Mój samochód: xm 2,5 td
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: diesel
Wersja:: vsx
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: kraków-wrocław
Wysłany: 12 Wrzesień 2009, 10:52 [HAII 97r.] po zgaszeniu auta tył idzie do góry
w sumie to od samego początku tak mam ale nie jestem pewny czy to jest zdrowy objaw , jak zgasze auto , wyjdę i zamknę drzwi to tył auta po kilku sekundach podnosi sie do góry o jakieś 5 cm , po jakimś czasie albo sie obniży o te 4-5 cm albo tak zostaje , auto nie opada trzyma ładnie wysokość , czy coś z tym robić ? druga sprawa to taka że jak auto stoi kilka dni i po zamknięciu sie podniesie o te 5 cm to nawet po kilku dniach nie opada prawie nic , pieknie trzyma poziom ale jak go odpale to tył pierw opadnie na dół i podniesie sie do jazdy , całość trwa bardzo szybko
Ostatnio zmieniony przez robert 27 Sierpień 2010, 21:07, w całości zmieniany 1 raz
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 12 Wrzesień 2009, 13:17
To że jak po kilku dniach go odpalasz to momentalnie opada spowodowane jest tym że zamomtowany jest tam antyopad i jak wyłączysz silnik to bodajże po 20 sekundach auto nie opadnie już niżej a jak go zapalisz to antyopad puszcza i zuto opada na dół az układ wpompuje olej wiec to jest normalne i nie ma się co obawiać
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Wrzesień 2009, 16:21
Jak najbardziej jest to prawidłowe zachowanie się samochodu. Jak wysiadasz to ubywa ciężaru i ciśnienie w sferach podnosi trochę auto. Po jakimś czasie zadziała tu korektor i koryguje tą różnicę. No a opadanie po odpaleniu to jak pisał citronauta.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: xm 2,5 td
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: diesel
Wersja:: vsx
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: kraków-wrocław
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 00:05
wielkie dzięki za info i cieszę sie że wszystko jest ok bo nie byłem pewny do końca
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Wrzesień 2009, 11:41
robson napisał/a:
Jak najbardziej jest to prawidłowe zachowanie się samochodu. Jak wysiadasz to ubywa ciężaru i ciśnienie w sferach podnosi trochę auto. Po jakimś czasie zadziała tu korektor i koryguje tą różnicę. No a opadanie po odpaleniu to jak pisałcitronauta.
Nie zgodziłbym sie z tym, że gwałtowne opadanie jest zjawiskiem prawidłowym; raczej jest to konsekwencja zużycia się jakichś elementów hydrauliki. Mnie to gwałtowne tąpnięcie (u mnie zdarza sie to głównie z przodu) denerwuje. Przez takie zachowanie auta boję się parkować przednim zwisem nad krawężnikiem...
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Wrzesień 2009, 18:33
Moment, po pierwsze, to w aucie z antyopadem po odpaleniu opada delikatnie tylko tył, a nie całe auto czy przód. Po drugie, jeśli gwałtownie opada przód, najprawdopodobniej jest to walnięty siłownik. U szwagra w Xantii ( z HA ) po odpaleniu gwałtownie opadał prawy przód. I mimo tego, że kilku znajomych ( łącznie ze mną ) tłukło mu do głowy żeby siłownik wymienił, ten uparcie jeździł do 'magika' we Wrocławiu, który zdarł z niego ponad 1000 pln za różne, czasem 'wirtualne' walki z HA. W końcu poddał się, pojechał do innego i wymienił siłownik, no i... jak ręką odjął. Ergo: po odpaleniu puszcza zawór antyopadowy i tył opada o kilka cm, i jest to całkowicie normalne, a nawet pożądane zjawisko
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Wrzesień 2009, 18:48
Nicpoń napisał/a:
Ergo: po odpaleniu puszcza zawór antyopadowy i tył opada o kilka cm, i jest to całkowicie normalne, a nawet pożądane zjawisko
To jest prawda! Ja jak miałem walniętą membranę w kuli od HA to mi tył nie opadał. Wniosek z tego, że właśnie ta kula potrzebuje trochę czasu aby się napełnić.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: xm 2,5 td
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: diesel
Wersja:: vsx
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: kraków-wrocław
Wysłany: 15 Wrzesień 2009, 00:48
opada mi tylko tył
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 15:08
Nadal nie zgodze sie z tym, że gwałtowne opadanie choćby tylko tyłu auta i nawet o 5 cm jest zjawiskiem "normalnym". Coś podobnego nie zostałoby zaakceptowane przez żadną instytucje homologacyjną, bo prowadzić to może do różnych niemiłych skutów. Wyobraźmy sobie np. przypiętą do auta przyczepę, której tył nagle podskoczy do góry w efekcie tąpniecia tyłu auta i wybija komuś zęby, he he
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 14:16
Cieplik napisał/a:
Nadal nie zgodze sie z tym, że gwałtowne opadanie choćby tylko tyłu auta i nawet o 5 cm jest zjawiskiem "normalnym". Coś podobnego nie zostałoby zaakceptowane przez żadną instytucje homologacyjną, bo prowadzić to może do różnych niemiłych skutków. Wyobraźmy sobie np. przypiętą do auta przyczepę, której tył nagle podskoczy do góry w efekcie tąpnięcia tyłu auta i wybija komuś zęby, he he
Ja wiem, że jak miałem padniętą kulę HA z tyłu to właśnie nic mi nie opadał po odpaleniu. Pompa tłocząc ciśnienie odblokowuje zawór antyopadowy ale to ciśnienie jeszcze nie zdążyło doładować kuli HA i dlatego jest takie małe tąpnięcie ale nie jest to chyba aż 5cm. Jest to po prostu takie uczucie nagłego opadnięcia tyłu ale to może być nawet 1cm i jest bardzo wyraźnie odczuwalne i dla nie przyzwyczajonych - wręcz nieprzyjemne. W drugim XMie, tym srebrnym nie ma tego efektu ale tam chyba rozwiercone zostały dławiki w kulach przy siłownikach. Przy okazji to postanowiłem sprawdzić i zobaczę czy ta teoria się potwierdzi. Na razie naprawiam zgniłe przewody...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 14:29
Robert, ja wiem ze w hydrowozach z ha tak jest, ale to chyba efekt ich podeszłego wieku. Nie wyobrażam sobie, by nowe XM-ki tak się zachowywały (by eleganckie paniusie na tylnych fotelach puszczały w efekcie pawia) ale pewnie nikt nigdy już tego nie sprawdzi, he he.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 14:48
Jeszcze lepsza frajda jest jak się jedzie z dość szybką prędkością po delikatnych wzniesieniach. Auto wtedy reaguje jak na huśtawce utwardzając się na wierzchołkach tych wzniesień i zamierając wtedy jakby w maksymalnym położeniu aby potem znowu odpuścić i tyłek fajnie wtedy płynnie to opada to się wznosi Moje psy wtedy puszczają pawie prawie natychmiast! Ostatnio właśnie tak miałem na autostradzie przed Legnicą na wzniesieniach przy prędkości 180km/h
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 15:00
robson napisał/a:
Ja wiem, że jak miałem padniętą kulę HA z tyłu to właśnie nic mi nie opadał po odpaleniu. Pompa tłocząc ciśnienie odblokowuje zawór antyopadowy ale to ciśnienie jeszcze nie zdążyło doładować kuli HA i dlatego jest takie małe tąpnięcie ale nie jest to chyba aż 5cm...
Hmm, widocznie w tylnej kuli ha mam już cosik za malo "drucku". U mnie to tąpnięcie tyłu następuje nie po odpaleniu auta, ale po przejechaniu pierwszych 50-100 m. Może zacina się zawór anty opadowy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum