Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jacoll
7 Czerwiec 2014, 17:02
LPG instalować czy nie
Autor Wiadomość
AdamKak

Mój samochód: citroen picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb
Wersja:: van
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: suwałki
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 15:51   LPG instalować czy nie

witam,
od jakiegoś czasu rozważam instalację LPG , czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy warto i na co należy zwrócić uwagę przy wyborze instalacji ?

z góry dziękuję za wszystkie wskazówki.

Ostatnio zmieniony przez Jacoll 7 Czerwiec 2014, 17:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 17:23   

Na początku musisz przeanalizować jak dlugie trasy robisz dzień w dzień. Jeżeli w większości miasto i dość krotkie odcinki, to raczej kase przeznaczoną na instalkę zainwestuj w paliwo. LPG w tym przypadku będzie mało opłacalne, bo większość trasy i tak przejedziesz na Pb (zimą nawet całą).

Jeżeli jednak zdecydujesz się na założenie gazu, to nie szukaj najtańszej opcji (bardzo szybko zaczną się problemy i wydatki). ;-)
Polecam sekwencję na dobrych podzespołach. Bardzo ważną sprawą jest znalezienie konkretnego gaziarza, bo nawet najlepsza instalacja źle założona potrafi doprowadzić do furii.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
AdamKak

Mój samochód: citroen picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb
Wersja:: van
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: suwałki
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 19:07   instalować czy nie

Jeżdżę głównie po mieście i najbliższej okolicy, jednak bardzo dużo- prowadzę działalność i muszę odwiedzać swoich klientów.


Na paliwo wydaję bardzo dużo ( w mojej ocenie) i za każdym razem mnie szlag trafia jak muszę tankować i widzę, że LPG średnio o połowę tańsze.

Czy możesz mi polecić jakieś firmy ?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 19:56   

AdamKak, Nie mogę Ci napisać bierz koniecznie taką nie inną. :-D
Popytaj po okolicznych gazownikach co mogą zaoferować do Twojego bolida.
Bardzo ważne są wtryski gazu - muszą być bardzo szybkie. Na tym nie rób oszczędności, bo będą problemy i to szybciej niż można sobie wyobrazić.
Najlepiej też podpytaj znajomych który warsztat ma najlepsze opinie.

Osobiście mam krajową sekwencję firmy KME. Jest wydajna i pracuje super. Oczywiście nie obyło się bez problemów. Gazownik wpakował mi słabe wtryski (czerwone valteki) i po 3 latach zaczęły się ciąć. :- Muszę dodać, że z kontrolką silnika miałem jajca prawie od samego początku (ciągłe chwilowe zapalanie się i gaśnięcie). Po prostu były za wolne.
No dobra koniec spowiedzi. ;-)

Na prawdę poświęć temu deko czasu. Nie podejmuj szybkiej decyzji co byś nie żałował.
Na pewno jeszcze inni użytkownicy aut z LPG coś od siebie dołożą. :-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
AdamKak

Mój samochód: citroen picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb
Wersja:: van
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: suwałki
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 22:08   

Wielkie dzięki za wskazówki !

Rozważam instalację STAG- słyszałem, że jest dobra i raczej nieawaryjna !
Możesz coś o niej powiedzieć ?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 08:17   

AdamKak napisał/a:
STAG

Miałem sekwencje STAGa w reni i bardzo sobie chwaliłem, latałem głównie za granicę na wschód i przez jakieś 3 lata wymieniałem tylko filtr i tankowałem bo nic więcej się nie działo. Problem miałem tylko ze wskaźnikiem bo był źle założony ( chyba ) i pokazywał stan LPG tak jak chciał.
Na gazie sie nie znam więc nic nie doradzę.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 09:48   

AdamKak, Myślę, że ten temat z forum LPG powinien wiele wyjaśnić. ;-)

Popraw w profilu pojemność. :-?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Czerwiec 2014, 13:59   

Witajcie,

odnośnie gazu to moje 3 grosze.

W swoim XP 1.8 mam KME Nevo i nie mogę powiedzieć złego słowa bo działa bez problemów i mogę Ci polecić ta centralkę. Jak pisano wyżej zwróć uwagę na wtryski gaz i staraj się aby czasy otwarcia i zamknięcia były jak najmniejsze bo dzięki temu zapewnisz sobie spokój. Drugą sprawa jest wydajność na cylinder, upewnij się, że taki wtrysk jest wystarczający do Twojego silnika (z tego co pamiętam to niebieskie są zazwyczaj do 30KM/cyl). Jeżeli chcesz sobie jeszcze bardziej udogodnić życie (trochę większe koszty) to polecam sterownik z możliwością podłączenia do OBD. W przyapdku Nevo masz albo dodatkowy adapter lub sterownik Nevo Pro (chyba tak się nazywa) który ma już wbudowany protokół do OBD. Daje Ci to wygodę w postaci automatycznej kalibracji gazu (zajęty cały pokład, klima czy przyczepka) to wtedy czasy wtrysków gazu Ci się przestawią i nie będziesz miał problemów z muleniem. Dodatkowo zyskujesz również możliwość czytania błędów z ECU silnika i ewentualne ich kasowanie z programu KME.

Polecam Ci również STAG4 ale z nim nie miałem do czynienia na co dzień bo ma go ojciec w swojej cytrynie i od 5 lat nie ma z nią żadnych problemów.

Jedynie, co widzę to, że w przypadku KME Nevo (nowszy sterownik) w samym programie masz o wiele więcej opcji niż dla STAG (np: dotryski benzyny na wysokich obrotach, co naprawdę pomaga przy wyprzedzaniu :))

Ostatnią sprawą jest jak już poruszano to sam montaż. Widziałem już wiele tornad pod maską i przy wyborze warsztatu możesz poprosić o zdjęcia wykonanych prac. Lepsze zakłady często je robią by promować się na stronach. Jak już odbierzesz to zwróć uwagę na zabezpieczenia antykorozyjne dziur które będą robić pod instalację. Widziałem przypadki, że sama instalacja lux ale zapomnieli o zabezpieczeniu i później blacha leciała.

Pozdr

 
 
AdamKak

Mój samochód: citroen picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb
Wersja:: van
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: suwałki
Wysłany: 11 Czerwiec 2014, 21:46   

No dobra ale co do warsztatu, to skąd mogę mieć pewność, że goście robią swoją robotę rzetelnie a nie fuszerkę ?

Czy mam szukać zakładu, który się specjalizuje w instalowaniu STAGa czy ma to być po prostu dobry zakład ?

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 11:15   

Akurat może ktoś inny Ci podpowie gdzie jest dobry monter w Suwałkach lub najbliższej okolicy. Albo będziesz musiał zdać się na szczęście :) . Ja na swoich doświadczeniach nauczyłem się, że jeden monter zrobi super instalację ale już nie koniecznie zna się na samych sterownikach (ich ustawianie i możliwości), natomiast drugi ustawi Ci na igłę, ale przy okazji montaż będzie wyglądał tanio. Jak jak zawsze chciałem skorzystać z pomocy warsztatu to podjechałem na 5 minut i pogadałem z mechanikiem przez co trochę wyczuło się czy facetowi chce się cokolwiek robić w samochodzie.

Druga sprawa o jaką pytałeś to czy szukać warsztatu który się specjalizuje w jakimś producencie. Osobiście uważam, że warsztaty które są partnerami KME czy AC itp. zawsze będą wiedzieć, co wkładają do samochodu ze względu na odbywane szkolenia prowadzone przez producentów. Ale to też nie jest regułą, bo samouki też potrafią :P .

Podsumowując pewność z dobrej roboty będziesz miał po instalacji gazu:)


Przykład z mojego życia:

Citroen AX centralka KME Bingo S4 - w warsztacie nowym, ładnym, który na początku budził moje zaufanie spotkałem Panów których nie polubiłem ponieważ po sprawdzeniu kostki do podłączenia kabla stwierdzili, że ktoś zje... instalację i jak chce by było dobrze to muszę na 2 dni zostawić samochód to oni to poprawią za około 250 zł. Tego samego dnia kupiłem kabel i jakoś bez problemu mi się połączył i mogłem ustawiać gaz. Na kostce nie było + do kabla RS232, potrzeby był USB.

XP Centralka KME Nevo - w lutym pojechałem na przegląd instalacji gdzie była zakładana. Warsztat przydomowy niekoniecznie wyglądający profesjonalnie. Facet wiedział co robi wszystko ładnie w instalacji poukładane i przemyślane lecz gdy zapytałem go o szczegóły w ustawieniach sterownika przez komputer to niestety nie był mi w stanie pomóc tak jak bym chciał, nawet nie wiedział, że samochód ma opcje odpalania na gazie w razie awarii układu PB.

Generalnie pytaj lub idź i wyczuj warsztat. Możesz zawsze trafić na moment gdy będzie montował instalację do jakiegoś innego samochodu i podejść zobaczyć jak to wszystko wygląda :D

 
 
AdamKak

Mój samochód: citroen picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb
Wersja:: van
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: suwałki
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 20:58   

No tak, gdybym tylko się trochę na tym znał :)
a ja totalna baba jestem w tej kwestii.

Pytam o STAG bo tak na prawdę to jedyna firma, którą znam :)

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 10:51   

W sumie to znać się nie musisz, żeby zobaczyć poukładanie kabli i czy samo wykonanie instalacji jest schludne. Jak wszystko wygląda po prostu ładnie znaczy, że ktoś choć trochę się do tego przyłożył.

Jeżeli nie chcesz się później bawić w centralce to w sumie nie ważne co weźmiesz bo i tak gazownik będzie to robił. Moim zdaniem to wybierz albo AC Stag albo KME bo te są chyba najbardziej popularne teraz w Polsce i każdy powinien Ci to bez problemu później serwisować.

Tak jak pisałem wcześniej dołóż trochę pieniędzy do centralki z OBD wtedy odpadnie Ci problem z kalibracją lato/zima a pozostanie tylko, co roczny przegląd i wymiana filtrów.

 
 
AdamKak

Mój samochód: citroen picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb
Wersja:: van
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: suwałki
Wysłany: 21 Czerwiec 2014, 18:22   

Wielkie dzięki za pomoc.

Zdecyduję się na STAGa, poszukam dobrego warsztatu i do dzieła :)

 
 
Piotrunia

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: BP
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 2
Skąd: białystok
Wysłany: 6 Lipiec 2014, 11:54   

Słyszałem o tej instalacji same pozytywne opinie- że jest bezawaryjna i świetnie współpracuje ze wszystkimi silnikami. Także śmiało zakładaj !

 
 
AdamKak

Mój samochód: citroen picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb
Wersja:: van
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: suwałki
Wysłany: 8 Lipiec 2014, 20:11   

No to wielkie dzieki :)
A wiec moja cytrynke robie w STAG-u :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA