzwignia od recznego na zacisku wraca na swoje miejsce po puszczeniu linki oraz czy czasami nie zardzewialy klocki w prowadnicach[moga stac i trzeba duzej sily, zeby zaczely hamowac]. Mozliwe jest rowniez, ze prowadnice zacisku bardzo ciezko przesuwaja sie. Mozliwe jest rowniez, ze korozja zaatakowala tloczek w zacisku, np. pekla oslona tloczka i zacisk praktycznie nie pracuje. W takim przypadku raczej trzeba caly zacisk wymienic. Tarcze sprawdziles, ale mysle, ze nie demontowales zaciskow, ani nie sprawdzales klockow w prowadnicach i chyba rowniez stanu tarcz z obu stron, czesto z jednej strony jak nowa, a z drugiej sama korozja. Wszystkie elementy powinny dosc swobodnie przesuwac sie , wlacznie z tloczkiem w zacisku, Oczywiscie tloczki sa wkrecane, nie zapomnij o tym przy probie wcisniecia. Zycze powodzenia
dejnekomirek Dzięki wielkie za te porady!
Juterko biorę się za robotę, a wieczorem dam znać co i jak.
... To prawda, nic z tego co napisałeś nie sprawdziłem
Jeszcze małe pytanko.... W Saxo jaki płyn hamulcowy może być oryginalnie? Dot 3 czy może DOT 4 - "na dolewkę"?
I czy jest konieczne smarowanie tłoczka hamulcowego w zacisku pastą ATE (mieszkam w Danii, wątpię bym tu to dostał)?
Pozdrawiam i życzę dobrej nocy.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Marzec 2014, 22:35
To nieodgrywa roli, dot4 ma wyzsza temperature wrzenia. Do tloczka wystarczy posmarowanie plynem hamulcowym. W Danii tez uzywaja roznego rodzaju past i plynow. Mieszkalem okolo 8 lat w Norwegii i pracowalem w warsztacie w Geilo. technologie napraw niczym nie roznia sie od normalnych europejskich standartow, a Dania to tez prawie Norwegia.
... wybaczcie za moją obecność.
... okazało sie, że jednak korozja tłoczka i zardzewiałe linki od ręcznego
Zacisk kupiłem na szrocie używany - 200 zł (w Dani, a nowy tu 1000 zł) no i nowe linki.
W starym zacisku tłoczek już do niczego się nie nadawał
Dzięki za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum